Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CLXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Yuki Urushibara
‹Mushishi #6›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMushishi #6
Scenariusz
Data wydania19 sierpnia 2016
RysunkiYuki Urushibara
PrzekładRadosław Bolałek
Wydawca Hanami
CyklMushishi
ISBN9788365520067
Format260s. 150×210mm
Cena34,90
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 29,97 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Gwiazdy cały czas są na niebie

Esensja.pl
Esensja.pl
Ginko wytrwale pomaga ludziom dotkniętym oddziaływaniem dziwnych istot. Szósty tom serii „Mushishi” Yuki Urushibary nie tylko przynosi kolejną porcję nastrojowych opowieści o jego zmaganiach z siłami natury, ale stwarza również okazję do refleksji o sprawach fundamentalnych.

Paweł Ciołkiewicz

Gwiazdy cały czas są na niebie

Ginko wytrwale pomaga ludziom dotkniętym oddziaływaniem dziwnych istot. Szósty tom serii „Mushishi” Yuki Urushibary nie tylko przynosi kolejną porcję nastrojowych opowieści o jego zmaganiach z siłami natury, ale stwarza również okazję do refleksji o sprawach fundamentalnych.

Yuki Urushibara
‹Mushishi #6›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMushishi #6
Scenariusz
Data wydania19 sierpnia 2016
RysunkiYuki Urushibara
PrzekładRadosław Bolałek
Wydawca Hanami
CyklMushishi
ISBN9788365520067
Format260s. 150×210mm
Cena34,90
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 29,97 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opowieści zawarte w mandze można znów interpretować jako historie o ludzkim losie i życiowych problemach. Album otwiera „Niebiańska nić” – historia o dziewczynie, która chwyciła wystającą nieba nić i… została przez nią porwana. Zniknęła z oczu otaczających ją ludzi. Choć tak naprawdę była nadal między nimi, to niestety stała się dla nich niewidzialna. Czy Ginko znajdzie jakiś sposób, by na nowo mogła w żyć pełni? „Świergocząca muszla” to z kolei opowieść o dwóch dziewczynkach, które spotykają się na plaży i wspólnie zbierają muszle. Jedna z nich mieszka we wiosce, druga natomiast żyje samotnie z ojcem na uboczu. Dlaczego mężczyzna zdecydował się opuścić wioskę i zabronił swojej córce odzywać się do żyjących w niej ludzi? Czy w obliczu nadciągającego niebezpieczeństwa zmieni swoje postępowanie?
„Ręka muskająca” wieczór to opowieść o chłopaku posiadającym dziwną moc kontrolowania zwierząt. Wykorzystuje ją do polowań, ale zabite przez niego zwierzęta mają nieprzyjemny zapach. Z tego powodu nie może nigdzie sprzedać ich mięsa. Ginko szybko orientuje się, że spowodowało to bardzo niebezpieczne mushi. Czy uda mu się uratować chłopaka i jego brata? Toki to imię bohatera kolejnej opowieści – „Pod śniegiem”. Chłopak obwinia się za śmierć swojej siostry. Tragedia wydarzyła się, gdy wracali z połowu ryb – pod dziewczynką załamał się lód. Od tego momentu chłopak żyje na odludziu i co najdziwniejsze – tam gdzie pójdzie, zawsze pada śnieg. Album zamyka „Bankiet na skraju dziczy”. To opowieść o młodym chłopaku, który przez przypadek trafił na imprezę, czy też bankiet, organizowany w lesie przez ludzi zajmujących się badaniem mushi. Chłopak przyniósł ze sobą dziwny, uwarzony przez siebie alkohol, czym wzbudził prawdziwe zainteresowanie.
Yuki Urushibara konsekwentnie snuje swoje opowieści kreując nastrojową i pełną zadumy atmosferę. Każdą historię można interpretować jako zaproszenie do namysłu nad uniwersalnymi problemami, z jakimi mierzą się ludzie. Jest tu na przykład mowa o konieczności akceptowania bliskich nam osób takich, jakimi są. Wbrew wszelkim okolicznościom i bez względu na opinie innych. Nie chodzi przecież o to, żeby zadowalać obcych ludzi, ale żeby docenić obecność najważniejszych w naszym życiu osób i cieszyć się każdą spędzoną z nimi chwilą. Są także refleksje o tym, że czasami, dla dobra naszych bliskich, trzeba zdecydować się na poświęcenie. Trzeba zrezygnować z dumy i zrobić to, co właściwe. Autorka mówi także o tym, że poczucie winy może być czymś wyniszczającym dla człowieka. Jeśli mamy dalej żyć, to trzeba sobie jakoś nim poradzić. Nawet, gdy wydaje się to niemożliwe.
Wszystko to może brzmieć jak nachalne moralizowanie, ale w mandze nie ma ani odrobiny zadęcia. Wszystko jest ukazane z – chciałoby się powiedzieć – japońską wrażliwością i delikatnością. Autorka mówi o sprawach ważnych, ale robi to w sposób pozbawiony wszelkiego patosu. Poszczególne dramaty zawsze rozgrywają się pomiędzy ludźmi i mushi w bardzo dyskretny sposób. Ginko zaś zawsze jest jedynie – albo aż – figurą pełniącą funkcję łącznika. Próbuje zrozumieć naturę tajemniczych stworzeń i objaśnić ludziom zasady ich działania. Zawsze chce znaleźć jakiś sposób, by rozwiązać ludzkie problemy, ale ostatecznie jednak to zawsze od konkretnego człowieka zależy sukces zaproponowanej przez niego terapii. A zatem ludzie wspomagani przez tytułowanego bohatera próbują rozwiązywać swoje problemy, a czytelnik ma okazję towarzyszyć im w tych zmaganiach. Warto z tej okazji skorzystać, bo lektura każdego kolejnego tomu serii to zawsze wspaniała wyprawa do zupełnie innego, fascynującego świata.
koniec
28 stycznia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Transmetropolitan #3 - recenzja
Paweł Ciołkiewicz

