Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 maja 2019
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CLXXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Vicente Segrelles
‹Najemnik #3›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNajemnik #3
Scenariusz
Data wydaniakwiecień 2019
RysunkiVicente Segrelles
Wydawca Kurc
CyklNajemnik
Cena49,90
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Droga wojownika
[Vicente Segrelles „Najemnik #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wydawnictwo Kurc znów daje okazję do podziwiania malarskiego kunsztu Vicente Segrellesa. Tym razem pretekstem są próby, jakim zostaje poddany bohater jego serii „Najemnik”. Pytanie, czy zdoła z nich wyjść zwycięsko jest oczywiście istotne, ale i tak schodzi na drugi plan. Najważniejsze jest bowiem to, jak to wszystko jest pokazane.

Paweł Ciołkiewicz

Droga wojownika
[Vicente Segrelles „Najemnik #3” - recenzja]

Wydawnictwo Kurc znów daje okazję do podziwiania malarskiego kunsztu Vicente Segrellesa. Tym razem pretekstem są próby, jakim zostaje poddany bohater jego serii „Najemnik”. Pytanie, czy zdoła z nich wyjść zwycięsko jest oczywiście istotne, ale i tak schodzi na drugi plan. Najważniejsze jest bowiem to, jak to wszystko jest pokazane.

Vicente Segrelles
‹Najemnik #3›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNajemnik #3
Scenariusz
Data wydaniakwiecień 2019
RysunkiVicente Segrelles
Wydawca Kurc
CyklNajemnik
Cena49,90
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
By zostać członkiem Zakonu Krateru, główny bohater serii powinien dowieść swego męstwa i uczciwości. Musi poddać się próbom i postawić na szali swoje życie. Najemnik, dla którego ryzykowanie własnego życia jest chlebem powszednim, bez wahania rozpoczyna niebezpieczną wyprawę. W trakcie tego testu między innymi walczy z olbrzymem, mierzy się z morskim potworem i wreszcie musi zdać się na swoją intuicję biorąc udział w ryzykownej grze. W tym ostatnim przypadku nieco pomaga mu prezent ofiarowany na samym początku przez piękną kobietę. Ta wyprawa stanowi jednak dopiero wstęp do prawdziwych zmagań z nadciągającym niebezpieczeństwem. Tym razem stawka będzie zdecydowanie wyższa.
Podobnie jak w przypadku poprzednich tomów „Najemnika”, także i tym razem mamy do czynienia z prostą opowieścią stanowiącą jedynie pretekst do zaprezentowania wspaniałych obrazów. Plansze komiksu prezentują przepięknie. Vicente Segrelles tworzy wspaniałe, malowane farbami olejnymi kadry. Wyczarowana przez niego kraina fantasy pełna jest zapierających dech w piersiach krajobrazów namalowanych z ogromnym rozmachem. W zamieszczonym na końcu albumu dodatku autor dzieli się z czytelnikiem tajnikami swojego warsztatu. Opisuje eksperymenty z różnymi technikami, materiałami i narzędziami. Jak się okazuje malowanie farbami olejnymi naprawdę niejedno ma oblicze. Warto wnikliwie przestudiować ten tekst i dokładnie przyjrzeć się ilustrującym go grafikom. Hiperrealistyczne obrazy Segrellesa mogą na pierwszy rzut oka wydawać się podobne do siebie, ale jak przyjrzeć się im dokładniej, to rzeczywiście widać, że za każdym razem autor eksperymentuje szukając nowych form wyrazu. A to wydrapuje farbę tworząc niezwykłe faktury, a to rozcieńcza farby terpentyną uzyskując efekt przypominający nieco akwarele. Zróżnicowana jest także tematyka ilustracji zamieszczonych w tym dodatku – znajdziemy tu nie tylko elemnty charakterystyczne dla świata fantasy, ale także obiekty wywodzące się z naszej rzeczywistości – czołg, samolot, statek, pociąg czy broń palną. Tak czy inaczej zróżnicowanie tematyczne jest w tym przypadku drugorzędne. Kluczowe są bowiem sposoby tworzenia tych dzieł sztuki.
Trzeci tom oferuje dokładnie to, czego można było się spodziewać po dwóch pierwszych odsłonach serii. Prosta, choć niepozbawiona uroku i kilku ciekawych rozwiązań narracyjnych historia staje się dla autora kolejnym pretekstem do popisania się swoim malarskim kunsztem. Dzięki temu dostajemy kolejny komiks, który powinien stać na półce tylko po to, żeby można było od czasu do czasu delektować się wspaniałymi, przestrzennymi planszami. Dla wielu osób zainteresowanych zgłębianiem tajników pracy komiksowych twórców ważny może okazać się dodatek w postaci bogato zilustrowanego tekstu szczegółowo opisującego wizualne eksperymenty autora.
koniec
13 maja 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niebezpieczne eksperymenty
Paweł Ciołkiewicz

