Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 listopada 2020
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Gilles Chaillet
‹Vasco. Księga 5›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVasco. Księga 5
Scenariusz
Data wydanialipiec 2020
RysunkiGilles Chaillet
Wydawca Kurc
CyklVasco
ISBN978-83-956102-6-4
Format160s. 210 x 297 mm
Cena99,90
Gatunekhistoryczny
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Abrakadabra to czary i magia…
[Gilles Chaillet „Vasco. Księga 5” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Piąty tom zbiorczego wydania komiksu „Vasco” stoi pod znakiem czarów, magii, tajnych sekt oraz spisków. Vasco Baglioni znów rzuca się w wir przygód. Jak zawsze jest zwycięski, waleczny, rycerski, a każda jego przygoda zapiera nam dech.

Paweł Ciołkiewicz

Abrakadabra to czary i magia…
[Gilles Chaillet „Vasco. Księga 5” - recenzja]

Piąty tom zbiorczego wydania komiksu „Vasco” stoi pod znakiem czarów, magii, tajnych sekt oraz spisków. Vasco Baglioni znów rzuca się w wir przygód. Jak zawsze jest zwycięski, waleczny, rycerski, a każda jego przygoda zapiera nam dech.

Gilles Chaillet
‹Vasco. Księga 5›

EKSTRAKT:100%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułVasco. Księga 5
Scenariusz
Data wydanialipiec 2020
RysunkiGilles Chaillet
Wydawca Kurc
CyklVasco
ISBN978-83-956102-6-4
Format160s. 210 x 297 mm
Cena99,90
Gatunekhistoryczny
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Vasco Baglioni ma bardzo barwne życie i zazwyczaj nie narzeka na brak atrakcji. Tym razem jednak wpadł w wyjątkowo poważne tarapaty, zadarł bowiem z tajemniczą sektą wyznawców szatana. Dwa pierwsze albumy zawarte w piątej księdze wydania zbiorczego opisują właśnie te przygody. „Grabarze Belzebuba” oraz „Czary” tworzą mroczną całość. Jest rok 1356, a relacje pomiędzy Francją i Anglią nie układają się najlepiej. Vasco towarzyszy armii króla Francji, Jana Dobrego, która wyruszyła z Paryża i kieruje się na spotkanie z armią Godonów, jak wówczas określano Anglików. Do zbrojnej konfrontacji ma dojść pod Poitiers. Lombardczyk, który przebywał w Paryżu w interesach, ma nadzieję, że uda mu się porozmawiać z władcą w ważnej sprawie. Niestety sprawy się komplikują. Podczas postoju w gospodzie dochodzi do morderstwa. Zabity zostaje jeden z francuskich rycerzy. Co gorsza, wszystko wskazuje na to, że to sam Vasco był celem ataku i tylko w wyniku szczęśliwego dla niego zbiegu okoliczności uniknął śmierci. Niestety ten zbieg okoliczności sprawił również, że to jego oskarżono o morderstwo.
Później sprawy toczą się błyskawicznie, a Vasco musi wykazać się sprytem i odwagą. Dzielny Lombardczyk nie tylko bierze udział w bitwie, ale podejmuje również próbę rozwiązania spisku, który ma na celu skompromitowanie i obalenie króla Jana Dobrego. Władca Francji po porażce pod Poitiers przebywa w niewoli – choć jak na jeńca żyje w warunkach iście królewskich. Król Edward III oddał mu bowiem do dyspozycji luksusową siedzibę w pałacu Savoy. Tymczasem pod jego nieobecność, w Paryżu sekta o wdzięcznej nazwie Grabarze Belzebuba podejmuje zakulisowe działania mające na celu skompromitowanie władcy. Udaje im się nawet wciągnąć do swojego diabelskiego spisku syna Jana Dobrego. Czy Vasco zdoła zapobiec katastrofie? Po zakończeniu tej mrocznej opowieści przenosimy się do Niderlandów. „Widmo z Brugii” to opowieść, w której Vasco musi zmierzyć się z dziedzictwem swego dawnego towarzysza Hansa Petera Van Loo. Okazało się bowiem, że przed wyjazdem na Wschód, sporządził on testament, w którym uczynił kompanię wuja Vasco Baglioniego wykonawcą ostatniej woli. Po przybyciu do Niderlandów młodzian przekonuje się, że to nie będzie proste zadanie. Otóż rodzina żony barona Van Loo – Van Broecke – uważa, że zaniedbywał on obowiązki małżeńskie. Lieva, jego żona, nie miała potomstwa, natomiast on sam miał dwójkę synów z… prostytutką. Vasco musi udać się do Brugii i zaopiekować się synami Van Loo, bo znajdują się w niebezpieczeństwie. Podejrzenia padają na rodzinę Lievy, ale czy to rzeczywiście ich sprawka? Po przybyciu do Brugii Vasco przekonuje się, że wszystko jest znacznie bardziej skomplikowane.
Piąta księga „Vasco” to kolejna narracyjno-graficzna uczta. Opowieści o dzielnym Lombardczyku są pasjonujące, choć całkowicie pozbawione efekciarstwa. Jednak tym, co przede wszystkim urzeka w tej serii jest warstwa graficzna, która – takie można odnieść wrażenia – z każdym kolejnym tomem prezentuje się coraz lepiej. Gilles Chaillet pozostaje konsekwentny swojej stylistyce i dba o precyzyjne odwzorowanie elementów średniowiecznej architektury. W albumie znów znalazło się miejsce na bogato ilustrowany tekst, w którym autor opowiada między innymi o kulisach tworzenia komiksów oraz o inspiracjach malarstwem włoskim i flamandzkim. Warto ten tekst uważnie przeczytać, a później – kierując się zawartymi w nim wskazówkami – jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się planszom. Oferują one bowiem takie bogactwo szczegółów i odniesień do wielkich dzieł sztuki, że naprawdę szkoda byłoby je przeoczyć. Gilles Chaillet opisuje również kulisy współpracy z asystentami oraz wpływ, jaki miała na jakość jego rysunków. Bardzo interesujące są również fragmenty dotyczące współpracy z kolorystką – Chantal Defachnelle. Poznajemy tajniki technik stosowanych przed nastaniem ery komputerowej oraz sposoby budowania nastroju opowieści za pomocą określonych palet barw.
Doskonałe, hiperrealistyczne rysunki, ciekawa intryga oraz pieczołowicie zarysowane tło historyczne wzbogacone niezwykłymi zdarzeniami zrodzonymi w wyobraźni autora to niezmiennie znaki rozpoznawcze serii „Vasco”. Gilles Chaillet nie tylko zaprasza czytelnika do własnej wersji historycznego świata, ale zachęca również do samodzielnego poznawania zdarzeń, na bazie których zbudował swoje opowieści. Pasja z jaką tworzy rysunki oraz erudycja, która pozwala mu cytować, przetwarzać motywy zaczerpnięte z malarstwa średniowiecznego, budzą podziw i szacunek. Widać wyraźnie, że żyje on tymi historiami i całkowicie zatraca się w procesie twórczym. Warto dać się zaprosić do tego świata.
koniec
7 września 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Mrok, tajemnice i kolorowe neony
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

