Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 września 2020
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CXCIX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Juan Gimenez
‹Ja, smok›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJa, smok
Scenariusz
Data wydania31 maja 2019
RysunkiJuan Gimenez
Wydawca Scream Comics
ISBN978-83-66291-13-3
Format192s. 240x320 mm
Cena129,99
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Wejście smoka
[Juan Gimenez „Ja, smok” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Na pełne rozmachu sceny batalistyczne, dworskie intrygi oraz mroczne tajemnice królewskich dynastii pada cień rzucany przez szybującego w przestworzach smoka. Wszystko to w efektownej oprawie graficznej znajdziemy w opowieści Juana Gimeneza.

Paweł Ciołkiewicz

Wejście smoka
[Juan Gimenez „Ja, smok” - recenzja]

Na pełne rozmachu sceny batalistyczne, dworskie intrygi oraz mroczne tajemnice królewskich dynastii pada cień rzucany przez szybującego w przestworzach smoka. Wszystko to w efektownej oprawie graficznej znajdziemy w opowieści Juana Gimeneza.

Juan Gimenez
‹Ja, smok›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJa, smok
Scenariusz
Data wydania31 maja 2019
RysunkiJuan Gimenez
Wydawca Scream Comics
ISBN978-83-66291-13-3
Format192s. 240x320 mm
Cena129,99
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Akcja komiksu „Ja, Smok” rozgrywa się w krainie boleśnie doświadczanej przez konflikty zbrojne oraz zakulisowe machinacje możnych. Wszystko rozpoczyna się jednak, jak to często bywa, od wielkiej i radosnej uczty. Oto na zamku Rosentall szykowane są uroczystości mające uświetnić urodziny króla Ferdinanda Belmontha. Na dwór przybywają liczni goście oraz grupa zaprzyjaźnionych z rodziną królewską, wędrownych artystów. Wśród nich jest dotknięta tajemniczą chorobą kobieta, która niebawem będzie rodzić. W tym samym czasie w zamku pojawia się książę Rob Bonn. Ma zostać nowym doradcą wojskowym króla. Podczas gdy jedni szykują się do świętowania, inni gotują się do walki. Oto pod murami zamku szyki zwiera armia tajemniczej kobiety o imieniu Made Trofen. Jej żołnierze szykują się do oblężenia. Jakby tego było mało, z uśpienia budzi się pobliski wulkan oraz mieszkający w nim… smok. Rozradowani goście króla Belmontha nie wiedzą jeszcze, że czeka ich trudny czas.
Tak rozpoczyna się epicka opowieść Juana Gimeneza. Zdarzenia rozwijają się jednak – wbrew temu, co sugerowałoby to otwarcie – niespiesznie. Autor kreśli niezwykle złożony, zawierający w sobie mnóstwo niedopowiedzeń i otwierający rozmaite możliwości narracyjne punkt wyjścia, a później powoli śledzi rozwój wypadków. I tu właśnie jest pewien problem. Choć początkowo wszystko zapowiada emocje i sensacyjne zwroty akcji, to jednak w opowieści jest tego mało. Obserwujemy, jak przebiega, przeciągające się w nieskończoność, oblężenie, a przy okazji, za sprawą licznych retrospekcji, poznajemy mroczne tajemnice skrywane przez rodzinę królewską i relacje łączące ją z kobietą dowodzącą wojskami oblegającymi mury zamku. Choć wszystko to jest ciekawe, to można odnieść wrażenie, że narracji brakuje nieco odpowiedniego tempa oraz napięcia. Zawiłości relacji łączących członków rodziny Belmontha oraz skrywane przez nich sekrety z przeszłości przytłaczają nieco samą akcję.
Żadnych zastrzeżeń nie można natomiast mieć do warstwy graficznej oraz edytorskiej komiksu. Rysunki Juana Gimeneza, znanego chociażby z „Kasty Metabaronów” nadają tej opowieści prawdziwie epicki charakter. Efektowne kadrowanie, ogromne przestrzenie często oglądane ze smoczej perspektywy, przepięknie skomponowane sceny batalistyczne oraz wykwintne pełne szczegółów wnętrza to elementy, które sprawiają, że plansze komiksu można podziwiać w nieskończoność. Zamiast grubego, nakładanego tuszem konturu, mamy delikatne kreski malowane farbą i zlewające się z farbami w malarski sposób. Jak to zwykle w przypadku wydawnictwa Scream Comics bywa album jest dopieszczony edytorsko. Powiększony format oraz dodatki czynią z niego prawdziwy rarytas. Mamy tu bowiem galerię postaci, szkice poszczególnych plansz oraz studia smoczej anatomii. Wszystko to w efektownej, ołówkowej wersji, pozwalającej studiować mistrzowską kreskę. Zwieńczenie albumu stanowi ogromna rozkładówka przedstawiająca bohaterów komiksu w dwóch wersjach – ołówkowej oraz kolorowej. Krótko mówiąc, jest tu na co popatrzeć.
„Ja, Smok” to na pewno pozycja warta uwagi. Juan Gimenez snuje swoją opowieść w bardzo pieczołowity i zdyscyplinowany sposób. Koncentruje się na relacjach pomiędzy postaciami oraz ich motywacjach. Obrazu całości dopełnia niezwykle efektowna warstwa graficzna. Bardzo ciekawy jest także sposób narracji, na jaki zdecydował się autor. Otóż narratorem opowieści jest… nienarodzone jeszcze – choć w trakcie historii ten stan rzeczy ulega zmianie – dziecko Valki. Kobiety należącej do wędrownej grupy artystów odwiedzających zamek Rosentall. Chwilami można wprawdzie o tym zapomnieć, ale w odpowiednich momentach autor akcentuje to w efektowny sposób.
koniec
3 stycznia 2020

