EKSTRAKT: | 20% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Harry Potter i Przeklęte Dziecko |
Tytuł oryginalny | Harry Potter and the Cursed Child |
Data wydania | 22 października 2016 |
Autorzy | J.K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany |
Przekład | Piotr Budkiewicz, Małgorzata Hesko-Kołodzińska |
Wydawca | Media Rodzina |
Cykl | Harry Potter |
ISBN | 978-83-8008-227-4 |
Format | 320s. 135×205mm; oprawa twarda |
Cena | 49,— |
Gatunek | dramat / scenariusz filmowy, fantastyka |
WWW | Polska strona |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Harry Potter i przeklęta chała |
EKSTRAKT: | 20% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Harry Potter i Przeklęte Dziecko |
Tytuł oryginalny | Harry Potter and the Cursed Child |
Data wydania | 22 października 2016 |
Autorzy | J.K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany |
Przekład | Piotr Budkiewicz, Małgorzata Hesko-Kołodzińska |
Wydawca | Media Rodzina |
Cykl | Harry Potter |
ISBN | 978-83-8008-227-4 |
Format | 320s. 135×205mm; oprawa twarda |
Cena | 49,— |
Gatunek | dramat / scenariusz filmowy, fantastyka |
WWW | Polska strona |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | MadBooks.pl |
Wyszukaj w | Selkar.pl |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Ja myślę, że tu chodzi o to, że podczas inscenizacji teatralnych - zwłaszcza w ostatnich dziesięcioleciach, dość mocno eksperymentuje się z wizerunkiem postaci - Hamlet zdążył już być kobietą i dresem na przykład.
"dość mocno eksperymentuje się z wizerunkiem postaci - Hamlet zdążył już być kobietą i dresem na przykład" --> Mogę się mylić, bo nie widziałem, ale wydaje mi się, że w takich przypadkach inscenizacja opiera się na totalnej zmianie konwencji w stosunku do oryginału, na przerobieniu źródła i przepuszczeniu go przez pryzmat współczesności (czy czegokolwiek, co sobie inscenizator wymyśli). A "Przeklęte dziecko" to z tego co mi wiadomo najzwyklejsza, kanoniczna kontynuacja Harrego Pottera. Tak, wiem, że kontynuacja książek, a nie filmów, ale mimo wszystko oburzenie fanów czarnoskórą Hermioną wcale mnie nie dziwi, bo wizerunek Emmy Watson jako Hermiony za mocno już się wpisał w ich świadomość. Inna sprawa, że JKR sama przyklasnęła tej "zmianie".
Akcja „Pensjonatu na Strandvägen” Jerzego Edigeya nie rozgrywa się w Polsce, ale dotyka spraw polskich. Polscy bohaterowie mają też luźny związek ze swoją komunistyczną ojczyzną – albo odwiedzają ją turystycznie, albo w celach biznesowych. To wszystko sprawia, że wydana w końcu lat 60. XX wieku książka łapie się do „PRL-u w kryminale”. Ostrzeżenie! Kto nie lubi spoilerów (nawet nieoczywistych), nie powinien czytać ostatniego akapitu.
więcej »Dziesiąty (jubileuszowy?) tom przygód Jakuba Wędrowycza, „Faceci w gumofilcach” Andrzeja Pilipiuka, ma lepsze i słabsze strony. Dobrze, że te lepsze zajmują więcej miejsca.
więcej »„Cztery reportaże” Jerzego Edigeya to zbiór tekstów, które pierwotnie ukazały się w latach 1979-1982 w nadzwyczaj poczytnym miesięczniku Krajowej Agencji Wydawniczej „Ekspres Reporterów”. Trzy z nich – „Tajemnica Lasku Arkońskiego”, „Zbrodniczy cień przeszłości” oraz „Rzeka wódki w Wyszkowie” – to typowe opowieści kryminalne, które, gdyby tylko odpowiednio je opracować, mogłyby stać się podstawą całkiem udanych „powieści milicyjnych”.
więcej »Wszyscy jesteśmy „numerem jeden”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Krótka druga wiosna „romansu naukowego”
— Andreas „Zoltar” Boegner
Jak przewidziałem drugą wojnę światową
— Andreas „Zoltar” Boegner
Cyborg, czyli mózg w maszynie
— Andreas „Zoltar” Boegner
Narodziny superbohatera
— Andreas „Zoltar” Boegner
Pierwsza historia przyszłości
— Andreas „Zoltar” Boegner
Co za dużo, to niezdrowo
— Dominika Cirocka
Fantastycznie po raz drugi
— Dominika Cirocka
Z biblioteki Hogwartu
— Dominika Cirocka
Co za dużo, to niezdrowo
— Dominika Cirocka
Nowa twarz Harry’ego Pottera
— Magdalena Kubasiewicz
Thriller o tematyce społecznej
— Joanna Kapica-Curzytek
Powrót do dzieciństwa
— Aleksandra Otręba
Mała Esensja: Harry Potter i deus ex machina
— Agnieszka Szady
Cudzego nie znacie: Koniec
— Karina Murawko-Wiśniewska, Michał R. Wiśniewski
Cudzego nie znacie: Burza przed burzą
— Michał R. Wiśniewski
Mała Esensja: Duże kłopoty Harry’ego
— Wojciech Gołąbowski
Umieranie w śniegu
— Anna Nieznaj
Uśmiech towarzyszki Kamli
— Anna Nieznaj
Czy książki czytają ludzi? Autorzy kontra czytelnicy
— Agnieszka Hałas, Anna Nieznaj, Beatrycze Nowicka, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Pralinka na mroczne czasy
— Anna Nieznaj
Obcy z głębin
— Anna Nieznaj
Prywatne dramaty
— Anna Nieznaj
W niewoli bóstwa i jego skrzydlatych
— Anna Nieznaj
Absolutnie uroczy dżentelmen
— Anna Nieznaj
Niewrogie przejęcie
— Anna Nieznaj
Groza na rajskich wyspach
— Anna Nieznaj
"poza słynną dramą internetową wokół faktu, że dorosłą Hermionę gra czarnoskóra aktorka (najwyraźniej zdziwieni w życiu nie byli w teatrze, a nawet na szkolnych jasełkach)" -->
Jaki związek ma bywanie w teatrze z nie akceptowaniem dość drastycznej, w porównaniu do filmu, zmiany wyglądu bohaterki?