Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #3
Scenariusz
Data wydania19 listopada 2019
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520388
Format416s.150x210 mm
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Cześć bohaterom
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Naoki Urasawa nadal snuje swoją opowieść wielowątkowo, przenosząc narrację to w przeszłość, to w przyszłość. W trzecim tomie „Chłopaków z dwudziestego wieku” zbliżamy się do punktu kulminacyjnego tylko po to, by w decydującym momencie niespodziewanie przenieść się o czternaście lat do przodu. Dzięki takim zaskakującym zbiegom narracyjnym autor nieustannie utrzymuje uwagę czytelników w stanie pełnego skupienia.

Paweł Ciołkiewicz

Cześć bohaterom
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #3” - recenzja]

Naoki Urasawa nadal snuje swoją opowieść wielowątkowo, przenosząc narrację to w przeszłość, to w przyszłość. W trzecim tomie „Chłopaków z dwudziestego wieku” zbliżamy się do punktu kulminacyjnego tylko po to, by w decydującym momencie niespodziewanie przenieść się o czternaście lat do przodu. Dzięki takim zaskakującym zbiegom narracyjnym autor nieustannie utrzymuje uwagę czytelników w stanie pełnego skupienia.

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #3
Scenariusz
Data wydania19 listopada 2019
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520388
Format416s.150x210 mm
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W wyniku zdarzeń opisanych w poprzednim tomie Kenji został uznany na za terrorystę i musi teraz się ukrywać. Nie ustaje jednak w staraniach, by zebrać całą ekipę z dawnych lat i zapobiec realizacji planu zniszczenia świata, który… sami kiedyś wymyślili. Dziś jednak najwyraźniej próbuje go zrealizować ktoś inny. Nieubłaganie zbliża się opisany w „Księdze przepowiedni” sądny dzień – 31 grudnia 2000 roku. Czy faktycznie dojdzie do zagłady? Kto za nią stoi? Czy ma to związek z kolejnymi szemranymi działaniami „Przyjaciela” i kierowanej przez niego Partii Przyjacielsko-Demokratycznej? Gdy już wszystko zaczyna zmierzać w stronę spektakularnego finału i rozpoczyna się ostateczne odliczanie… autor nagle przenosi akcję czternaście lat do przodu, sytuując na pierwszym planie Kannę, córkę siostry Kenjiego. Teraz dziewczyna ma już siedemnaście lat i najwyraźniej ma zamiar dowiedzieć się prawdy o zniknięciu swojego wujka. Pozbawiona strachu dziewczyna pracuje w niebezpiecznej dzielnicy i wikła się w porachunki pomiędzy gangami. Co więcej, udaje jej się dotrzeć do świadka dziwnego morderstwa, w które uwikłana jest policja. Sprawa jest o tyle poważna, że Tokio przygotowuje się do wizyty papieża, a społeczne niepokoje mogą ją bardzo utrudnić. Jaki to wszystko ma związek ze zdarzeniami z „Krwawego Sylwestra 2000”? Jaka jest rola w tych zdarzeniach samego „Przyjaciela”? No cóż na odpowiedzi zapewne przyjdzie nam jeszcze długo poczekać, bo autor prowadzi nas do kluczowych odpowiedzi bardzo okrężną drogą. Na szczęście jest to droga obfitująca emocjonujące zdarzenia, opisane w taki sposób, że nie można oderwać się od lektury.
Akcja mangi cały czas rozgrywa się w kilku planach czasowych. Główne zdarzenia rozgrywają się w roku 2000, gdy dochodzi do dramatycznych zdarzeń znanych później jako „Krwawy Sylwester”, ale w decydującym momencie autor bez ceregieli przenosi nas do roku 2014, nie wyjaśniając oczywiście, co wydarzyło się sądnego dnia. Zabieg to dość ryzykowny, ale sprawdza siew całej rozciągłości. Początkowo ta wolta wywołuje oczywiście irytację, ale szybko angażujemy się w poczynania Kanny, bo odważna licealistka z miejsca kradnie całe przedstawienie. Okazuje się, że Urasawa ma wiele asów w rękawie, a wyraziste i skupiające na sobie całą uwagę postacie potrafi tworzyć na zawołanie. Śledząc poczynania rezolutnej dziewczyny, budujemy sobie obraz zdarzeń od drugiej strony. Obserwujemy mianowicie ich polityczno-społeczne konsekwencje. Kanna żyje w bardzo niebezpiecznym świecie. Oddaje się tu cześć bohaterom, którzy uratowali ludzkość (nie wiemy jeszcze kto to jest) oraz czci się „Przyjaciela”, który najwyraźniej stał się postacią otaczaną religijnym kultem. Z rozmów bohaterów wyłaniają się szczegóły dotyczące życia w nowej rzeczywistości kontrolowanej przez represyjny system polityczny. Wszystko to zostało przedstawione w charakterystycznej szacie graficznej. Odtworzone z ogromną dbałością o szczegóły tła oraz specyficzne, rozpoznawalne na pierwszy rzut oka, twarze bohaterów i dynamiczne sceny walk oraz pościgów to charakterystyczne cechy twórczości Naoki Urasawy. Mistrz wspólnie ze swoimi asystentami znów zadbał o wykreowanie odpowiedniej dla opisywanych zdarzeń atmosfery.
„Chłopaki z dwudziestego wieku” pozostają świetną lekturą dla fanów dobrych i trzymających w napięciu opowieści. Naoki Urasawa w mistrzowski sposób prowadzi narrację, budując obraz zdarzeń z różnych perspektyw. Wielowątkowa opowieść dostarcza zróżnicowanych emocji i daje mnóstwo radości podczas lektury. Starym zwyczajem tom kończy się mocnym cliffhangerem zapowiadającym dalsze atrakcje.
koniec
15 kwietnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Podwodne wykopywanie przybysza z kosmosu
Konrad Wągrowski

