Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 4 sierpnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCVII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #3
Scenariusz
Data wydania19 listopada 2019
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520388
Format416s.150x210 mm
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Cześć bohaterom
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #3” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Naoki Urasawa nadal snuje swoją opowieść wielowątkowo, przenosząc narrację to w przeszłość, to w przyszłość. W trzecim tomie „Chłopaków z dwudziestego wieku” zbliżamy się do punktu kulminacyjnego tylko po to, by w decydującym momencie niespodziewanie przenieść się o czternaście lat do przodu. Dzięki takim zaskakującym zbiegom narracyjnym autor nieustannie utrzymuje uwagę czytelników w stanie pełnego skupienia.

Paweł Ciołkiewicz

Cześć bohaterom
[Naoki Urasawa „Chłopaki z dwudziestego wieku #3” - recenzja]

Naoki Urasawa nadal snuje swoją opowieść wielowątkowo, przenosząc narrację to w przeszłość, to w przyszłość. W trzecim tomie „Chłopaków z dwudziestego wieku” zbliżamy się do punktu kulminacyjnego tylko po to, by w decydującym momencie niespodziewanie przenieść się o czternaście lat do przodu. Dzięki takim zaskakującym zbiegom narracyjnym autor nieustannie utrzymuje uwagę czytelników w stanie pełnego skupienia.

Naoki Urasawa
‹Chłopaki z dwudziestego wieku #3›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułChłopaki z dwudziestego wieku #3
Scenariusz
Data wydania19 listopada 2019
RysunkiNaoki Urasawa
Wydawca Hanami
CyklChłopaki z dwudziestego wieku
ISBN9788365520388
Format416s.150x210 mm
Cena65,00
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W wyniku zdarzeń opisanych w poprzednim tomie Kenji został uznany na za terrorystę i musi teraz się ukrywać. Nie ustaje jednak w staraniach, by zebrać całą ekipę z dawnych lat i zapobiec realizacji planu zniszczenia świata, który… sami kiedyś wymyślili. Dziś jednak najwyraźniej próbuje go zrealizować ktoś inny. Nieubłaganie zbliża się opisany w „Księdze przepowiedni” sądny dzień – 31 grudnia 2000 roku. Czy faktycznie dojdzie do zagłady? Kto za nią stoi? Czy ma to związek z kolejnymi szemranymi działaniami „Przyjaciela” i kierowanej przez niego Partii Przyjacielsko-Demokratycznej? Gdy już wszystko zaczyna zmierzać w stronę spektakularnego finału i rozpoczyna się ostateczne odliczanie… autor nagle przenosi akcję czternaście lat do przodu, sytuując na pierwszym planie Kannę, córkę siostry Kenjiego. Teraz dziewczyna ma już siedemnaście lat i najwyraźniej ma zamiar dowiedzieć się prawdy o zniknięciu swojego wujka. Pozbawiona strachu dziewczyna pracuje w niebezpiecznej dzielnicy i wikła się w porachunki pomiędzy gangami. Co więcej, udaje jej się dotrzeć do świadka dziwnego morderstwa, w które uwikłana jest policja. Sprawa jest o tyle poważna, że Tokio przygotowuje się do wizyty papieża, a społeczne niepokoje mogą ją bardzo utrudnić. Jaki to wszystko ma związek ze zdarzeniami z „Krwawego Sylwestra 2000”? Jaka jest rola w tych zdarzeniach samego „Przyjaciela”? No cóż na odpowiedzi zapewne przyjdzie nam jeszcze długo poczekać, bo autor prowadzi nas do kluczowych odpowiedzi bardzo okrężną drogą. Na szczęście jest to droga obfitująca emocjonujące zdarzenia, opisane w taki sposób, że nie można oderwać się od lektury.
Akcja mangi cały czas rozgrywa się w kilku planach czasowych. Główne zdarzenia rozgrywają się w roku 2000, gdy dochodzi do dramatycznych zdarzeń znanych później jako „Krwawy Sylwester”, ale w decydującym momencie autor bez ceregieli przenosi nas do roku 2014, nie wyjaśniając oczywiście, co wydarzyło się sądnego dnia. Zabieg to dość ryzykowny, ale sprawdza siew całej rozciągłości. Początkowo ta wolta wywołuje oczywiście irytację, ale szybko angażujemy się w poczynania Kanny, bo odważna licealistka z miejsca kradnie całe przedstawienie. Okazuje się, że Urasawa ma wiele asów w rękawie, a wyraziste i skupiające na sobie całą uwagę postacie potrafi tworzyć na zawołanie. Śledząc poczynania rezolutnej dziewczyny, budujemy sobie obraz zdarzeń od drugiej strony. Obserwujemy mianowicie ich polityczno-społeczne konsekwencje. Kanna żyje w bardzo niebezpiecznym świecie. Oddaje się tu cześć bohaterom, którzy uratowali ludzkość (nie wiemy jeszcze kto to jest) oraz czci się „Przyjaciela”, który najwyraźniej stał się postacią otaczaną religijnym kultem. Z rozmów bohaterów wyłaniają się szczegóły dotyczące życia w nowej rzeczywistości kontrolowanej przez represyjny system polityczny. Wszystko to zostało przedstawione w charakterystycznej szacie graficznej. Odtworzone z ogromną dbałością o szczegóły tła oraz specyficzne, rozpoznawalne na pierwszy rzut oka, twarze bohaterów i dynamiczne sceny walk oraz pościgów to charakterystyczne cechy twórczości Naoki Urasawy. Mistrz wspólnie ze swoimi asystentami znów zadbał o wykreowanie odpowiedniej dla opisywanych zdarzeń atmosfery.
„Chłopaki z dwudziestego wieku” pozostają świetną lekturą dla fanów dobrych i trzymających w napięciu opowieści. Naoki Urasawa w mistrzowski sposób prowadzi narrację, budując obraz zdarzeń z różnych perspektyw. Wielowątkowa opowieść dostarcza zróżnicowanych emocji i daje mnóstwo radości podczas lektury. Starym zwyczajem tom kończy się mocnym cliffhangerem zapowiadającym dalsze atrakcje.
koniec
15 kwietnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W samym sercu Czarnego Lądu
Sebastian Chosiński

