Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 czerwca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Christos Gage, Humberto Ramos, Dan Slott
‹Amazing Spider-Man #4: Nocna zmiana›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAmazing Spider-Man #4: Nocna zmiana
Scenariusz
Data wydania19 września 2018
RysunkiHumberto Ramos
Wydawca Egmont
CyklAmazing Spider-Man
ISBN9788328126770
Format108s. 165x255 mm
Cena39,99
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Czyszczenie przedpola
[Christos Gage, Humberto Ramos, Dan Slott „Amazing Spider-Man #4: Nocna zmiana” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Tajne wojny” zbliżają się wielkimi krokami, trzeba więc uporządkować życie superbohaterów, by przygotować ich do tego potężnego eventu. W przypadku Spider-Mana ma to miejsce w komiksie „Nocna zmiana”.

Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Czyszczenie przedpola
[Christos Gage, Humberto Ramos, Dan Slott „Amazing Spider-Man #4: Nocna zmiana” - recenzja]

„Tajne wojny” zbliżają się wielkimi krokami, trzeba więc uporządkować życie superbohaterów, by przygotować ich do tego potężnego eventu. W przypadku Spider-Mana ma to miejsce w komiksie „Nocna zmiana”.

Christos Gage, Humberto Ramos, Dan Slott
‹Amazing Spider-Man #4: Nocna zmiana›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAmazing Spider-Man #4: Nocna zmiana
Scenariusz
Data wydania19 września 2018
RysunkiHumberto Ramos
Wydawca Egmont
CyklAmazing Spider-Man
ISBN9788328126770
Format108s. 165x255 mm
Cena39,99
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W najnowszej historii Polski „nocna zmiana” kojarzy się z działaniami wywrotowymi, następującymi szybko i pod osłoną nocy. W odniesieniu do Spider-Mana „Nocna zmiana” aż tak drastyczna nie jest, niemniej oczyszcza pole przed planowanym, monumentalnym eventem. A jest co sprzątać, ponieważ od kiedy kierownictwo nad serią przejął scenarzysta Dan Slott, nic nie jest takie, jak dawniej.
Jak wiemy, Peter Parker uporał się wreszcie z doktorem Octopusem, zajmującym jego ciało, co nie znaczy, że poukładał swoje życie. Podczas jego duchowej nieobecności sporo się zmieniło, na przykład to, że związał się z nową dziewczyną Ann Mary. Do tego kierowana przez niego firma prężnie się rozrosła i obecnie startuje w gigantycznym przetargu na projekt nowego więzienia dla superłotrów, w którym nie tylko byliby przetrzymywani, ale także skutecznie resocjalizowani. Jakby tego było mało dopiero co zakończyło się zamieszane związane z Morlunem i Spiderami z alternatywnych rzeczywistości, a tu już w kolejce czekają nowi przeciwnicy. Na przykład czająca się w ukryciu Czarna Kotka, która ewidentnie przeszła na ciemną stronę mocy.
Slott nie oszczędza więc naszego ulubionego bohatera z sąsiedztwa, ale w porównaniu z poprzednimi odcinkami jego przygód, tym razem nie potrafi w równym stopniu zainteresować czytelnika. Trochę to wygląda tak, jakby zbliżał się deadline, do którego postacie miały być przygotowane na „Tajne wojny” i trzeba było się spieszyć, więc kilka wątków zostało potraktowanych po macoszemu. Tak, jak biedna Ann Mary, która za czasów Spectacular Spider-Mana została świetnie zarysowana, tymczasem teraz zredukowano jej charakter do niezbędnego minimum. Również atak Ghosta na siedzibę Parker Industries nie ma w sobie takiej dawki dramatyzmu, jak powinien. Ot, kolejny łotr do pokonania, gdy tymczasem jego wejście całkiem sporo zmienia w życiu Petera.
Generalnie Parker nie odnajduje się w nowej rzeczywistości, tak samo, jak Dan Slott, który uwielbia bawić się alternatywnymi Spider-Manami, ale gubi tempo, kiedy przechodzi do tego właściwego. Odpowiedzią na pytanie, dlaczego tak jest, mogą być krótkie historie uzupełniające tom. Choć są one lżejszego kalibru, niejednokrotnie parodystyczne, to jednak pokazują, kim tak na prawdę jest Pajęczak. A mianowicie, to bohater z sąsiedztwa, który najlepiej wypada, zajmując się sprawami regionalnymi, nie globalnymi (w tym wypadku odnalezieniem właściciela telefonu komórkowego), a także niesubordynowanym marzycielem, którego myśli bardziej niż na zarządzaniu wielką firmą, skupiają się na huśtaniu się na pajęczynie.
Od strony graficznej, za lwią część materiału odpowiada Humberto Ramos, co do którego wciąż mam mieszane uczucia. Z jednej strony jego styl jest bardzo efektowny i zgodny z nowymi trendami, a z drugiej jakoś mnie drażni. Wciąż nie mogę się przekonać do tego typu kreskówkowej maniery i chyba już tak pozostanie.
„Nocna zmiana” to pozycja dla fanów, którzy na bieżąco śledzą losy Spidera. Otrzymają wyczyszczenie pola przed nadciągającym crossoverem i pozamykanie wątków. Przypadkowy czytelnik, który sięgnąłby po tę pozycję miałby problemy ze zrozumieniem całości i zapewne zniechęciłby się, nie docierając do połowy. Zwłaszcza, że Ghost – arcyłotr numeru – wypada bardzo blado, a pojedynek z nim (nomen omen) bez życia.
koniec
3 listopada 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie takie zombie straszne
Dagmara Trembicka-Brzozowska