22 V 2019

Drugi tom komiksu „Aama” Frederika Peetersa przynosi kolejną porcję egzystencjalnych rozterek głównego bohatera. Verloc Nim nadal próbuje sobie przypomnieć, co robi na planecie Ona(ji) i jak doszło do tego, że stracił pamięć. Wszystkiego dowiaduje się dzięki własnemu dziennikowi, ale opisane w nim zdarzenia są coraz bardziej niepokojące.

więcej »

Rodzina, ach rodzina
Paweł Ciołkiewicz

20 V 2019

Opowieść Toma Kinga o perypetiach jednego z Avengersów na pewno wyróżnia się na tle wydawanych aktualnie komiksów z serii Marvel NOW!2.0. Nie znajdziemy tu epickich walk i zmagań superbohaterów ze złoczyńcami. Nie ma tu również międzygwiezdnych podróży i eksploracji odległych planet. Zamiast tego autorzy oferują kameralną i zaskakująco refleksyjną opowieść o rodzinnych kłopotach.

więcej »

Marvel: Dinozaury nie wyginęły - nawet od kamieni
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

18 V 2019

Powiedzmy to sobie szczerze, nawet jak na standardy Domu Pomysłów seria o inteligentnej dziewczynce i jej czerwonym tyranozaurze to nieźle pokręcony pomysł, o czym można przekonać się w sto sześćdziesiątym trzecim tomie Wielkiej Kolekcji Komiksów Marvela „Moon Girl i Diabelski Dinozaur: Epokowa przyjaźń”.

więcej »

Polecamy

Idę i powiewam

Kadr, który…:

Idę i powiewam
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ludzie nietoperze
— Paweł Ciołkiewicz

Z kategorii „cytaty”
— Wojciech Gołąbowski

Córy Iranu
— Paweł Ciołkiewicz

…i nie zawaham się…
— Wojciech Gołąbowski

Pytania ważne i ważniejsze
— Wojciech Gołąbowski

Docent tragarz
— Paweł Ciołkiewicz

Nie wyobrażaj sobie!
— Wojciech Gołąbowski

Queens, Nowy Jork, 1975 rok
— Paweł Ciołkiewicz

Przedstawienie musi trwać
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż twórcy

Wybuchowa formuła
— Paweł Ciołkiewicz

Wizyta w galerii sztuki
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Niebezpieczne eksperymenty
— Paweł Ciołkiewicz

Rodzina, ach rodzina
— Paweł Ciołkiewicz

Sztuka życia
— Paweł Ciołkiewicz

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie
— Paweł Ciołkiewicz

Piękny, obleśny świat
— Paweł Ciołkiewicz

Wina i odkupienie
— Paweł Ciołkiewicz

Wielki świat patrzy
— Paweł Ciołkiewicz

Głowa mała
— Paweł Ciołkiewicz

Nie ma nic świętszego od imion
— Paweł Ciołkiewicz

Transmetropolitan #3 - recenzja
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.