Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 kwietnia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Vicente Segrelles
‹Najemnik #4: Ofiara›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNajemnik #4: Ofiara
Scenariusz
Data wydaniagrudzień 2019
RysunkiVicente Segrelles
Wydawca Kurc
CyklNajemnik
ISBN978-83-956102-0-2
Format64s. 240x320 mm
Cena49,90
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Jeden za wszystkich…
[Vicente Segrelles „Najemnik #4: Ofiara” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Czwarty tom „Najemnika” to kolejna okazja do podziwiania malarskiego kunsztu Vicente Segrellesa. Poszczególne plansze składają się z kadrów będących w gruncie rzeczy małymi obrazami. Utrzymane w zimnych błękitach i szarościach ujęcia tworzą mroczny i złowrogi klimat niebezpiecznej, a zarazem pięknej krainy.

Paweł Ciołkiewicz

Jeden za wszystkich…
[Vicente Segrelles „Najemnik #4: Ofiara” - recenzja]

Czwarty tom „Najemnika” to kolejna okazja do podziwiania malarskiego kunsztu Vicente Segrellesa. Poszczególne plansze składają się z kadrów będących w gruncie rzeczy małymi obrazami. Utrzymane w zimnych błękitach i szarościach ujęcia tworzą mroczny i złowrogi klimat niebezpiecznej, a zarazem pięknej krainy.

Vicente Segrelles
‹Najemnik #4: Ofiara›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNajemnik #4: Ofiara
Scenariusz
Data wydaniagrudzień 2019
RysunkiVicente Segrelles
Wydawca Kurc
CyklNajemnik
ISBN978-83-956102-0-2
Format64s. 240x320 mm
Cena49,90
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tym razem bohater opowieści musi uratować młodego chłopca, który ma być złożony w ofierze przez kapłanów sekty prowadzonej przez Clausta. Stawka w tej grze jest o wiele większa niż zazwyczaj. Porwany jest bowiem synem ministra bezpieczeństwa, a sam Claust planuje krwawy przewrót. Uprowadzenie dziecka to zaledwie pierwszy krok w jego szalonym planie. W czasie, gdy najemnik próbuje uwolnić chłopaka, gwardia uzurpatora podejmuje już kolejne działania mające doprowadzić do przejęcia władzy. Tym razem nasz bohater musi zatem wznieść się na wyżyny swoich możliwości, żeby zapobiec politycznej katastrofie. Czy jednak będzie to możliwe? Może jednak kogoś trzeba będzie złożyć w ofierze?
Scenariusz Segrellesa, choć tym razem nieco bardziej złożony, nadal stanowi jedynie pretekst do prezentacji wspaniałych obrazów. Plansze wyglądają bardzo efektownie. Przedstawiona na nich kraina fantasy jest piękna, ale jednocześnie bardzo surowa i niebezpieczna. Na naszych bohaterów czyhają tu różne potwory i pułapki, ale tym razem największe niebezpieczeństwo stanowią ambicje okrutnego i zachłannego Clausta. Artysta po raz kolejny daje upust zamiłowaniu do tworzenia rozmaitych mechanizmów oraz elementów architektonicznych. Złożone konstrukcje, budowle i machiny oraz pełne szczegółów wnętrza są równoważone zazwyczaj uproszczonymi, często wręcz pustymi krajobrazami, budującymi wrażenie ogromu świata przedstawionego.
W zamieszczonym na końcu albumu dodatku autor znowu dzieli się z czytelnikiem tajnikami swojego warsztatu i prezentuje przygotowane na różne okazje ilustracje. Tym razem poświęca trochę miejsca na omówienie problemów z tworzeniem scenariuszy, które – jak sam przyznaje – nie są jego najmocniejszą stroną. Pośród ilustracji zamieszczonych w tym tomie znajdziemy także kilka niespodzianek związanych ze zmianą techniki tworzenia. Mamy tu bowiem dwa rysunki, w których pojawia się kontur, a kolory nakładane są komputerowo. Jak wynika z tekstu, stanowią one zapowiedź tego, co czeka nas w kolejnych tomach. Nie o główną opowieść tu jednak chodzi, lecz o kolejną porcję dodatków i tekstów opisujących sekrety pracy twórczej Segrellesa.
Czwarty tom serii oferuje dokładnie to, na co zapewne czekali miłośnicy tej serii. Dostajemy kolejną prostą historię zilustrowaną w malarski sposób. Album powinien trafić na półki kolekcjonerów chociażby po to, żeby można było od czasu do czasu delektować się wspaniałymi, olejnymi obrazami oraz zapoznawać z opisem procesu twórczego. Oglądanie plansz tworzonych przez Vicente Segrellesa niezmienne stanowi prawdziwą ucztę.
koniec
27 grudnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zemsta jest słodka
Paweł Ciołkiewicz