28 XI 2020

Zastanawiam się, czy twórcy „LastMan” od początku wiedzieli o czym będzie ich komiks, czy może improwizowali na bieżąco. Ewolucja, jakiej doczekała się ta seria w czwartym tomie jest wręcz porażająca.

więcej »

Człowiek według Harariego
Marcin Osuch

27 XI 2020

Jeszcze nie opadł kurz po sukcesie bestsellerowego „Sapiens. Od zwierząt do bogów” Yuvala Noaha Harariego, a już otrzymujemy wersję komiksową tego dzieła. Czyżby wersja dla młodszych czytelników? Byłbym ostrożny z takim podejściem.

więcej »

Zaskakująco mało komiksu w komiksie
Dagmara Trembicka-Brzozowska

26 XI 2020

Oto komiks przedziwny: nieładny, ale narysowany z wyczuciem; powolny, ale dużo się w nim dzieje; spokojny, ale trochę straszny. Oto „Sabrina”, chyba najszerzej omawiany komiks ostatnich lat.

więcej »

Polecamy

Rajner kontra Reiner

Podziemny front:

Rajner kontra Reiner
— Konrad Wągrowski

Wojna o duszę doktora z AK
— Konrad Wągrowski

Noc długich noży
— Konrad Wągrowski

Komandosi z wyobraźni generała
— Konrad Wągrowski

Komiks, którego nie było
— Konrad Wągrowski

Bitwa o szyny
— Konrad Wągrowski

Dobry Niemiec
— Konrad Wągrowski

Granat do studzienki, czyli najśmielsza akcja bojowa
— Konrad Wągrowski

Po twarzy poznasz konfidenta
— Konrad Wągrowski

Wybuch w burdelu
— Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

W Xanadu Kubilaj Chan pałac prześwietny wznieść polecił…
— Paweł Ciołkiewicz

Wykorzenić zło
— Paweł Ciołkiewicz

Ciężkie jest życie bankiera
— Paweł Ciołkiewicz

Diabeł tkwi w szczegółach
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Zobaczyć Wenecję i… zostać zjedzonym!
— Paweł Ciołkiewicz

Sekretne życie pisarza
— Paweł Ciołkiewicz

Uciec, ale dokąd?
— Paweł Ciołkiewicz

Forteca Śmierci
— Paweł Ciołkiewicz

Świat jest teatrem, aktorami ludzie… i zwierzęta
— Paweł Ciołkiewicz

Nic nie jest tak skomplikowane, jak się wydaje
— Paweł Ciołkiewicz

Ratunku!!! Człowieki atakują!
— Paweł Ciołkiewicz

Duchy umarłych
— Paweł Ciołkiewicz

My name is Brazil. Bruno Brazil
— Paweł Ciołkiewicz

Droga nienawiści to droga do pustki
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.