Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 września 2020
w Esensji w Esensjopedii

Alberto Varanda, Olivier Vatine
‹Żyjąca śmierć›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŻyjąca śmierć
Scenariusz
Data wydaniasierpień 2019
RysunkiAlberto Varanda
Wydawca Scream Comics
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Legowisko śmierci
[Alberto Varanda, Olivier Vatine „Żyjąca śmierć” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Żyjąca śmierć” opowiada o utracie najbliższej osoby i rozpaczliwym dążeniu do jej odzyskania. Kilkuletnia Lise zginęła w rezultacie nieszczęśliwego wypadku. Martha chce za wszelką cenę przywrócić życie swojej córce, a z pomocą idzie jej biolog Joachim. Wydaje się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, ale po raz kolejny okazuje się, że nie można igrać ze śmiercią…

Paweł Ciołkiewicz

Legowisko śmierci
[Alberto Varanda, Olivier Vatine „Żyjąca śmierć” - recenzja]

„Żyjąca śmierć” opowiada o utracie najbliższej osoby i rozpaczliwym dążeniu do jej odzyskania. Kilkuletnia Lise zginęła w rezultacie nieszczęśliwego wypadku. Martha chce za wszelką cenę przywrócić życie swojej córce, a z pomocą idzie jej biolog Joachim. Wydaje się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, ale po raz kolejny okazuje się, że nie można igrać ze śmiercią…

Alberto Varanda, Olivier Vatine
‹Żyjąca śmierć›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŻyjąca śmierć
Scenariusz
Data wydaniasierpień 2019
RysunkiAlberto Varanda
Wydawca Scream Comics
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Akcja komiksu rozgrywa się w odległej przyszłości na Ziemi. Wszystko rozpoczyna się od nieszczęśliwego wypadku. Podczas wydobywania z jakichś ruin skrzyni ze starymi książkami, mała Lise wpada do głębokiej dziury. Dziewczynka nie miała szans przeżyć upadku z tak dużej wysokości. Zrozpaczona matka sprowadza z Marsa biologa Joachima Bostroma, by za pomocą nauki… dokonał cudu. Naukowiec ma akurat ma trochę wolnego czasu, bo na Marsie tzw. „ziemską pseudonaukę” traktuje się – delikatnie mówiąc – po macoszemu. Jego laboratorium i wszystkie nielegalnie zdobyte ziemskie książki zostały właśnie zarekwirowane, a on sam za posiadanie zakazanych dzieł został wpisany na czarną listę. Podróż na Ziemię stanowi zatem dla niego okazję do kontynuowania badań. Joachim rozpoczyna zatem pod czujnym okiem Marthy pracę nad przywróceniem życia Lise…
W komiksie Oliviera Vatine’a i Alberto Varandy daje się zauważyć inspiracje klasycznymi dziełami. Czuć tu atmosferę rodem z opowiadań Edgara Alana Poe czy Howarda Phillipsa Lovecrafta. Są także pewne nawiązania do opowieści o potworze Frankensteina. Ten mroczny klimat budują przede wszystkim świetne rysunki. Alberto Varanda bawi się w drobiazgowe kreskowanie, przywołujące pewne skojarzenia z dziełami Berniego Wrightsona czy Andreasa. Artysta tworzy mroczną, gotycką atmosferę, dzięki czemu całkowicie zapominamy o tym, że akcja komiksu rozgrywa się w odległej przyszłości. Oświetlone kandelabrami wnętrza zamku, w którym Joachim prowadzi swoje eksperymenty, równie dobrze mogłyby posłużyć za scenerię „Zagłady domu Usherów” czy „Kruka”. Swoje robi również dość upiorna okładka, zachęcająca do zapoznania się z zawartością albumu. Bez wątpienia oprawa graficzna komiksu stanowi jego najmocniejszą stronę.
Klimatyczne rysunki przykrywają nawet pewne słabości scenariusza. Olivier Vatine ma bowiem niezły pomysł na historię, ale nie wykorzystuje do końca tego potencjału. Opowieść rozwija się dość niemrawo. Nie mamy też okazji do zawarcia bliższej znajomości z bohaterami. Joachima co prawda poznajemy dość dobrze, ale już Martha – matka Lise – przez całą opowieść pozostaje bardzo odległa, jakby nieobecna. Na szczęście scenarzysta nadrabia to, kreując mroczną i duszną atmosferę, w jakiej rozgrywa się ta opowieść. Sporo do myślenia daje również zakończenie tej historii, w którym autor zmienia całkowicie nasz sposób patrzenia na zagadnienie życia i śmierci. Pewne rzeczy widziane z odmiennej perspektywy, nabierają zupełnie innej wymowy.
koniec
4 listopada 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zabawa dla dorosłego dziecka
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

26 IX 2020

Seria o Kapitanie Szpicu przede wszystkim skierowana jest do tych, którzy z sentymentem wspominają, jak delektowali się komiksami w siermiężnych czasach PRL-u. Nie inaczej jest z jej czwartą odsłoną „Kapitan Szpic i tajemnica złotej naczepy”.

więcej »

Świat jest teatrem, aktorami ludzie… i zwierzęta
Paweł Ciołkiewicz

25 IX 2020

„Płaszcz i szpony” to awanturnicza opowieść przygodowa spod znaku płaszcza i szpa…, to znaczy szponów, która porywa czytelnika od pierwszej strony. Dramaturgiczny przepych, trzymająca w napięciu fabuła, wyraziste osobowości bohaterów, wykwintny język, jakim się posługują oraz piękna oprawa graficzna to podstawowe atuty tej opowieści, które od pierwszych plansz zjednują sympatię czytelnika.

więcej »

Karola los wzniosły, los podły
Tomasz Nowak

24 IX 2020

Pamiętacie Johnhny′ego Rottena wykrzykującego dramatyczne pytanie: Kto zabił Bambi? Okazuje się, że to nie jedyne prawdziwie dramatyczne pytanie popkultury. Jest choćby taki Karol. Ba, powstał poświęcony mu w całości komiks! Ale jedyna wiedza o nim pochodzi z tytułu „Mówili na niego Karol”. Nadal więc pytamy, kim on właściwie jest? A odpowiedź, że to trup wcale nas nie zadowala.

więcej »

Polecamy

Komiks, którego nie było

Podziemny front:

Komiks, którego nie było
— Konrad Wągrowski

Bitwa o szyny
— Konrad Wągrowski

Dobry Niemiec
— Konrad Wągrowski

Granat do studzienki, czyli najśmielsza akcja bojowa
— Konrad Wągrowski

Po twarzy poznasz konfidenta
— Konrad Wągrowski

Wybuch w burdelu
— Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Krótko o komiksach: Listopad 2003, cz. 3
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski

„Po zdjęciu czarnych okularów…” – masakra!
— Sebastian Chosiński

Tegoż autora

Świat jest teatrem, aktorami ludzie… i zwierzęta
— Paweł Ciołkiewicz

Nic nie jest tak skomplikowane, jak się wydaje
— Paweł Ciołkiewicz

Ratunku!!! Człowieki atakują!
— Paweł Ciołkiewicz

Abrakadabra to czary i magia…
— Paweł Ciołkiewicz

Duchy umarłych
— Paweł Ciołkiewicz

My name is Brazil. Bruno Brazil
— Paweł Ciołkiewicz

Droga nienawiści to droga do pustki
— Paweł Ciołkiewicz

Czarująca feeria
— Paweł Ciołkiewicz

Witajcie w Blackwood College
— Paweł Ciołkiewicz

Nic nie może przecież wiecznie trwać
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.