7 VI 2023

Adam Murphy to dość znany brytyjski rysownik, którego kadry i stripy pojawiają się dość często na stronach agregujących „śmieszne obrazki”. W kwestii komiksów per se jego największym dziełem jest seria „Trupie gadki” (czy też w oryginale: „Corpse Talks”), w której prezentuje krótkie formy komediowo-historyczne.

więcej »

Młócka
Marcin Knyszyński

6 VI 2023

W dwudziestym pierwszym wieku uniwersum Marvela wstrząsane jest co chwila wielkimi wydarzeniami, „po których nic już nie będzie takie samo”. To powtarzające się, buńczuczne hasło nie niesie nigdy aż tyle prawdy, ile chcieliby twórcy (i pewnie czytelnicy), ale zawsze zmienia jakoś układ sił w uniwersum. Jest tak również w przypadku „Tajnej inwazji”.

więcej »

Zbrodnia nie popłaca
Maciej Jasiński

5 VI 2023

„O.K. Corral” oraz „Lucky Luke: Samotny jeździec” to komiksy stworzone kilka dekad po śmierci René Goscinnego, na podstawie scenariuszy innych autorów. Próbują oni korzystać z dorobku mistrza komiksowego humoru, ale czy udało im się choć w części mu dorównać?

więcej »

Polecamy

Superbohater zza biurka

Niekoniecznie jasno pisane:

Superbohater zza biurka
— Marcin Knyszyński

Myślę, więc jestem – tym, kim myślę, że jestem
— Marcin Knyszyński

Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński

Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński

Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński

Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński

Zielone koszmary
— Marcin Knyszyński

To jest Sparta!!!
— Marcin Knyszyński

Między złotem a srebrem
— Marcin Knyszyński

Ten, którego nadejście zauważasz
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Spider mem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bombastyczne łowy Kravena
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

So 90’s…
— Marcin Knyszyński

Tradycja i postmodernizm
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

A idź pan stąd (z hukiem)
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

En Sabah Nur po raz kolejny…
— Andrzej Goryl

Wszystko co najgorsze w Marvelu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Extraordinary X-Men: Przystań X #1 - recenzja
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Marvel: Ostatnie łowy doktora Octopusa
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Marvel: I ty możesz zostać arachnoidem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Legendy i ich legendy
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Rewolucja bez rewolucji
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Kolekcja z Kolekcjonerem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Uwaga, przyspieszamy!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Choroby współistniejące
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Maskarada i apokalipsa
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Żegnaj Peter
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zbiórka Avengers i do przodu!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Echa starego „LastMana”
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Miszmasz absolutny
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.