Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 października 2023
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXIX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Hayashi Hikaru
‹Jak powstaje manga #2: Postacie bohaterów›

Postacie bohaterów
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPostacie bohaterów
Scenariusz
Data wydania2001
RysunkiHayashi Hikaru
Wydawca Waneko
CyklJak powstaje manga
ISBN-1083-88272-12-8
Format117 stron, okładka miękka
Cena27,-
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Mój pierwszy bohater
[Hayashi Hikaru „Jak powstaje manga #2: Postacie bohaterów” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kolejne tomy podręcznika "Jak powstaje manga" miały skupiać się na poszczególnych zagadnieniach omówionych w tomie pierwszym. W sprzedaży jest już tom drugi, poświęcony wyłącznie tworzeniu bohaterów.

Paweł Nurzyński

Mój pierwszy bohater
[Hayashi Hikaru „Jak powstaje manga #2: Postacie bohaterów” - recenzja]

Kolejne tomy podręcznika "Jak powstaje manga" miały skupiać się na poszczególnych zagadnieniach omówionych w tomie pierwszym. W sprzedaży jest już tom drugi, poświęcony wyłącznie tworzeniu bohaterów.

Hayashi Hikaru
‹Jak powstaje manga #2: Postacie bohaterów›

Postacie bohaterów
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPostacie bohaterów
Scenariusz
Data wydania2001
RysunkiHayashi Hikaru
Wydawca Waneko
CyklJak powstaje manga
ISBN-1083-88272-12-8
Format117 stron, okładka miękka
Cena27,-
Gatunekmanga
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Niedawno ukazała się pierwsza część podręcznika "Jak powstaje manga" (nasza recenzja). Dzięki niemu młodzi fani aspirujący do miana twórców mogli poznać podstawowe techniki tworzenia komiksów mangowych. Kolejne tomy miały skupiać się na poszczególnych zagadnieniach omówionych w tomie pierwszym. W sprzedaży jest już tom drugi, poświęcony wyłącznie tworzeniu bohaterów.
Zaczynamy od przygotowania odpowiednich narzędzi pracy. Na kilku stronach wyliczono wszystko, co będzie potrzebne młodemu mangaiście. Od papieru, poprzez ołówki i gumki, aż po tusze i różnego rodzaju stalówki. Po zgromadzeniu przyborów możemy przystąpić do kreacji herosa.
Na początek nauka rysowania twarzy - od schematycznego rysunku z liniami pomocniczymi, aż po naukę przedstawienia emocji za pomocą kilku kresek. Autorzy podręcznika zwracają również uwagę na różnicę w wyglądzie, dzieci, ludzi młodych oraz starców. Na tym etapie zostaje odkryta tajemnica dużych mangowych oczu: Rysując większe oczy, robimy to nie tylko dlatego, by podkreślić wdzięk postaci, ale także w przypadkach, gdy nasz bohater na niektórych ujęciach jest pomniejszony i nie sprawia wrażenia bohatera nr 1, my jednak chcemy podkreślić, że mimo wszystko to on gra tu pierwsze skrzypce.
Gdy rysowanie twarzy nie ma przed nami żadnych tajemnic pora na całą sylwetkę. Tu również zaczynamy od samych podstaw: jak za pomocą brył stworzyć schematyczną postać, po to by następnie ′obudować′ ją mięśniami, zachowując przy tym proporcje i pamiętając o różnicach w budowie ciała mężczyzny i kobiety: Kształt sylwetki męskiej ogólnie przypomina odwrócony trójkąt, podczas gdy ciało kobiety, poszerzone i zaokrąglone kształtem bioder, podobne jest do kręgla.
Na koniec pozostaje nam ubrać naszego bohatera. Po przeczytaniu kolejnego rozdziału wiemy już jak narysować jedwabną bluzkę lub skórzaną kurtkę.
Kiedy już umiemy narysować głównego bohatera należy przejść do kolejnego etapu - należy wymyślić jakąś fabułę. Tu autorzy nie wysilają się zbytnio. Podają szereg podstawowych informacji typu: Trzy kluczowe elementy mangi to: TEMAT, FABUŁA i BOHATEROWIE. Scenariusz jaki powstałby, jeślibyśmy skorzystali z rad podręcznika byłby bardzo schematyczny i przedstawiał tak naprawdę papierowych bohaterów. Wynika to z tego iż "Jak powstaje manga" kierowana jest do raczej młodego czytelnika - 12-14 letniego. I nie ma się co dziwić, ponieważ to właśnie wtedy większość mangofilów odkrywa w sobie chęci do stworzenia własnego komiksu. I dzięki temu podręcznikowi nie będą tego musieli robić metodą prób i błędów. A na napisanie dobrego i wciągającego scenariusza nie ma chyba sposobu.
Całość poparta jest ilustracjami z oryginalnych, japońskich mang. Ponadto książkę otwiera krótka manga pokazująca, jak ciężkie jest życie mangaisty. Wymyślanie nowych fabuł, walka z wydawcą, ciągłe pilnowanie asystentów, unikanie ponagleń od wydawcy, oraz inne kłopoty w rodzaju odcisków na palcach. Każdy, kto chce rysować komiksy powinien się zastanowić nad tym, czy jest w stanie znieść te wszystkie poświęcenia.
koniec
6 sierpnia 2001

