Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 października 2020
w Esensji w Esensjopedii

Benjamin Read, Chris Wildgoose
‹Porcelana #1: Dziewczynka›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPorcelana #1: Dziewczynka
Scenariusz
Data wydania4 marca 2020
RysunkiChris Wildgoose
PrzekładPaulina Braiter
Wydawca Non Stop Comics
CyklPorcelana
ISBN978-83-8110-932-1
Format112s. 215x280 mm
Cena55,00
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Szczęście kruche jak porcelana, czyli dziwna niechęć do rysowania nóg
[Benjamin Read, Chris Wildgoose „Porcelana #1: Dziewczynka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Tajemniczy wynalazca, potrafiący tworzyć ożywione istoty z porcelany, przygarnia małoletnią złodziejkę. Co może pójść nie tak? Albo raczej: który z co najmniej trzech przewidywalnych tragicznych scenariuszy się ziści?

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szczęście kruche jak porcelana, czyli dziwna niechęć do rysowania nóg
[Benjamin Read, Chris Wildgoose „Porcelana #1: Dziewczynka” - recenzja]

Tajemniczy wynalazca, potrafiący tworzyć ożywione istoty z porcelany, przygarnia małoletnią złodziejkę. Co może pójść nie tak? Albo raczej: który z co najmniej trzech przewidywalnych tragicznych scenariuszy się ziści?

Benjamin Read, Chris Wildgoose
‹Porcelana #1: Dziewczynka›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPorcelana #1: Dziewczynka
Scenariusz
Data wydania4 marca 2020
RysunkiChris Wildgoose
PrzekładPaulina Braiter
Wydawca Non Stop Comics
CyklPorcelana
ISBN978-83-8110-932-1
Format112s. 215x280 mm
Cena55,00
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Rzecz rozgrywa się w niesprecyzowanym świecie przypominającym końcówkę XIX wieku. Trudno wywnioskować coś konkretnego, bo nie widzimy ulic ani żadnych budynków poza posiadłością wynalazcy, zaś fryzury i sukienki nie są utrzymane w żadnym konkretnym stylu. Konstable, czyli policjanci, na oko przypominają brytyjskich, jednak wątpię, żeby w dziewiętnastowiecznym Londynie kobiety – nawet z nizin społecznych – czesały się „na Kleopatrę”, a ulicznicy pochodzili z różnych kontynentów. Graficzne motywy na okładce oraz winiety trzech składających się na tom rozdziałów są wyraźnie inspirowane secesją, której pewne elementy przewijają się też w kadrach, na przykład na ozdobnej bramie. Za to przedstawione wnętrza są biurowo wręcz sterylne: dywany i obrusy nie mają wzorów, jedyną dekoracją są obrazy oraz kilka zabawek w pokoju dziecinnym.
Akcja jest niespieszna i bardzo kameralna: od początku do końca toczy się we wspominanej posiadłości (gwoli ścisłości: na samym początku pod jej ogrodzeniem). Główna bohaterka to małoletnia członkini gangu złodziejaszków, przyłapana przez wynalazcę na próbie włamania. Jej czarująco elegancka próba wyłgania się najwyraźniej ujmuje go, bo zaprasza dziewczynkę najpierw na podwieczorek, a potem proponuje jej zamieszkanie na stałe. Imion nie poznajemy: imion: alchymik (sic!) mówi na nią Mała, ona zwraca się do niego per „wuju”. Wuj rozpieszcza Małą prezentami i przysmakami, ale również wymaga, aby nauczyła się czytać. Mała pomaga wujowi w warsztacie, okazując się inteligentną uczennicą, zaś czytelnik tylko czeka, jakie wydarzenie zburzy tę sielankę…
Komiks utrzymany jest w dość stonowanej gamie barwnej, rysowany wyrazistą linią, z umiarkowaną liczbą szczegółów i czytelnie zakomponowanymi kadrami. Co ciekawe, Chris Wildgoose objawia dziwną niechęć do przedstawiania nóg: zarówno wynalazca jak i jego twory to wielkie kadłuby na mikrych kończynach, co daje efekt niezamierzenie groteskowy – szczególnie, że komiks zasadniczo stawia na realizm.
Dużą zaletą komiksu jest zamknięcie wszystkich wątków: wprawdzie to dopiero pierwszy tom, ale jeśli ktoś na nim zakończy lekturę, nie będzie pozostawiony z poczuciem niedosytu. To cenna rzadkość w dzisiejszych naznaczonych cyklami czasach.
koniec
25 maja 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Daj się porwać chaosowi
Dagmara Trembicka-Brzozowska

30 IX 2020

Historia dwójki młodych turystów, z pozoru prosta, szybko zamienia się w wodospad chaosu podlany dużą dawką zachodniego wyobrażenia o Japonii i japońskiej popkulturze.

więcej »

Westman po przejściach
Marcin Osuch

30 IX 2020

Nie będzie wielki odkryciem stwierdzenie, że western jako gatunek najlepsze lata ma już za sobą. O ile jednak w dziedzinie filmowej tego gatunku polski odbiorca był w miarę na bieżąco, tak dokonania światowego komiksu na tym polu pozostawały dla nas przez długi czas białą plamą. To się powoli zmienia, między innymi za sprawą takich pozycji jak „Cartland”.

więcej »

Narodziny Harley Quinn
Maciej Jasiński

29 IX 2020

Każdy fan Mrocznego Rycerza zapewne zna znakomity serial z lat 90. zatytułowany „Batman: The Animated Series”. To właśnie w nim, w odcinku „Joker’s Favor” z 1992 roku, zadebiutowała Harley Quinn. Autorami tej postaci są twórcy serialu: scenarzysta Paul Dini oraz rysownik Bruce Timm. I właśnie ci artyści odpowiadają za większość komiksów składających się na ten album.

więcej »

Polecamy

Komandosi z wyobraźni generała

Podziemny front:

Komandosi z wyobraźni generała
— Konrad Wągrowski

Komiks, którego nie było
— Konrad Wągrowski

Bitwa o szyny
— Konrad Wągrowski

Dobry Niemiec
— Konrad Wągrowski

Granat do studzienki, czyli najśmielsza akcja bojowa
— Konrad Wągrowski

Po twarzy poznasz konfidenta
— Konrad Wągrowski

Wybuch w burdelu
— Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż autora

Ci, co skaczą i fruwają…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Miyamoto Usagi i poszukiwacze zaginionej szkatułki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrzyżowanie konia z pająkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ale co z tą papugą?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Latająca głowa księcia Neptuna
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Potworessy, katakumby i naukowczynie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ślub bednarki i drwala online
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Koń się naprawdę uśmiał
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czas jest konstruktem umysłu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Na Bieszczady nie ma rady…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.