EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Maszyna różnicowa |
Tytuł oryginalny | The Difference Engine |
Data wydania | 29 października 2010 |
Autorzy | William Gibson, Bruce Sterling |
Przekład | Piotr W. Cholewa |
Wydawca | MAG |
Seria | Uczta Wyobraźni |
ISBN | 978-83-7480-186-7 |
Format | 400s. 135×202mm; oprawa twarda |
Cena | 39,99 |
WWW | Polska strona |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
U źródeł pary i punka |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Maszyna różnicowa |
Tytuł oryginalny | The Difference Engine |
Data wydania | 29 października 2010 |
Autorzy | William Gibson, Bruce Sterling |
Przekład | Piotr W. Cholewa |
Wydawca | MAG |
Seria | Uczta Wyobraźni |
ISBN | 978-83-7480-186-7 |
Format | 400s. 135×202mm; oprawa twarda |
Cena | 39,99 |
WWW | Polska strona |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Np. "Wielki słownik ortograficzny PWN" z 2006 roku podaje tylko pisownię "niejedyny".
Nie mam żadnej solidnej podstawy. To takie moje widzimisię podparte opinią prof. Mirosława Bańki (http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=5956). Nie chodzi przecież o negację samego przymiotnika "jedyne", lecz o negację całego wyrażenia "jedyne odczytanie".
Profesor Bańko nie zawsze jest w swoich opiniach konsekwentny, żeby wskazać choćby tę: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=390
O ile mi wiadomo, pisownia rozdzielna jest uzasadniona w zwrotach typu "nie jedyne, ale bodaj najważniejsze przyczyny". Tutaj raczej tak wyraźnego przeciwstawienia nie ma - moim zdaniem kontekst nie daje odpowiedniej podstawy, by uznać formę łączną za w jakikolwiek sposób błędną.
Rzeka bogów z pewnością wiele zawdzięcza książkom Sterlinga i Gibsona, ale akurat nie tej! Można powiedzieć, że i Maszyny różnicowej i Rzeki bogów nie byłoby bez Neuromancera czy Wysp w sieci, ale ich wzajemne powiązanie sprowadza się wyłącznie do wspólnej inspiracji.
Dziesiąty (jubileuszowy?) tom przygód Jakuba Wędrowycza, „Faceci w gumofilcach” Andrzeja Pilipiuka, ma lepsze i słabsze strony. Dobrze, że te lepsze zajmują więcej miejsca.
więcej »„Cztery reportaże” Jerzego Edigeya to zbiór tekstów, które pierwotnie ukazały się w latach 1979-1982 w nadzwyczaj poczytnym miesięczniku Krajowej Agencji Wydawniczej „Ekspres Reporterów”. Trzy z nich – „Tajemnica Lasku Arkońskiego”, „Zbrodniczy cień przeszłości” oraz „Rzeka wódki w Wyszkowie” – to typowe opowieści kryminalne, które, gdyby tylko odpowiednio je opracować, mogłyby stać się podstawą całkiem udanych „powieści milicyjnych”.
więcej »W „Ekspedycji Elliki Tomson” tytułowa bohaterka wprawdzie nie przemierza terenów, na których wcześniej nie stanęła ludzka stopa, ale i tak przekonamy się, że jest naprawdę dociekliwą badaczką. Lektura książki Åsy Lind może uświadomić młodym czytelnikom, że czasem warto po prostu uważniej rozejrzeć się wokół siebie.
więcej »Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner
Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner
Dziewiętnastowieczna rewolucja komputerowa
— Maciej Popis
Trylogia Ciągu: Mona Liza Turbo
— Miłosz Cybowski
Trylogia Ciągu: Graf Zero
— Miłosz Cybowski
Trylogia Ciągu: Neuromancer
— Miłosz Cybowski
Nieodległe przyszłości
— Karolina Rochnowska
Między zimnym żelazem a Kruchym Lodem. Łamigłówka
— Beatrycze Nowicka
Esensja czyta: Wrzesień 2012
— Miłosz Cybowski, Jacek Jaciubek, Joanna Kapica-Curzytek, Beatrycze Nowicka, Agnieszka Szady
Cudzego nie znacie: Cyberpunk nasz powszedni
— Michał R. Wiśniewski
Dziewiętnastowieczna rewolucja komputerowa
— Maciej Popis
To nasz świat
— Konrad Wągrowski
Dym/nie-dym i polarne niedźwiedzie na tropikalnej wyspie
— Konrad Wągrowski, Jędrzej Burszta, Marcin T.P. Łuczyński, Karol Kućmierz
O malarstwie i rewolucji
— Jędrzej Burszta
Cień dawnej świetności
— Jędrzej Burszta
Polska inna, a jednak ta sama
— Jędrzej Burszta
Szaleństwo na zamku Gormenghast
— Jędrzej Burszta
Nadduszo, zlituj się!
— Jędrzej Burszta
Czarownica jaka jest, każdy widzi…
— Jędrzej Burszta
Michel Houellebecq, pisarz
— Jędrzej Burszta
W tym szaleństwie nie ma metody
— Jędrzej Burszta
Żony i mężowie
— Jędrzej Burszta
"To niejedyne możliwe odczytanie powieści"
Powinno być raczej "nie jedyne".