Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CXCVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Yuki Urushibara
‹Mushishi #6›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMushishi #6
Scenariusz
Data wydania19 sierpnia 2016
RysunkiYuki Urushibara
PrzekładRadosław Bolałek
Wydawca Hanami
CyklMushishi
ISBN9788365520067
Format260s. 150×210mm
Cena34,90
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Gwiazdy cały czas są na niebie
[Yuki Urushibara „Mushishi #6” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ginko wytrwale pomaga ludziom dotkniętym oddziaływaniem dziwnych istot. Szósty tom serii „Mushishi” Yuki Urushibary nie tylko przynosi kolejną porcję nastrojowych opowieści o jego zmaganiach z siłami natury, ale stwarza również okazję do refleksji o sprawach fundamentalnych.

Paweł Ciołkiewicz

Gwiazdy cały czas są na niebie
[Yuki Urushibara „Mushishi #6” - recenzja]

Ginko wytrwale pomaga ludziom dotkniętym oddziaływaniem dziwnych istot. Szósty tom serii „Mushishi” Yuki Urushibary nie tylko przynosi kolejną porcję nastrojowych opowieści o jego zmaganiach z siłami natury, ale stwarza również okazję do refleksji o sprawach fundamentalnych.

Yuki Urushibara
‹Mushishi #6›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMushishi #6
Scenariusz
Data wydania19 sierpnia 2016
RysunkiYuki Urushibara
PrzekładRadosław Bolałek
Wydawca Hanami
CyklMushishi
ISBN9788365520067
Format260s. 150×210mm
Cena34,90
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Opowieści zawarte w mandze można znów interpretować jako historie o ludzkim losie i życiowych problemach. Album otwiera „Niebiańska nić” – historia o dziewczynie, która chwyciła wystającą nieba nić i… została przez nią porwana. Zniknęła z oczu otaczających ją ludzi. Choć tak naprawdę była nadal między nimi, to niestety stała się dla nich niewidzialna. Czy Ginko znajdzie jakiś sposób, by na nowo mogła w żyć pełni? „Świergocząca muszla” to z kolei opowieść o dwóch dziewczynkach, które spotykają się na plaży i wspólnie zbierają muszle. Jedna z nich mieszka we wiosce, druga natomiast żyje samotnie z ojcem na uboczu. Dlaczego mężczyzna zdecydował się opuścić wioskę i zabronił swojej córce odzywać się do żyjących w niej ludzi? Czy w obliczu nadciągającego niebezpieczeństwa zmieni swoje postępowanie?
„Ręka muskająca” wieczór to opowieść o chłopaku posiadającym dziwną moc kontrolowania zwierząt. Wykorzystuje ją do polowań, ale zabite przez niego zwierzęta mają nieprzyjemny zapach. Z tego powodu nie może nigdzie sprzedać ich mięsa. Ginko szybko orientuje się, że spowodowało to bardzo niebezpieczne mushi. Czy uda mu się uratować chłopaka i jego brata? Toki to imię bohatera kolejnej opowieści – „Pod śniegiem”. Chłopak obwinia się za śmierć swojej siostry. Tragedia wydarzyła się, gdy wracali z połowu ryb – pod dziewczynką załamał się lód. Od tego momentu chłopak żyje na odludziu i co najdziwniejsze – tam gdzie pójdzie, zawsze pada śnieg. Album zamyka „Bankiet na skraju dziczy”. To opowieść o młodym chłopaku, który przez przypadek trafił na imprezę, czy też bankiet, organizowany w lesie przez ludzi zajmujących się badaniem mushi. Chłopak przyniósł ze sobą dziwny, uwarzony przez siebie alkohol, czym wzbudził prawdziwe zainteresowanie.
Yuki Urushibara konsekwentnie snuje swoje opowieści kreując nastrojową i pełną zadumy atmosferę. Każdą historię można interpretować jako zaproszenie do namysłu nad uniwersalnymi problemami, z jakimi mierzą się ludzie. Jest tu na przykład mowa o konieczności akceptowania bliskich nam osób takich, jakimi są. Wbrew wszelkim okolicznościom i bez względu na opinie innych. Nie chodzi przecież o to, żeby zadowalać obcych ludzi, ale żeby docenić obecność najważniejszych w naszym życiu osób i cieszyć się każdą spędzoną z nimi chwilą. Są także refleksje o tym, że czasami, dla dobra naszych bliskich, trzeba zdecydować się na poświęcenie. Trzeba zrezygnować z dumy i zrobić to, co właściwe. Autorka mówi także o tym, że poczucie winy może być czymś wyniszczającym dla człowieka. Jeśli mamy dalej żyć, to trzeba sobie jakoś nim poradzić. Nawet, gdy wydaje się to niemożliwe.
Wszystko to może brzmieć jak nachalne moralizowanie, ale w mandze nie ma ani odrobiny zadęcia. Wszystko jest ukazane z – chciałoby się powiedzieć – japońską wrażliwością i delikatnością. Autorka mówi o sprawach ważnych, ale robi to w sposób pozbawiony wszelkiego patosu. Poszczególne dramaty zawsze rozgrywają się pomiędzy ludźmi i mushi w bardzo dyskretny sposób. Ginko zaś zawsze jest jedynie – albo aż – figurą pełniącą funkcję łącznika. Próbuje zrozumieć naturę tajemniczych stworzeń i objaśnić ludziom zasady ich działania. Zawsze chce znaleźć jakiś sposób, by rozwiązać ludzkie problemy, ale ostatecznie jednak to zawsze od konkretnego człowieka zależy sukces zaproponowanej przez niego terapii. A zatem ludzie wspomagani przez tytułowanego bohatera próbują rozwiązywać swoje problemy, a czytelnik ma okazję towarzyszyć im w tych zmaganiach. Warto z tej okazji skorzystać, bo lektura każdego kolejnego tomu serii to zawsze wspaniała wyprawa do zupełnie innego, fascynującego świata.
koniec
28 stycznia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o komiksach: Gdy tatusia masz ambitnego
Beatrycze Nowicka

