Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 13 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXVIII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Marek, Didier Quella-Guyot
‹Agatha Christie: Herkules Poirot. Rendez-vous ze śmiercią›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAgatha Christie: Herkules Poirot. Rendez-vous ze śmiercią
Scenariusz
Data wydania24 lutego 2021
RysunkiMarek
PrzekładPaweł Łapiński
Wydawca Egmont
CyklAgatha Christie
ISBN9788328159310
Format64s. 216x285mm
Cena34,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nikt tęsknić nie będzie
[Marek, Didier Quella-Guyot „Agatha Christie: Herkules Poirot. Rendez-vous ze śmiercią” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W kolejnej komiksowej adaptacji dzieł królowej kryminałów wyruszymy do Ziemi Świętej i spróbujemy rozwiązać zagadkę śmierci pewnej wielce antypatycznej amerykańskiej wdowy.

Agata Włodarczyk

Nikt tęsknić nie będzie
[Marek, Didier Quella-Guyot „Agatha Christie: Herkules Poirot. Rendez-vous ze śmiercią” - recenzja]

W kolejnej komiksowej adaptacji dzieł królowej kryminałów wyruszymy do Ziemi Świętej i spróbujemy rozwiązać zagadkę śmierci pewnej wielce antypatycznej amerykańskiej wdowy.

Marek, Didier Quella-Guyot
‹Agatha Christie: Herkules Poirot. Rendez-vous ze śmiercią›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAgatha Christie: Herkules Poirot. Rendez-vous ze śmiercią
Scenariusz
Data wydania24 lutego 2021
RysunkiMarek
PrzekładPaweł Łapiński
Wydawca Egmont
CyklAgatha Christie
ISBN9788328159310
Format64s. 216x285mm
Cena34,99
Gatunekkryminał
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Herkules Poirot, światowej sławy detektyw, tym razem wybrał się na wycieczkę po Bliskim Wschodzie. Naturalnie ponownie natrafia na zbrodnię. Przypadek skrzyżował drogi podróżującej Boyntonów – macochy i jej przysposobionych dzieci – znajomego rodziny, pana Cope’a, świeżo upieczonej lekarki Sarah King oraz specjalisty w dziedzinie psychiatrii Théodore’a Gérarda. Gdy w trakcie wycieczki do Petry pani Boynton zostaje znaleziona martwa, nic nie wskazuje na ingerencję osób trzecich. Przynajmniej do momentu, gdy na scenę wkracza Poirot.
Niestety, większość dotychczasowych komiksowych adaptacji Agathy Christie nie wypadło najlepiej – i w przypadku „Rendez-vous ze śmiercią” jest podobnie. W teorii Didier Quella-Guyot, scenarzysta i popularyzator czytania komiksów, umieścił w historii wszystkie najważniejsze elementy intrygi, niezbędne, aby ostateczna konkluzja Poirota miała sens i oparcie w znanych czytelnikom faktach. Problem polega jednak na tym, że – ponownie – przycięcie historii źródłowej doprowadza do utraty całego jej czaru, a sam detektyw wydaje się zadufanym, przekonanym o swojej wspaniałości bubkiem. Acz, co trzeba Quelli-Guyotowi przyznać, opracowując materiał pod kątem wydania komiksowego zadbał, aby nie był on aż tak przegadany, jak miało to miejsce choćby w przypadku „Śmierci na Nilu”.
Sama intryga przedstawiona w „Rendez-vous ze śmiercią” nie należy do tych bardziej skomplikowanych logicznych łamigłówek, co nie oznacza, że – nie znając oryginału – po pierwszych stronach będziemy już wiedzieć, kto zabił. Wręcz nie tyle będziemy chcieli znaleźć sprawcę, co pragnąć, aby niektóre postacie zamordował w bonusie, inaczej sami to zrobimy – tak, są niestety wyjątkowo antypatyczne. Nie pomaga przy tym ich przedstawienie przez Mareka (właściwie Marca Charliera) – dość szkicowe, miejscami wręcz pozornie niechlujne, nieatrakcyjne czy stereotypowo zaprojektowane (zwłaszcza pani Boynton). Zresztą, podobnie narysowany został cały album, sprawiający wrażenie niedopracowanego – na tle pozostałych komiksów z serii Agathy Christie naprawdę się wyróżnia, niekoniecznie na plus.
Dużą zaletą jest fakt, że bardziej niż na samej intrydze, narracja zdaje się koncentrować na zupełnie innym zagadnieniu – naszych uczuciach, gdy umiera ktoś tak nieprzyjemny i przemocowy, że właściwie kibicujemy mordercy, aby się pośpieszył. Czytana pod tym kątem historia zyskuje na atrakcyjności, pozwalając nam na analizę tak różnorodnych reakcji bohaterów na panią Boynton, jak również na to, jak wypowiadane w złości oraz irytacji słowa mogą świadczyć później przeciw nam. Niestety, scenarzysta nie zdecydował się na głębszą eksplorację psychologiczną postaci, a szkoda.
„Rendez-vous ze śmiercią” w wykonaniu Didiera Quella-Guyota i Mareka jest komiksem co najwyżej poprawnym – nie zachwyca, nie wciąga, sama kryminalna zagadka wcale nie jest tak interesująca, jakby mogła, a bohaterowie irytują.
Plusy:
  • nieco większy niż poprzednio akcent na reakcje postaci na antypatycznych bohaterów
Minusy:
  • irytujące postacie, włączając w to Poirota
  • mało atrakcyjne ujęcie powieści
  • mało interesujący rysunek
koniec
27 lipca 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Dziecko, które pamiętało gwiazdy
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

13 VIII 2022

Bałem się tego komiksu. Zanim go przeczytałem, najpierw dość długo łypał na mnie z półki i doprawdy nie wiedziałem czego się po nim spodziewać. Oto on – „Mały astronauta” autorstwa Jean-Paula Eida.

więcej »

Ta, która ocaliła tysiące
Agata Włodarczyk

11 VIII 2022

Historia Ireny dobiega końca na wielu płaszczyznach: bohaterka kończy swoje przemówienie, sadzi drzewo w dolinie Jerozolimy, opuszcza tereny Jad Waszem, a wkrótce i Izrael, wracając do komunistycznej Polski. Zostało jednak jeszcze kilka istotnych kwestii, o których trzeba było wspomnieć.

więcej »

Notatki z podróży
Agata Włodarczyk

10 VIII 2022

Nie każdy, kto mieszkał w obcym kraju, potrafi o nim pisać bez uprzedzeń, uciekać od porównań, celebrować inność i jednocześnie przedstawiać ją jako coś normalnego. Davidowi Camposowi w „Kassumai” się to udało.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż autora

Ta, która ocaliła tysiące
— Agata Włodarczyk

Notatki z podróży
— Agata Włodarczyk

I dlatego chodzenie na terapię to dobry pomysł
— Agata Włodarczyk

Na tropie seryjnego mordercy
— Agata Włodarczyk

Mały człowiek, duży tupet
— Agata Włodarczyk

Zbrodnia, miłość i bolszewicy
— Agata Włodarczyk

Na wakacje zabierz… diagram?
— Agata Włodarczyk

Żyć zgodnie ze swoimi zasadami
— Agata Włodarczyk

Nawracanie Spider-Mana na jedyną słuszną drogę
— Agata Włodarczyk

Wszędzie dobrze, ale w siodle najlepiej
— Agata Włodarczyk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.