Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 kwietnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Roxanne Moreil, Cyril Pedrosa
‹Złoty Wiek #2›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZłoty Wiek #2
Scenariusz
Data wydanialistopad 2020
RysunkiCyril Pedrosa
Wydawca Timof i cisi wspólnicy
CyklZłoty Wiek
Format228s. 230x320 mm
Cena126,00
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Starcie królów
[Roxanne Moreil, Cyril Pedrosa „Złoty Wiek #2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W drugim tomie opowieści „Złoty wiek” dochodzi do starcia pomiędzy rodzeństwem. Tilda i Edwald pogrążająsię w krwawej walce o władzę, a w kraju narastają niepokoje społeczne. Bunt wyzyskiwanych dotąd mieszkańców zatacza coraz szersze kręgi i staje się coraz bardziej brutalny. Nad wszystkim zaś unosi się mit złotego wieku…

Paweł Ciołkiewicz

Starcie królów
[Roxanne Moreil, Cyril Pedrosa „Złoty Wiek #2” - recenzja]

W drugim tomie opowieści „Złoty wiek” dochodzi do starcia pomiędzy rodzeństwem. Tilda i Edwald pogrążająsię w krwawej walce o władzę, a w kraju narastają niepokoje społeczne. Bunt wyzyskiwanych dotąd mieszkańców zatacza coraz szersze kręgi i staje się coraz bardziej brutalny. Nad wszystkim zaś unosi się mit złotego wieku…

Roxanne Moreil, Cyril Pedrosa
‹Złoty Wiek #2›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZłoty Wiek #2
Scenariusz
Data wydanialistopad 2020
RysunkiCyril Pedrosa
Wydawca Timof i cisi wspólnicy
CyklZłoty Wiek
Format228s. 230x320 mm
Cena126,00
Gatunekfantasy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Po śmierci króla Ronana tron objął jego syn Edwald, choć to jego starsza siostra Tilda zgodnie z wolą zmarłego miała przejąć władzę. Jednak na skutek dworskich intryg dziewczyna została skazana na wygnanie, a kto wie, być może gdyby nie dwaj dzielni rycerze, którzy przybyli do zamku na ceremonię jej koronacji, straciłaby życie. Tankred oraz jego wierny towarzysz Bertil pomogli jej w ucieczce, a później opiekowali się ranną dziewczyną. Gdy cała trójka trafiła do ukrytej w lesie komuny kobiet, Tilda dowiedziała się o istnieniu tajemniczej, na wpół mitycznej księgi zatytułowanej „Złoty Wiek”, zawierającej opisy szczęśliwego świata pozbawionego nierówności i niesprawiedliwości. Ta utopijna wizja nie przekonała dziewczyny, ale stopniowo stawała się coraz popularniejsza wśród najbiedniejszych mieszkańców królestwa. Ten stan rzeczy musiał przełożyć się na coraz liczniejsze bunty. Po opuszczeniu dziwnego miejsca zamieszkiwanego przez same kobiety Tilda dowiedziała się o skarbie, który zostawił jej ojciec. Dzięki pomocy Tankreda i Bertila ostatecznie udało się jej go zdobyć.
Akcja drugiego tomu rozpoczyna się chyba kilka lat po zdarzeniach opisanych w tomie pierwszym. Nie jest to powiedziane wprost, ale Edwald nie jest już dzieckiem, lecz mężczyzną, a i na Tildzie czas odcisnął swe piętno. Choć to być może skarb jej ojca tak dał się jej we znaki. W każdym razie rodzeństwo w niczym nie przypomina już niewinnych dzieci. Teraz stają naprzeciwko siebie w śmiertelnym starciu. Tilda przyprowadziła pod zamek brata wojsko i prowadzi krwawe oblężenie. Jest zdeterminowana, by odzyskać koronę, której pozbawiono ją w wyniku zdrady. U jej boku nadal jest Tankred, lecz relacje pomiędzy nimi stają się coraz bardziej napięte. Zaślepiona żądzą władzy i zemsty dziewczyna przestaje słuchać rozważnych rad rycerza. Sprawę pogarsza również to, że Tilda wciąż jest zła na Bertila, którego uznaje za zdrajcę. Przypomnijmy, że młody rycerz zdecydował się opuścić księżniczkę i Tankreda, by przyłączyć się do walki o równość i wolność prowadzonej pod sztandarami „Złotego Wieku”. W tle tego starcia narastają niepokoje społeczne mające swoje źródło właśnie w rosnącej popularności owej księgi.
Cyril Pedrosa i Roxanne Moreil łączą przygodową opowieść o rycerskich zmaganiach z refleksją na temat źródeł niesprawiedliwości społecznych i możliwości ich przezwyciężenia. Z jednej strony zatem widzimy intrygi i walkę o władzę, z drugiej zaś obserwujemy stopniowo narastające niezadowolenie oraz rewolucyjne przemiany społeczne. Te dwie płaszczyzny nieustannie się przenikają. Warto także zwrócić uwagę na świetnie skonstruowane charakterystyki bohaterów. Najbardziej interesująca jest pod tym względem przemiana dokonująca się w charakterze Tildy. Zmiany, jakie w niej zaszły były już zapowiadane w poprzedniej odsłonie tej historii. Tu widzimy już zupełnie inną osobę od tej, którą poznaliśmy w pierwszym tomie.
Uwagę nadal przykuwa graficzna warstwa komiksu. Cyril Pedrosa stworzył urzekającą wizję średniowiecznego świata. W albumie aż roi się od efektownych rozkładówek przedstawiających skonstruowane z ogromnym rozmachem sceny batalistyczne. Przepiękne są również krajobrazy. Komiks mieni się zupełnie odrealnionymi, zaskakującymi kolorami, nadającymi całości charakter nieco psychodelicznej baśni. To wrażenie wzmacnia nadawanie konturowi różnych kolorów, dzięki czemu kreskowanie dodatkowo uatrakcyjnia rysunki. Autor nadal stosuje intrygujący zabieg polegający na ukazywaniu w tych samych kadrach sekwencji przedstawiających kolejne fazy ruchu postaci. Rysunki bez wątpienia wyróżniają ten komiks na tle innych eposów rycerskich ujętych w ramy opowieści obrazkowych.
„Złoty Wiek” to mieszanka eposu rycerskiego i krytyki społecznej, która może się podobać. Starcie siostry walczącej ze swoim bratem ukazane zostało jako rezultat egoistycznego dążenie do zaspokojenia płytkich ambicji ponad głowami zwykłego ludu. Choć początkowo motywacja Tildy wydawała się uzasadniona i można było się z nią utożsamiać, to z czasem dziewczyna zatraciła umiar i umiejętność racjonalnej oceny sytuacji. Zaciekłe starcie królów nie może przynieść żadnej korzyści ludowi. Zawsze gdy toczy się taka walka o władzę niewinni ludzie cierpią najbardziej. Tym razem jednak za sprawą mitycznej księgi lud postanawia się zbuntować. Czy w tej sytuacji walka o koronę ma w ogóle sens? Autorzy oferują zaskakujący zwrot akcji, który całkowicie zmieni oblicze tej krwawej wojny.
koniec
10 lutego 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Hrabia Monte Skarbek
Dagmara Trembicka-Brzozowska