1 IV 2020

Jennifer, jej japońska towarzyszka Kita oraz żyjąca na londyńskich ulicach Pickles znalazły się między młotem a kowadłem. Z jednej strony osacza je demoniczny komisarz Kurb będący na usługach królowej Wiktorii, z drugiej zaś nęka grupa weteranów wojennych bawiących się w Indian pod przywództwem ojca Jennifer – pułkownika Winterfielda. Mimo tego, a może właśnie na przekór wszystkiemu, trzy kobiety kontynuują swoje dzieło zemsty.

więcej »

Bunt skończony
Tomasz Nowak

31 III 2020

W pojawiającej się co jakiś czas fabularnej stagnacji Obcych wyczekujemy nieustannie powiewów świeżości. Pierwszy tom „Aliens: Bunt” jej umiarkowaną dozę dostarczył. Tym samym oczekiwania wobec kontynuacji nabrzmiały trochę za bardzo: druga cześć spełniła je tylko po części.

więcej »

Nienazwane
Marcin Knyszyński

30 III 2020

Trzeci i ostatni tom „Providence” Alana Moore’a i Jacena Burrowsa jest nie tylko kontynuacją tomu drugiego. To również zamknięcie i podsumowanie „Neonomiconu”, pierwszego komiksu Moore’a skupiającego się na literaturze i kulturowym dziedzictwie Howarda Philipsa Lovecrafta. Wracamy do Nowej Anglii roku 1919 i wraz z głównym bohaterem kontynuujemy poszukiwania prawdziwego oblicza Ameryki. Wiemy już, że znajdziemy o wiele więcej.

więcej »

Polecamy

Magia w przewodach

Niekoniecznie jasno pisane:

Magia w przewodach
— Marcin Knyszyński

Komiks nadmiaru
— Marcin Knyszyński

Śledztwo trwa!
— Marcin Knyszyński

Głębokie rozczarowanie
— Marcin Knyszyński

Roślinny kryzys tożsamości
— Marcin Knyszyński

No to łups, Asteriksie? No to łups, Obeliksie!
— Marcin Knyszyński

Siła symbolu
— Marcin Knyszyński

Pajęcze lata Todda McFarlane’a
— Marcin Knyszyński

Bilety w pierwszym rzędzie na koniec wszechświata
— Marcin Knyszyński

Wszystko jest złudzeniem
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Droga wojownika
— Paweł Ciołkiewicz

Wybuchowa formuła
— Paweł Ciołkiewicz

Wizyta w galerii sztuki
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Zemsta jest słodka
— Paweł Ciołkiewicz

Nowy, wspaniały świat?
— Paweł Ciołkiewicz

Marsjanie atakują
— Paweł Ciołkiewicz

Dranie z Południa
— Paweł Ciołkiewicz

Człowiek i maszyna
— Paweł Ciołkiewicz

Gra pozorów
— Paweł Ciołkiewicz

Podążaj za Białym Królikiem
— Paweł Ciołkiewicz

Czas na przygodę
— Paweł Ciołkiewicz

Nowy wspaniały świat
— Paweł Ciołkiewicz

„Chcę przetrwać w twojej sztuce”
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.