19 IV 2019

W trzecim tomie serii „Transmetropolitan” autorzy ukazują konsekwencje brutalnej kampanii wyborczej. Bestia zostaje pokonana przez Uśmiechniętego, ale to nie oznacza, że teraz zapanuje spokój. Nowy prezydent zaprowadza swoje porządki, a dla Pająka Jeruzalema prawdziwe kłopoty dopiero się zaczynają. Publikujący na łamach „Słowa” swoje gniewne teksty dziennikarz będzie musiał znaleźć w sobie nie tylko nową motywację do pracy, ale także odwagę, by zaryzykować własne życie.

więcej »

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
Konrad Wągrowski

18 IV 2019

„Złota kolekcja” Janka Kozy nie jest tylko książkowym zbiorem prasowych pasków komiksowych. To coś więcej, album będący swoistą kroniką naszych czasów.

więcej »

Złota Era jest dziś!
Marcin Knyszyński

17 IV 2019

„Shazam! Potworne Stowarzyszenie Zła” autorstwa Jeffa Smitha jest powrotem do korzeni jednego z najsłynniejszych amerykańskich superherosów Złotej Ery Komiksu. Mowa o Kapitanie Marvelu, bohaterze serii, która w latach czterdziestych ubiegłego wieku biła pod względem dochodów ze sprzedaży samego „Supermana”. I uwaga dla mniej orientujących się w zawiłościach amerykańskiej superbohaterszczyzny – nie chodzi wcale o tego (tą) Kapitan Marvel, która właśnie pędzi na pomoc Avengersom zdziesiątkowanym (...)

więcej »

Polecamy

Córy Iranu

Kadr, który…:

Córy Iranu
— Paweł Ciołkiewicz

…i nie zawaham się…
— Wojciech Gołąbowski

Pytania ważne i ważniejsze
— Wojciech Gołąbowski

Docent tragarz
— Paweł Ciołkiewicz

Nie wyobrażaj sobie!
— Wojciech Gołąbowski

Queens, Nowy Jork, 1975 rok
— Paweł Ciołkiewicz

Przedstawienie musi trwać
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Finger Tower
— Paweł Ciołkiewicz

Czy te oczy mogą kłamać?
— Paweł Ciołkiewicz

Szprrreeech!!
— Paweł Ciołkiewicz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Błogosławieństwo i przekleństwo
— Paweł Ciołkiewicz

Bratnie dusze
— Paweł Ciołkiewicz

Srebrny demon
— Paweł Ciołkiewicz

Życie włóczęgi
— Paweł Ciołkiewicz

Są na tym świecie rzeczy…
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Transmetropolitan #3 - recenzja
— Paweł Ciołkiewicz

Obudź się!
— Paweł Ciołkiewicz

Zawieja w Michigan
— Paweł Ciołkiewicz

Nieustraszone kobiety
— Paweł Ciołkiewicz

Wielka miłość
— Paweł Ciołkiewicz

Zachować życie
— Paweł Ciołkiewicz

Co zdarzyło się w Chinatown?
— Paweł Ciołkiewicz

Wielka gra
— Paweł Ciołkiewicz

Żywot człowieka żałosnego
— Paweł Ciołkiewicz

„Tysiąc małych wstrętów do siebie samego”
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.