3 VIII 2021

Dwaj belgijscy twórcy komiksowi – scenarzysta Jean Van Hamme i rysownik Christophe Simon – postanowili zmierzyć się w „Kiwu” z tematem, który nie był dla nich łatwy co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze: dotyczy tragicznych wydarzeń, jakie wciąż mają miejsce w Demokratycznej Republice Konga. Po drugie: nie jest dla nikogo tajemnicą, że za wiele nieszczęść, jakie spotkały ten kraj, odpowiada właśnie ich ojczyzna.

więcej »

Uprasza się o ostrożność
Dagmara Trembicka-Brzozowska

2 VIII 2021

Komiksy historyczne nie mają specjalnie szczęścia w Polsce. Jeśli sponsoruje je instytucja taka jak IPN, tym bardziej efekt może wywoływać mieszane uczucia.

więcej »

Kropka nad i
Marcin Knyszyński

1 VIII 2021

Dotarliśmy w końcu do ostatniego, dziesiątego tomu „Punisher MAX” od Egmontu. Po pasjonującej, długiej opowieści ze scenariuszem Jasona Aarona i rysunkami Steve’a Dillona, którą poznaliśmy w tomach ósmym i dziewiątym, dostaniemy teraz mnóstwo króciutkich, nie powiązanych ze sobą fabularnie odcinków. Stawiamy kropkę nad i.

więcej »

Polecamy

Smętny finał

Tajemnica złotej maczety:

Smętny finał
— Konrad Wągrowski

Stukasy, Wellingtony, Halifaksy!
— Konrad Wągrowski

O wolność waszą i naszą
— Konrad Wągrowski

Na wielbłądzie boli tyłek
— Konrad Wągrowski

Z Łosiem na łowy
— Konrad Wągrowski

Przybywając do PRL-owskiego raju
— Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Czemu jeszcze tego nie czytałeś/aś?
— Dagmara Trembicka-Brzozowska

Spotkania ze śmiercią
— Paweł Ciołkiewicz

To tylko zabawa
— Paweł Ciołkiewicz

Chłopięce zabawy
— Paweł Ciołkiewicz

Na tropie nienawiści
— Paweł Ciołkiewicz

Nadciąga tornado
— Paweł Ciołkiewicz

Nienawiść do robotów
— Paweł Ciołkiewicz

Roboty masowego zniszczenia
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2016
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch

Prawdziwy detektyw
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Sztuka dla sztuki
— Paweł Ciołkiewicz

Saga rodu Winczlavów
— Paweł Ciołkiewicz

O dwóch takich…
— Paweł Ciołkiewicz

Odpowiedzi są w tobie…
— Paweł Ciołkiewicz

Być jak Amalia Rodrigues
— Paweł Ciołkiewicz

Zanurzyć się w złotym świetle
— Paweł Ciołkiewicz

Listy od A.
— Paweł Ciołkiewicz

Najgłębsza prawda jest ukryta w prostej opowieści
— Paweł Ciołkiewicz

Las symboli
— Paweł Ciołkiewicz

Odbicie w lustrze
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.