Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Anne i Gerard Guero, Alberto Varanda
‹Rekonstrukcja przeszłości›

Bloodline: Rekonstrukcja przeszłości
EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRekonstrukcja przeszłości
Tytuł oryginalnyPassé recomponsé
Scenariusz
RysunkiAlberto Varanda
PrzekładMagdalena Darmoń
Wydawca Twój Komiks
CyklBloodline
ISBN-1083-7320-982-4
Format210×297
Cena18,90
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Bloodline: Rekonstrukcja przeszłości

„Po zdjęciu czarnych okularów…” – masakra!
[Anne i Gerard Guero, Alberto Varanda „Rekonstrukcja przeszłości” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Bloodline” sprawia wrażenie komiksu dla nastolatków, którzy lubują się w historiach będących wypadkową twórczości Roberta Ludluma czy Toma Clancy′ego z opowieściami spod znaku „Archiwum X” bądź nie mniej interesującego „Kameleona”.

Sebastian Chosiński

„Po zdjęciu czarnych okularów…” – masakra!
[Anne i Gerard Guero, Alberto Varanda „Rekonstrukcja przeszłości” - recenzja]

„Bloodline” sprawia wrażenie komiksu dla nastolatków, którzy lubują się w historiach będących wypadkową twórczości Roberta Ludluma czy Toma Clancy′ego z opowieściami spod znaku „Archiwum X” bądź nie mniej interesującego „Kameleona”.

Anne i Gerard Guero, Alberto Varanda
‹Rekonstrukcja przeszłości›

Bloodline: Rekonstrukcja przeszłości
EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRekonstrukcja przeszłości
Tytuł oryginalnyPassé recomponsé
Scenariusz
RysunkiAlberto Varanda
PrzekładMagdalena Darmoń
Wydawca Twój Komiks
CyklBloodline
ISBN-1083-7320-982-4
Format210×297
Cena18,90
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Bloodline: Rekonstrukcja przeszłości
Nie oznacza to jednak wcale, że posiada on jednocześnie taką samą wartość, co wymienione wcześniej dzieła (nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę panów L. i C. w formie nieco słabszej niż zwykle). Bohaterowie serii to para nastolatków: pomarańczowowłosa Lauren Cynan i jej brat Kevin. Trzy lata wcześniej przeżyli rodzinną tragedię: zniknęła matka, a „opiekun”, który nad nimi czuwał, został zastrzelony. Rodzeństwu cudem udało się ujść z masakry; ocalenie równało się jednak z końcem dotychczasowego, w miarę spokojnego (bo mimo wszystko nie można powiedzieć, że szczęśliwego) życia. Uciekając przed tajemniczymi zabójcami, dotarli do kanadyjskiej prowincji Ontario, gdzie spróbowali ułożyć sobie życie od nowa. Podjęli studia, poznali nowych przyjaciół: Kevinem zainteresowała się atrakcyjna Akemi, natomiast wokół Lauren zaczął się kręcić przystojny Luke. I to właśnie on ściągnął na rodzeństwo kolejne kłopoty. Jak się bowiem okazało, Luke′a łączy z młodymi Cynanami znacznie więcej, niż sam jest w stanie to – przynajmniej do pewnego momentu – pojąć (źródła wszystkiego tkwią zaś w niezbyt odległej przeszłości).
Akcja komiksu rozgrywa się w niedalekiej przyszłości (w roku 2007), chociaż równie dobrze mogłaby dziać się kilkanaście lat temu, ponieważ z elementów właściwych science fiction nie ma tu nic, poza pewnymi paranormalnymi zdolnościami pary głównych bohaterów. Lauren miewa niekiedy „przeczucia”, natomiast Kevin obdarzony jest niezwykłą siłą fizyczną – to jednak zdecydowanie zbyt mało, aby uznać ów komiks za fantastykę, prawda? Lepiej zatem traktować go jako dziełko na wskroś sensacyjne. I owszem, sensacji tu nie brak, choć wyraźnie nie jest ona najwyższej próby. Para scenarzystów intrygującymi pomysłami nie tryska, stara się więc niedostatki fabuły okrasić aurą niesamowitości. Ta zaś sprowadza się głównie do zaludniania kadrów czarnymi charakterami – w obowiązkowych czarnych garniturach i ciemnych okularach – wyposażonymi w różne rodzaje (długiej i krótkiej) broni. Chociaż nikt głośno o tym nie mówi, są oni zapewne pracownikami jakiejś głęboko ukrytej rządowej agencji, starającej się jedynie posprzątać własne podwórko po nielegalnej akcji, która przypadkowo wymknęła im się spod kontroli. Brzmi to jak scenariusz kolejnego kiepskiego (na dodatek przerabianego już na dziesiątki sposobów) sensacyjnego filmu z bezwzględnymi i dwulicowymi agentami FBI w tle – tak też niestety jest w rzeczywistości. Schemat goni schemat, na dodatek logiki w tej opowieści nie ma za grosz. Bo być nie może – gdyby się bowiem przypadkiem przyplątała, złośliwie rozłożyłaby scenarzystom całą misternie przez nich zbudowaną konstrukcję.
Graficznie też nie ma się czym zachwycać. Rysunki są uproszczone do granic rozsądku i dobrego smaku, postacie zaś „przycięte” jak z matrycy. Varanda rzadko zadaje sobie trud rysowania drugiego planu; jeśli już to robi, to chyba z wyjątkową niechęcią i bez przekonania. Po kilkunastominutowym obcowaniu z tym komiksem rodzi się nieodparte przekonanie, że wkroczyliśmy w świat gry komputerowej, w której toporne jest wszystko – począwszy od scenariusza, poprzez design, na mechanice skończywszy. Co najgorsze, uczucie to nie wcale nie mija, gdy docieramy do ostatniej strony „Rekonstrukcji przeszłości”. Zgodnie z informacją wydawcy, czeka nas jeszcze czwarty album „Bloodline”. Jeśli będzie to naprawdę ostatni tom – będzie można uznać go za największy plus tej serii.
koniec
1 listopada 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Piekło to inni
Paweł Ciołkiewicz

