Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 września 2019
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CLXXXIX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Marcin Podolec
‹Bajka na końcu świata #4: Opowieść gołębia›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBajka na końcu świata #4: Opowieść gołębia
Scenariusz
Data wydaniamaj 2019
RysunkiMarcin Podolec
Wydawca Kultura Gniewu
CyklBajka na końcu świata
ISBN9788366128132
Format60s. 185x250 mm
Cena39,90
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 0,00 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Najtrudniejsza decyzja
[Marcin Podolec „Bajka na końcu świata #4: Opowieść gołębia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W czwartej części „Bajki na końcu świata” przyjaźń naszych bohaterek zostanie poddana największej próbie.

Konrad Wągrowski

Najtrudniejsza decyzja
[Marcin Podolec „Bajka na końcu świata #4: Opowieść gołębia” - recenzja]

W czwartej części „Bajki na końcu świata” przyjaźń naszych bohaterek zostanie poddana największej próbie.

Marcin Podolec
‹Bajka na końcu świata #4: Opowieść gołębia›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBajka na końcu świata #4: Opowieść gołębia
Scenariusz
Data wydaniamaj 2019
RysunkiMarcin Podolec
Wydawca Kultura Gniewu
CyklBajka na końcu świata
ISBN9788366128132
Format60s. 185x250 mm
Cena39,90
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl: 0,00 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Streszczenie poprzednich odcinków: na Ziemi miała miejsce tajemnicza katastrofa, która zniszczyła cywilizację, wyludniła planetę i, najprawdopodobniej, spowodowała pojawienie się na naszej planecie dziwnych, jakby baśniowych istot, a zwierzęta nauczyły się mówić. Mała Wiktoria przemierza spustoszony świat ze swym psem – tytułową Bajką. Katastrofa rozdzieliła Wiktorię z rodzicami, zaradna dziewczynka stara się teraz ich odnaleźć. Bajka – mówiący pies – angażuje się bardzo, by pomóc swej przyjaciółce. Obie dziwią się światu, a my dziwimy się razem z nimi – po pierwszych trzech częściach postapokaliptycznej komiksowej opowieści dla dzieci wciąż więcej jest pytań niż odpowiedzi.
Narzekałem delikatnie, że to trzeci tego cyklu niewiele posunął fabułę do przodu. Czekaliśmy więc na jakiś mocny zwrot akcji w tomie czwartym i w zasadzie go dostaliśmy. Choć może nie tyle zwrot ile jego zapowiedź. Ale po kolei.
Bajka i Wiktoria po długiej wędrówce docierają do królestwa… gołębi. Oczywiście – mówiących gołębi. Ptaki korzystają na potęgę z możliwości jakie wytworzyła dla nich postapokaliptyczna sytuacja (choćby łatwe do zdobycia nieograniczone zasoby pożywienia) i wydają się być z katastrofy bardzo zadowolone. Jeden z nich opowiada Wiktorii i bajce historię ich cywilizacji i niesamowitych osiągnięć, jakich bez wiedzy ludzi dokonały. Najważniejszym okazuje się być, ni mniej, ni więcej, maszyna czasu! Urządzenie, które może każdego przenieść do jego własnej przeszłości. Czyż nie będzie to doskonałe rozwiązanie problemów Wiktorii?
Jej może i tak, ale Bajki już nie. Przeszłość dziewczynki jest przyjemna, pełna opieki i miłości, przeszłość Bajki – którą poznajemy w retrospekcji na początku tego tomu – już taka miła nie jest. Bajka to uliczny kundel, walczący niegdyś o przetrwanie, a potem więzień schroniska dla psów. Paradoksalnie dla niej nowa postkatastroficzna rzeczywistość i wędrówka z dziewczynką to najwspanialsze chwile życia. Bajka nie chce wracać do przeszłości. Wiktoria bardzo tego pragnie. Ich przyjaźń zostaje więc wystawiona na wielką próbę. Komiks zyskuje nowe, wzruszające oblicze, a my, jak to mamy w zwyczaju, czekamy teraz z niecierpliwością na kolejną część.
koniec
23 lipca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Conan: Conan jeszcze nie król
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

21 IX 2019

Piętnasty tom Kolekcji Conan Barbarzyńca z podtytułem „Kiedy szaleństwo nosi koronę” otrzymujemy przedsmak momentu, w któym nasz dzielny barbarzyńca mniej więcej w wieku czterdziestu lat zostaje królem Akwilonii.

więcej »

Był sobie seks
Marcin Osuch

20 IX 2019

Pewnie wielu czytelników pamięta seriale animowane „Był sobie człowiek” albo „Było sobie życie”. Pierwiastek tamtych filmów znajdziemy w „Sex Story” acz oczywiście perspektywa i tematyka są nieco inne.

więcej »

Koniec gry
Paweł Ciołkiewicz

18 IX 2019

inał epickiej opowieści Briana Azzarello i Eduardo Risso robi wrażenie. Owszem, wszystko jest przedstawione w dość zawiły sposób, poziom brutalności znacznie wzrasta, ale jednak ostateczna rozgrywka wypada naprawdę imponująco.

więcej »

Polecamy

Dwanaście i pół fortepianu

Kadr, który…:

Dwanaście i pół fortepianu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Nadchodzą złodupcy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Idę i powiewam
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ludzie nietoperze
— Paweł Ciołkiewicz

Z kategorii „cytaty”
— Wojciech Gołąbowski

Córy Iranu
— Paweł Ciołkiewicz

…i nie zawaham się…
— Wojciech Gołąbowski

Pytania ważne i ważniejsze
— Wojciech Gołąbowski

Docent tragarz
— Paweł Ciołkiewicz

Nie wyobrażaj sobie!
— Wojciech Gołąbowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Nadal w drodze
— Konrad Wągrowski

Apokalipsa i gadające psy
— Konrad Wągrowski

Deszcz, depresja, smutek, śmierć
— Konrad Wągrowski

Autorzy trochę halsują, ale kierunek jest właściwy
— Marcin Osuch

Tegoż autora

Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski

Ten dziwny przycisk „dojrzewanie”
— Konrad Wągrowski

Sympatyczny seryjny morderca
— Konrad Wągrowski

Finał poniżej oczekiwań
— Konrad Wągrowski

Inwazja ekojaszczurów
— Konrad Wągrowski

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.