Komentarze

03 I 2020   21:50:45

"Ja, smok" nie jest zły, ale mi się marzą po polsku komiksy z czasów gdy Gimenez był w swej najwyższej formie, jak "Gangrene" albo "Mutante". Na marzeniach pewnie się skończy, bo kto by wydał takie ramotki? Z drugiej strony, Kurc wydaje "Najemnika", to czemu nie Gimenez?

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Karaiby spłyną krwią?
Agata Włodarczyk

28 IX 2020

Słowo pirata niewiele jest warte, słowo Hiszpanów – jeszcze mniej. Ale czy można zaufać czarownikowi, przewodzącemu plemieniu kanibali oraz morskiej wiedźmie, gdy oboje chcą położyć łapska na diamencie z Kasharu?

więcej »

Podziemny front: Komandosi z wyobraźni generała
Konrad Wągrowski

27 IX 2020

„Skok za front” to komiksowa adaptacja ostatniego odcinka serialu „Podziemny front”. Nie oznacza to jednak, że coś się skończyło. Z pewnością jednak coś się zmieniło – bohaterowie komiksu od tej częsci walczą już w mundurach.

więcej »

Zabawa dla dorosłego dziecka
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

26 IX 2020

Seria o Kapitanie Szpicu przede wszystkim skierowana jest do tych, którzy z sentymentem wspominają, jak delektowali się komiksami w siermiężnych czasach PRL-u. Nie inaczej jest z jej czwartą odsłoną „Kapitan Szpic i tajemnica złotej naczepy”.

więcej »

Polecamy

Komandosi z wyobraźni generała

Podziemny front:

Komandosi z wyobraźni generała
— Konrad Wągrowski

Komiks, którego nie było
— Konrad Wągrowski

Bitwa o szyny
— Konrad Wągrowski

Dobry Niemiec
— Konrad Wągrowski

Granat do studzienki, czyli najśmielsza akcja bojowa
— Konrad Wągrowski

Po twarzy poznasz konfidenta
— Konrad Wągrowski

Wybuch w burdelu
— Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja czyta dymki: Lato 2009
— Jakub Gałka, Marcin Osuch, Mateusz Osuch, Konrad Wągrowski

Esensja czyta dymki: Maj-czerwiec 2009
— Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

W jednym ciele dziewcząt wiele
— Paweł Sasko

Krótko o komiksach: Marzec 2005
— Daniel Gizicki, Wojciech Gołąbowski, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Warto było czekać
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o komiksach: Październik 2004
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski

Powrót formy
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o komiksach: Marzec 2004, cz. 2
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski, Konrad Wągrowski

Tylko kolejna część
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o komiksach: Wrzesień 2003, cz. 2
— Sebastian Chosiński, Daniel Gizicki, Wojciech Gołąbowski, Marcin Lorek, Piotr Niemkiewicz, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Świat jest teatrem, aktorami ludzie… i zwierzęta
— Paweł Ciołkiewicz

Nic nie jest tak skomplikowane, jak się wydaje
— Paweł Ciołkiewicz

Ratunku!!! Człowieki atakują!
— Paweł Ciołkiewicz

Abrakadabra to czary i magia…
— Paweł Ciołkiewicz

Duchy umarłych
— Paweł Ciołkiewicz

My name is Brazil. Bruno Brazil
— Paweł Ciołkiewicz

Droga nienawiści to droga do pustki
— Paweł Ciołkiewicz

Czarująca feeria
— Paweł Ciołkiewicz

Witajcie w Blackwood College
— Paweł Ciołkiewicz

Nic nie może przecież wiecznie trwać
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.