5 VII 2020

Przyjemnie było się przekonać, że w czwartym tomie „Monstressy” akcja nieco przyspiesza.

więcej »

Zdekapitatowany Dekapitator
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

4 VII 2020

„Head Lopper i rycerze Venorii”, czyli trzeci tom serii o Norgalu Dekapitatorze, uwypukla prawdę, którą Andrew MacLean od początku próbował ukryć. A mianowicie, że komiks ten to w gruncie rzeczy dość stereotypowe fantasy, dla niepoznaki podrasowane oryginalną szatą graficzną.

więcej »

Historia w obrazkach: Nie wszystko święte, co o świętym
Sebastian Chosiński

3 VII 2020

Sztampowa i bez polotu jest ta komiksowa biografia papieża Jana Pawła II. Kiedy natomiast pojawiają się w niej odniesienia do historii Polski po 1945 roku, robi się momentami wręcz szkodliwa. Sprawcą całego nieszczęścia jest francuski scenarzysta Olivier Dobremel, a jego wtop nie ratują nawet przyzwoite rysunki Włocha Fabrizia Fiorentiniego.

więcej »

Polecamy

Kilka słów na pożegnanie

Pilot śmigłowca:

Kilka słów na pożegnanie
— Marcin Osuch

Szczęśliwy finał
— Marcin Osuch

Trochę jak Blueberry
— Marcin Osuch

Nasz polski superman
— Marcin Osuch

Pilot punktuje, „Pilot” dołuje
— Marcin Osuch

W końcu to komiks
— Marcin Osuch

Pożegnanie z Rosińskim
— Marcin Osuch

Rozkaz to rozkaz
— Marcin Osuch

Kapitan zmienia trasę
— Marcin Osuch

Latający dyliżans
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

Kwiaty ciernistych dróg
— Paweł Ciołkiewicz

Błogosławieństwo i przekleństwo
— Paweł Ciołkiewicz

Bratnie dusze
— Paweł Ciołkiewicz

Srebrny demon
— Paweł Ciołkiewicz

Życie włóczęgi
— Paweł Ciołkiewicz

Są na tym świecie rzeczy…
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Daleko jeszcze?
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość, kłamstwa i morderstwa
— Paweł Ciołkiewicz

Ludzie i ideologie
— Paweł Ciołkiewicz

Zagraj to jeszcze raz, Wolfgang!
— Paweł Ciołkiewicz

Zwariowana wyspa
— Paweł Ciołkiewicz

Zbrodnia i kara
— Paweł Ciołkiewicz

Liga Niezwykłych Naukowców
— Paweł Ciołkiewicz

W poszukiwaniu utraconych zmysłów
— Paweł Ciołkiewicz

Kwiaty ciernistych dróg
— Paweł Ciołkiewicz

Przygody Jacquesa muszkietera
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.