2 XII 2021

Lucas Varela jest autorem już całkiem nieźle znanym w Polsce. Mieliśmy możliwość czytać już jego autorski komiks „Najdłuższy dzień przyszłości” oraz stworzonego wspólnie z Diego Agrimbau „Człowieka”. Teraz na księgarskie półki trafia kolejna opowieść argentyńskiego artysty – „Pawełek Pinokio”. Nie jest to jednak kolejna wersja dzieła Carla Collodiego, lecz opowieść o tym, co spotkało niesfornego pajacyka… w piekle.

więcej »

Hellboy młodzieńczy
Marcin Knyszyński

1 XII 2021

Album „BBPO. Znany diabeł” zwieńczył wieloodcinkową historię potwornej (dosłownie) apokalipsy. Mike Mignola i „jego ludzie” spopielili całą Ziemię i zapełnili ją humanoidalnymi żabami. Nie ma już co opowiadać, zresztą szkoda psuć TAKIE zakończenie jakimiś nikomu niepotrzebnymi sequelami. Ale co stoi na przeszkodzie, aby zabrać czytelników w przeszłość?

więcej »

Extraordinary Moore: A jednak potknięcie
Marcin Knyszyński

30 XI 2021

Kontynuujemy lekturę komiksów ze świata „Ligi niezwykłych dżentelmenów” Alana Moore’a. Dziś odjeżdżamy trochę w bok i sprawdzamy co się działo u drugoplanowych postaci serii – trafiamy na pokład „Nautilusa”, na którym nie zastaniemy jednak, znanego z poprzednich komiksów, kapitana Nemo.

więcej »

Polecamy

Łatwe trudnego początki

Polscy podróżnicy:

Łatwe trudnego początki
— Marcin Osuch

Kumpel Mickiewicza
— Marcin Osuch

Prototyp Zagłoby
— Marcin Osuch

Wspomnienia jak żyła złota
— Marcin Osuch

Być jak Kmicic
— Marcin Osuch

Zobacz też

Tegoż twórcy

Legowisko śmierci
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Poobiednie lenistwo
— Sebastian Chosiński

Śpij, kochanie, po słonecznej stronie ulicy
— Sebastian Chosiński

Ballady i impro-romanse
— Sebastian Chosiński

Puma skacząca do gardeł wampirów
— Sebastian Chosiński

Mroczna zatoka
— Sebastian Chosiński

Zdradzona i porzucona
— Sebastian Chosiński

Znaki na niebie i ziemi
— Sebastian Chosiński

Noir w kolorze… żółtym
— Sebastian Chosiński

Miłość w cieniu katastrofy
— Sebastian Chosiński

Na Dzikim Zachodzie i w kraju Łokietka
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.