Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Yann le Pennetier, Frédéric Vignaux
‹Thorgal #37: Pustelnik ze Skellingaru (oprawa twarda)›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThorgal #37: Pustelnik ze Skellingaru (oprawa twarda)
Scenariusz
Data wydania13 listopada 2019
RysunkiFrédéric Vignaux
PrzekładWojciech Birek
Wydawca Egmont
CyklThorgal
ISBN9788328197176
Format48s. 215x290mm
Cena29,99
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nie ma dramatu
[Yann le Pennetier, Frédéric Vignaux „Thorgal #37: Pustelnik ze Skellingaru (oprawa twarda)” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ostatnimi czasy nie miał „Thorgal” szczęścia do scenarzystów. Ten najnowszy, Yann ma przechlapane bo musi odkręcić dużo z tego, co namieszali poprzednicy.

Marcin Osuch

Nie ma dramatu
[Yann le Pennetier, Frédéric Vignaux „Thorgal #37: Pustelnik ze Skellingaru (oprawa twarda)” - recenzja]

Ostatnimi czasy nie miał „Thorgal” szczęścia do scenarzystów. Ten najnowszy, Yann ma przechlapane bo musi odkręcić dużo z tego, co namieszali poprzednicy.

Yann le Pennetier, Frédéric Vignaux
‹Thorgal #37: Pustelnik ze Skellingaru (oprawa twarda)›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThorgal #37: Pustelnik ze Skellingaru (oprawa twarda)
Scenariusz
Data wydania13 listopada 2019
RysunkiFrédéric Vignaux
PrzekładWojciech Birek
Wydawca Egmont
CyklThorgal
ISBN9788328197176
Format48s. 215x290mm
Cena29,99
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Nigdy nie ukrywałem, że dla mnie cały cykl mógł był się skończyć na „Strażniczce kluczy”. Rosińskiemu dałoby to szansę na udział w innych ciekawych projektach (żeby nie było, w kilku wszak brał udział), scenarzystów uwolniłoby od kombinowania. Stało się inaczej, seria dotarła do trzydziestego siódmego tomu (nie licząc cykli pobocznych). I tutaj zaskoczenie. W „Pustelniku ze Skellingaru” dostałem to czego mocno mi brakowało w „Thorgalu”, zwłaszcza od wspomnianej już „Strażniczki kluczy”, czyli jedno-albumowych, zamkniętych epizodów eksplorujących zakątki Northlandu. Wysyłanie Thorgala i jego rodziny w krainy grecko- i rzymsko-podobne traktowałem jako wyraz desperacji scenarzystów, szukających bezradnie pomysłów na podtrzymanie serii. Owszem, historię zawartą w tym albumie Yann wywodzi od wątku Shaigana Bezlitosnego ale nie ma w tym nachalności. Nawet bez tego całość intrygi i tak trzymałaby się kupy. A sprawa wydaje się być prosta, grupa wyznawców dosyć specyficznej religii skarży się na prześladowania ze strony lokalnego władcy. Thorgal, mając do czynienia z tym ludem jako Shaigan, postanowił pomóc. Intryga jest prowadzona spójnie i logicznie, jest kilka sensownie rozegranych zwodów. W efekcie, dostajemy historię, która swoim duchem nawiązuje do „Trzech starców z krainy Aran” lub „Władcy gór”.
„Pustelnik ze Skellingaru” to pierwszy album nie narysowany przez Grzegorza Rosińskiego. To koniec pewnej epoki ale ten moment musiał kiedyś nadejść. Rysunki Frédérica Vignaux są więcej niż poprawne. Ich ocena w odniesieniu do kreski Rosińskiego zależy jednak w zasadniczej części od osobistego odbioru czytelnika. W moim przypadku, każdy inny rysownik niż Rosiński będzie na przegranej pozycji. Zbyt wiele razy przeglądałem narysowane przez niego albumy, czasami „zawieszając się” nad poszczególnymi rysunkami na kilka minut. Ale to ja. Jestem przekonany, że praca nowego rysownika przez wielu zostanie doceniona. Frédéric Vignaux nie próbując podrabiać kreski Rosińskiego, zachowuje rysy głównych bohaterów oraz obraz ich świata.
koniec
19 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Dobry diabeł w krainie potępionych
Andrzej Goryl

18 X 2021

Hellboy zginął i trafił do Piekła. Dokładnie tak jak głosi tytuł niniejszego albumu. Teraz błąka się po zaświatach, jednak przeznaczenie wciąż nie daje mu spokoju. Bohater spotyka swoją rodzinę, bierze udział w piekielnej rewolucji, ściera się z demonami i duszami potępionymi.

więcej »

Podwodne wykopywanie przybysza z kosmosu
Konrad Wągrowski

17 X 2021

Jeśli narzekałem nieco na jakość scenariusza „Bogów z gwiazdozbioru Aquariusa”, to muszę przyznać, że w porównaniu do kolejnego dwuodcinkowca fantastycznonaukowego z rysunkami Zbigniewa Kasprzaka z lat 80., tamten scenariusz to majstersztyk. Seria złożona z zeszytów „Gość z kosmosu” i „Zbuntowana”, choć ładnie narysowana, pod względem skryptu razi banałem i naiwnością.

więcej »

Pęknięta porcelana
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

16 X 2021

Nie ważne, jak mężczyzna (a w zasadzie dwóch) zaczyna, ale jak kończy. Trzeci, ostatni, tom cyklu „Porcelana” z podtytułem „Wieża z kości słoniowej”, to zarazem najlepsza, jak i najbardziej wstrząsająca odsłona trylogii.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Inne recenzje

Gdzie się podział tamten Thorgal?
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.