Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 czerwca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Jason Schreier
‹Krew, pot i piksele›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKrew, pot i piksele
Tytuł oryginalnyBlood, Sweat, and Pixels
Data wydania5 września 2018
Autor
PrzekładBartosz Czartoryski
Wydawca Sine Qua Non
ISBN978-83-81292-43-6
Format336s. 140×205mm
Cena42,99
Gatuneknon-fiction
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Kup wSelkar.pl: 37,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Krótko o książkach: Piekło gier komputerowych
[Jason Schreier „Krew, pot i piksele” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Rzecz o tworzeniu gier komputerowych, kilkunastu wybranych, które według autora odniosły duży sukces rynkowy.

Marcin Osuch

Krótko o książkach: Piekło gier komputerowych
[Jason Schreier „Krew, pot i piksele” - recenzja]

Rzecz o tworzeniu gier komputerowych, kilkunastu wybranych, które według autora odniosły duży sukces rynkowy.

Jason Schreier
‹Krew, pot i piksele›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKrew, pot i piksele
Tytuł oryginalnyBlood, Sweat, and Pixels
Data wydania5 września 2018
Autor
PrzekładBartosz Czartoryski
Wydawca Sine Qua Non
ISBN978-83-81292-43-6
Format336s. 140×205mm
Cena42,99
Gatuneknon-fiction
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Kup wSelkar.pl: 37,47 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Jest wśród nich także polonicum w postaci „Wiedźmina 3”. Wszystkie te gry łączy jeden element – od pewnego momentu powstawały w trybie zwanym „crunch”. Powiedzieć, że crunch to amerykański odpowiednik „wszystkie ręce na pokład”, to jakby nic nie powiedzieć. Tworzenie gry w tym trybie oznacza, że praktycznie wszystkie kluczowe osoby zapominają o urlopach, sobotach, czasem niedzielach. W skrajnych przypadkach nocują w firmie, aby nie tracić czasu na dojazdy. Jest tam trochę słabszych momentów, szczególnie gdy czytamy, jak to wszyscy podchodzili ze zrozumieniem do takiego trybu pracy. Myślę, że po prostu wielu nie chciało być czarnymi owcami i skoro inni pracowali po 16 godzin, to i oni musieli.
Wcale nie jest tak, że rozdział traktujący o „Wiedźminie” jest najciekawszy. Owszem, miło jest przeczytać o polskiej produkcji, ale największe wrażenie na mnie zrobiły dwie inne historie. Pierwsza to przypadek „Stardew Valley” – gry zrobionej przez jednego człowieka, gry, która odniosła później ogromny sukces rynkowy. Drugi przypadek, to „Star Wars 1313” tworzonej przez dużą firmę, bazującą na wsparciu potężnego „Lucasfilm”. I tym zestawieniu to jedyna gra, która… zresztą przeczytajcie sami.
Ta książka z pewnością wciągnie mniej i bardziej nałogowych graczy. Dowiedzą się z niej, jak powstały ich ulubione gry, co miały zawierać a z czego w procesie „produkcyjnym” zrezygnowano, które elementy gry doprowadzały twórców do rozpaczy. Ci, którym wydaje się, że nie ma lepszej pracy niż tworzenie gier komputerowych, dowiedzą się jak bardzo się mylą. I myślę, że warto aby książkę tę przeczytali wszelkiej maści kierownicy projektów oraz managerowie (niekoniecznie z branży gier). Poszerzą swoją perspektywę odnośnie tego, jak ich decyzje wpływają na cały cykl tworzenia oprogramowania.
koniec
19 grudnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Groza na rajskich wyspach
Anna Nieznaj

17 VI 2019

Upał, roznegliżowane dziewczęta, ocean, egzotyczne pieśni i potrawy, malaria, trąd, muchy, demony z Otchłani. Czyli „Śpiew potępionych”, czwarta odsłona „Teatru węży”, cyklu Agnieszki Hałas o czarnym magu zwanym Krzyczącym w Ciemności – w całkowicie zaskakujących dekoracjach.

więcej »

Zatrzymać koło
Beatrycze Nowicka

16 VI 2019

„Koło Osheim”, czyli zwieńczenie „Wojny Czerwonej Królowej” nie powinno rozczarować czytelników, którzy zdążyli polubić trylogię o księciu Jalanie.

więcej »

Obraz niezdecydowania
Jarosław Loretz

15 VI 2019

„Malowidło” Grzegorza Gajka próbuje uwieść czytelnika klasyczną opowieścią grozy o opętanym portrecie młodego dżentelmena. Niestety, i do klasyki daleko, i do opętania nie tędy droga.

więcej »

Polecamy

Dwadzieścia sroczych ogonów

Na rubieżach rzeczywistości:

Dwadzieścia sroczych ogonów
— Marcin Knyszyński

Kto tu jest chory?
— Marcin Knyszyński

„Osacza nas zewsząd wug!”
— Marcin Knyszyński

Otwórz oczy!
— Marcin Knyszyński

Zapchajdziura
— Marcin Knyszyński

Ten świat to jeden wielki Kant!
— Marcin Knyszyński

„Teraz widzimy jakby w zwierciadle, niejasno” – 1 Kor 13, 12
— Marcin Knyszyński

Świat jako miraż albo ludzie jak bogowie
— Marcin Knyszyński

Prawda Absolutna kontra prawdy subiektywne
— Marcin Knyszyński

Gra w życie
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Książka (powinna być) zakazana
— Marcin Osuch

Mniej nie znaczy łatwiej
— Beatrycze Nowicka

Koszmar do uniknięcia
— Miłosz Cybowski

Warszawiak w białoruskiej dziczy
— Miłosz Cybowski

Od kołyski
— Joanna Kapica-Curzytek

Nie tylko na morzu
— Miłosz Cybowski

Dystopijny pornol
— Joanna Kapica-Curzytek

Klasa i rasa
— Joanna Kapica-Curzytek

Szkice, zarysy, spostrzeżenia
— Miłosz Cybowski

Syberia – druga ojczyzna Polaków
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Lucky Luke na szlaku bezprawia
— Marcin Osuch

Poszukiwani nowi zbójcerze
— Marcin Osuch

No bo co w końcu, kurcze blade!
— Marcin Osuch

Nie zadzieraj ze skrzatami
— Marcin Osuch

Do trzech razy sztuka?
— Marcin Osuch

Gdzie te papierosy?
— Marcin Osuch

Nocą w Wenecji
— Marcin Osuch

Nazywam się Klaus, Santa Klaus
— Marcin Osuch

Herbatka chaosu
— Marcin Osuch

Krótko o filmach: W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.