Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 lipca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Anthony Horowitz
‹Morderstwa w Somerset›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMorderstwa w Somerset
Tytuł oryginalnyMagpie Murders
Data wydania26 września 2017
Autor
PrzekładMaciej Szymański
Wydawca Rebis
ISBN978-83-8062-146-6
Format544s. 135×215mm
Cena39,90
Gatunekkryminał / sensacja / thriller
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Kup wSelkar.pl: 27,97 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Kryminalne dwa w jednym
[Anthony Horowitz „Morderstwa w Somerset” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Morderstwa w Somerset” Anthony’ego Horowitza to w zasadzie dwie niemal całkowicie odrębne, a jednak zgrabnie splatające się ze sobą, kryminalne opowieści. Jedna tocząca się w czasach współczesnych, druga zaś, bardzo klasyczna, poprowadzona w stylu inspirowanym twórczością Agathy Christie.

Dominika Cirocka

Kryminalne dwa w jednym
[Anthony Horowitz „Morderstwa w Somerset” - recenzja]

„Morderstwa w Somerset” Anthony’ego Horowitza to w zasadzie dwie niemal całkowicie odrębne, a jednak zgrabnie splatające się ze sobą, kryminalne opowieści. Jedna tocząca się w czasach współczesnych, druga zaś, bardzo klasyczna, poprowadzona w stylu inspirowanym twórczością Agathy Christie.

Anthony Horowitz
‹Morderstwa w Somerset›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMorderstwa w Somerset
Tytuł oryginalnyMagpie Murders
Data wydania26 września 2017
Autor
PrzekładMaciej Szymański
Wydawca Rebis
ISBN978-83-8062-146-6
Format544s. 135×215mm
Cena39,90
Gatunekkryminał / sensacja / thriller
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Kup wSelkar.pl: 27,97 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Susan Ryeland jest redaktorką w wydawnictwie i praca ta wydaje się jednocześnie jej największą życiową pasją i sensem życia. Nie spodziewa się jednak, że kolejne spotkanie z twórczością Alana Conwaya – niesympatycznego, ale bardzo poczytnego autora bestselerowej serii o Atticusie Pündzie – dosłownie przeniesie ją w sam środek kryminalnej zagadki, podobnej do tych, które tak lubiła rozwiązywać na kartach książek.
„Morderstwa w Somerset” to typowa powieść szkatułkowa. Na początku wraz z Susan zaczytujemy się w całkiem zgrabnie napisanej, utrzymanej w stylu retro, opowieści o przygodach niemieckiego detektywa. Muszę przyznać, że świetnie udaje się tu nakreślić specyficzny klimat angielskiej prowincji sprzed lat – miasteczka, w którym pozornie nic się nie dzieje, a które tak naprawdę aż wrze od plotek, utarczek i skrywanych przez lata mrocznych tajemnic. Gdy w Somerset dochodzi do dwóch zgonów – w tym co najmniej jednego brutalnego morderstwa – podejrzanych jest aż nadto, a niezawodny, bystry Atticus ma pełne ręce roboty. Oto odnalazł zagadkę, która świetnie nadaje się do tego, by odwrócić uwagę od własnych, niemałych problemów.
Nieco słabiej, aczkolwiek wciąż całkiem nieźle, wypada moim zdaniem część dotycząca nieoficjalnego śledztwa prowadzonego przez Susan – współczesna zarówno pod względem czasu akcji jak i sposobu jej przedstawiania. Mniej w niej budowania nastroju, zaskakujących intryg i odkryć, więcej dłużyzn i domysłów domorosłej pani detektyw, która swoją drogą jakoś nieszczególnie zapadła mi w pamięć jako bohaterka. Mam wrażenie, że zabrakło jej charakteru i jak na swój wiek zachowywała się zaskakująco niedojrzale.
Opowieść poprowadzona jest na tyle sprawnie, że chwilami można zapomnieć o tym, iż zarówno fragmenty dotyczące współczesnych wydarzeń, jak i fikcyjne „Morderstwa w Somerset”, mają tak naprawdę jednego autora. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki bardzo udanej stylizacji przygód Atticusa Pünda, ale także na przykład nieco zaskakującym zwyczajom jego książkowego twórcy – Alana. Sprawia to, że całość wydaje się w pewnym sensie bardziej wiarygodna i jeszcze ciekawsze staje się poszukiwanie powiązań między dwoma wykreowanymi przez Horowitza światami.  
koniec
21 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Święto zmarłych na ckliwie
Jarosław Loretz

21 VII 2019

W teorii „Halloween: Cukierek albo psikus” to antologia jedenastu opowiadań grozy, oplecionych tematycznie wokół Halloween. W praktyce – i owszem, jest to antologia jedenastu opowiadań. I tyle. Bo tak grozy, jak i Halloween, jest tam tyle, co kot napłakał.

więcej »

Mała Esensja: Najtrudniejszy punkt dnia
Joanna Kapica-Curzytek

20 VII 2019

Jak sprawić, żeby dziecko szybko zasnęło bez marudzenia i denerwowania dorosłych? To odwieczny problem wszystkich rodziców. Sami przeważnie padają na nos ze zmęczenia po całym dniu, a ich pociecha dalej chce się bawić i bawić…

więcej »

Obcy z głębin
Anna Nieznaj

19 VII 2019

W zwięzłym, precyzyjnie prowadzonym wywodzie autor wyjaśnia: czym jest ewolucja, czym świadomość i czym ewolucja układów nerwowych, a co za tym idzie: umysłu. Ilustruje to pięknymi opisami własnych podwodnych spotkań z głowonogami.

więcej »

Polecamy

„Normalni” szaleńcy

Na rubieżach rzeczywistości:

„Normalni” szaleńcy
— Marcin Knyszyński

Dwadzieścia sroczych ogonów
— Marcin Knyszyński

Kto tu jest chory?
— Marcin Knyszyński

„Osacza nas zewsząd wug!”
— Marcin Knyszyński

Otwórz oczy!
— Marcin Knyszyński

Zapchajdziura
— Marcin Knyszyński

Ten świat to jeden wielki Kant!
— Marcin Knyszyński

„Teraz widzimy jakby w zwierciadle, niejasno” – 1 Kor 13, 12
— Marcin Knyszyński

Świat jako miraż albo ludzie jak bogowie
— Marcin Knyszyński

Prawda Absolutna kontra prawdy subiektywne
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja czyta: Styczeń 2012
— Miłosz Cybowski, Anna Kańtoch, Joanna Kapica-Curzytek, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Gniew ojca, miłość matki
— Dominika Cirocka

Wybawca lekki jak piórko
— Dominika Cirocka

Złe miejsce do życia
— Dominika Cirocka

Cena zwycięstwa
— Dominika Cirocka

Amerykański sen
— Dominika Cirocka

Chichot losu
— Dominika Cirocka

Cztery razy Oliver Sacks
— Dominika Cirocka, Miłosz Cybowski

Kalejdoskop światów
— Dominika Cirocka

Pudełko nie czarno-białe
— Dominika Cirocka

Rutyna zabija
— Dominika Cirocka

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.