17 X 2021

Jeśli narzekałem nieco na jakość scenariusza „Bogów z gwiazdozbioru Aquariusa”, to muszę przyznać, że w porównaniu do kolejnego dwuodcinkowca fantastycznonaukowego z rysunkami Zbigniewa Kasprzaka z lat 80., tamten scenariusz to majstersztyk. Seria złożona z zeszytów „Gość z kosmosu” i „Zbuntowana”, choć ładnie narysowana, pod względem skryptu razi banałem i naiwnością.

więcej »

Pęknięta porcelana
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

16 X 2021

Nie ważne, jak mężczyzna (a w zasadzie dwóch) zaczyna, ale jak kończy. Trzeci, ostatni, tom cyklu „Porcelana” z podtytułem „Wieża z kości słoniowej”, to zarazem najlepsza, jak i najbardziej wstrząsająca odsłona trylogii.

więcej »

„MAX” ale na wesoło
Marcin Knyszyński

15 X 2021

Przy okazji pierwszego tomu „Punisher MAX” od Egmontu wspomniałem o pewnej inicjatywie Marvela z roku 1998. „Marvel Knights”, forpoczta imprintu „MAX”, nowa linia wydawnicza, której głównym zadaniem był dryf ku o wiele bardziej poważnym i wymagającym fabułom, przedstawiła wybranych bohaterów Marvela w nieco innym, dojrzalszym wydaniu. Między innymi Punishera – oto przybywają Garth Ennis i Steve Dillon, niesieni falą sukcesu „Kaznodziei”. (...)

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

Czemu jeszcze tego nie czytałeś/aś?
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Spotkania ze śmiercią
— Paweł Ciołkiewicz

To tylko zabawa
— Paweł Ciołkiewicz

Chłopięce zabawy
— Paweł Ciołkiewicz

Na tropie nienawiści
— Paweł Ciołkiewicz

Nadciąga tornado
— Paweł Ciołkiewicz

Nienawiść do robotów
— Paweł Ciołkiewicz

Roboty masowego zniszczenia
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Prawdziwy detektyw
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Broń masowego rażenia
— Paweł Ciołkiewicz

Przestępcą jest…
— Paweł Ciołkiewicz

Gdzie dwóch się bije…
— Paweł Ciołkiewicz

Pożegnanie z matką
— Paweł Ciołkiewicz

Bohater o tysiącu twarzy
— Paweł Ciołkiewicz

W zdrowym ciele, zdrowy duch?
— Paweł Ciołkiewicz

Świat na opak?
— Paweł Ciołkiewicz

Miłość i zdrada
— Paweł Ciołkiewicz

Moje kolejne honorarium
— Paweł Ciołkiewicz

Sztuka dla sztuki
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.