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Tajfun powraca, by dać łupnia
Maciej Jasiński

1 X 2023

„Tajfun” to obok „Binio Billa” moja ulubiona seria, jaką czytałem w „Świecie Młodych”. Bardzo lubiłem klimaty science fiction, a połączenie tego z sensacją i elementami kung-fu tworzyło mieszankę, która zawładnęła moim dziecięcym umysłem. To nie były dopieszczone scenariuszowo i graficznie komiksy jak „Yans” czy „Thorgal”. Ale miały w sobie to coś, co elektryzowało kilkadziesiąt lat temu. Widać było w tym wszystkim wielką radość tworzenia. Czułem podświadomie, że Tadeusz Raczkiewicz świetnie (...)

więcej »

Cham, prostak i… bohater
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

30 IX 2023

Znany z rewelacyjnego cyklu „Baśnie” Jack Horner powraca. Tym razem jednak jako pierwszoplanowa postać swojej własnej serii „Jack z Baśni”, której obszerny pierwszy tom niedawno trafił do księgarń.

więcej »

Gdzie dwóch się bije…
Dagmara Trembicka-Brzozowska

29 IX 2023

Dwunasty album z przygodami genialnego socjopaty i jego wnuka jest kolejnym przykładem na to, że długie fabuły sprawdzają się w tej serii lepiej.

więcej »

Polecamy

Nowe status quo

Niekoniecznie jasno pisane:

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część pierwsza
— Marcin Knyszyński

Superbohater zza biurka
— Marcin Knyszyński

Myślę, więc jestem – tym, kim myślę, że jestem
— Marcin Knyszyński

Kurde blaszka!
— Marcin Knyszyński

Podpatrywanie człowieczeństwa
— Marcin Knyszyński

Suprawielki pantechnobarok
— Marcin Knyszyński

Teraz (naprawdę) mamy kryzys
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Żurnal
— Wojciech Gołąbowski

Mowa milczącego ciała. A nawet dwóch
— Wojciech Gołąbowski

Krótko o komiksach: Czerwiec 2004, cz. 3
— Sebastian Chosiński, Wojciech Gołąbowski

Oby tylko na papierze
— Wojciech Gołąbowski

I’m your man...
— Wojciech Gołąbowski

Łubudu!
— Wojciech Gołąbowski

Jak powstaje mięso
— Michał R. Wiśniewski

Rozczarowanie
— Robert Adler

Krótko o komiksach: Kwiecień 2003
— Robert Adler, Wojciech Gołąbowski, Tomasz Sidorkiewicz

Krótko o komiksach: Styczeń-luty 2003
— Tomasz Kontny, Marcin Osuch, Tobiasz Piątkowski, Tomasz Sidorkiewicz

Tegoż autora

Po drugiej stronie lustra
— Paweł Nurzyński

Gangrena cywilizacji
— Paweł Nurzyński

Diabeł tkwi w szczegółach
— Paweł Nurzyński

Umarła Łódź, niech żyje Warszawa!
— Paweł Nurzyński

Komiks 2001 w Polsce – dyskusja
— Artur Długosz, Marcin Herman, Paweł Nurzyński, Marcin Osuch, Grzegorz Wiśniewski

Długouchy samuraj
— Paweł Nurzyński

Chłopiec z piekła rodem
— Paweł Nurzyński

Zanim postawisz pierwszą kreskę
— Paweł Nurzyński

Wśród istot żywych
— Paweł Nurzyński

Kyle z Klanach
— Paweł Nurzyński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.