20 IV 2021

Wiedzcie, że fabuła w „Zemście hrabiego Skarbka” jest zakręcona jak w większości klasycznych powieści przygodowych z XIX wieku. A w tym przypadku nawet jeśli komiks nie porwie czytelnika historią, to z pewnością zachwyci grafiką.

więcej »

Nareszcie wolna
Agata Włodarczyk

19 IV 2021

Zimna wojna sprawiła, że naukowcy prowadzili wiele dziwnych eksperymentów, żaden jednak nie dorastał do pięt tym, jakie w spiskowych teoriach tworzyli ludzie. A co, gdyby w jakimś niewielkim miasteczku w Illinois jednak prowadzono badania nad zdolnościami parapsychologicznymi u dzieci?

więcej »

Tajemnica złotej maczety: Przybywając do PRL-owskiego raju
Konrad Wągrowski

18 IV 2021

„U progu tajemnicy” to pierwszy zeszyt z nowego cyklu komiksowego z połowy lat 80., który miał zastąpić „Kapitana Żbika”. Okazał się jednak cyklem, który dużo więcej obiecywał, niż był w stanie czytelnikom dostarczyć.

więcej »

Polecamy

Nowy wspaniały świat

Początki państwa polskiego:

Nowy wspaniały świat
— Marcin Osuch

Soczewica, koło, miele młyn
— Marcin Osuch

Krew, krew, flaki, śmierć
— Marcin Osuch

Uczyć nie bawiąc
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

Gra o tron
— Paweł Ciołkiewicz

Podróż do przeszłości
— Paweł Ciołkiewicz

Powrót do przeszłości
— Paweł Ciołkiewicz

Wspaniały komiks!
— Daniel Gizicki

Tegoż autora

Sąsiedzi
— Paweł Ciołkiewicz

Człowiek robotowi… człowiekiem
— Paweł Ciołkiewicz

Domek na prerii
— Paweł Ciołkiewicz

Manewry hamowania
— Paweł Ciołkiewicz

Sztuka życia
— Paweł Ciołkiewicz

Krwawy pościg
— Paweł Ciołkiewicz

Bez pracy nie ma kołaczy
— Paweł Ciołkiewicz

Być jak Superman
— Paweł Ciołkiewicz

Żebyśmy ze dwa takie czołgi mieli…
— Paweł Ciołkiewicz

Człowiek po przejściach
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.