Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Sarah Epstein
‹Fobia›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFobia
Tytuł oryginalnySmall Spaces
Data wydania3 lipca 2019
Autor
PrzekładKarolina Post-Paśko
Wydawca Zielona Sowa
ISBN978-83-8154-237-1
Format400s. 128×198mm
Cena36,90
Gatunekdla dzieci i młodzieży
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Kup wSelkar.pl: 26,97 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Nie mogła opowiedzieć nikomu
[Sarah Epstein „Fobia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Fobia” australijskiej pisarki jest przykładem tego, że książka o ważnych dla nastolatków rzeczach nie musi być przeładowana irytującym dydaktyzmem. Zamiast tego mamy zapierający dech w piersiach thriller, atrakcyjny także dla dorosłych czytelników.

Joanna Kapica-Curzytek

Nie mogła opowiedzieć nikomu
[Sarah Epstein „Fobia” - recenzja]

„Fobia” australijskiej pisarki jest przykładem tego, że książka o ważnych dla nastolatków rzeczach nie musi być przeładowana irytującym dydaktyzmem. Zamiast tego mamy zapierający dech w piersiach thriller, atrakcyjny także dla dorosłych czytelników.

Sarah Epstein
‹Fobia›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFobia
Tytuł oryginalnySmall Spaces
Data wydania3 lipca 2019
Autor
PrzekładKarolina Post-Paśko
Wydawca Zielona Sowa
ISBN978-83-8154-237-1
Format400s. 128×198mm
Cena36,90
Gatunekdla dzieci i młodzieży
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Kup wSelkar.pl: 26,97 zł
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Nastoletnia Tasha cierpi na klaustrofobię, ma także złudzenie, że ktoś stale ją śledzi. To wszystko jest wynikiem traumatycznych przeżyć z dzieciństwa – kłopot jednak w tym, że wydają się one zmyślone. Wszak dzieciaki mają bogatą fantazję… Mimo wszystko dziewczyna stara się funkcjonować normalnie. Przełomem jest powrót do miasta po latach rodziny jej klasowego kolegi. Jego siostra Mallory przed laty została porwana. Odnaleziono ją po kilku dniach, ale od tamtej pory dziewczyna nie mówi. Tasha ma wrażenie, że coś ją łączy z Mallory i tamtym porwaniem. Trudno jest jej jednak uświadomić sobie coś więcej.
Nie da się tej powieści odłożyć – tak jest intrygująca i tajemnicza, aż do ostatniej strony. Tasha stara się zajrzeć w głąb swojej psychiki, zapanować nad swoimi lękami i traumą. Ma przy sobie bliską przyjaciółkę Sadie, ich relacja przechodzi niełatwą próbę.Musi też poradzić sobie z odrzuceniem i brakiem akceptacji w klasie – zadzierająca nosa Rachel rozpowszechnia o niej niemiłe plotki. Kontakty z matką też nie są łatwe, na szczęście wydaje się, że ojciec rozumie ją trochę lepiej.
„Fobia” jest bardzo sugestywna, obrazowa i świetnie skonstruowana, mogłaby stanowić podstawę filmowego scenariusza (zwłaszcza finał jest bardzo rozbudowany i „filmowy”). Opuszczone, niszczejące wesołe miasteczko, ponury dom i jego piwnice… A w tym wszystkim nastolatka, próbująca dotrzeć do prawdy o swoich koszmarach. Są prawdziwe czy wyobrażone? Autorce znakomicie udało się uchwycić stan psychiki dorastającej osoby, która zmaga się z niezrozumieniem ze strony otoczenia. Tash jako dziecko nikomu nie mogła opowiedzieć o swoich przeżyciach – bo nikt w nie nie wierzył, łącznie z terapeutką. „Fobia” jest także pięknie opowiedzianą historią przyjaźni (a może nawet czegoś więcej), która musi być na tyle wielka, by przetrwać trudne i traumatyczne chwile.
koniec
4 listopada 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Podróż na wschód: Przez bezdroża Tybetu z chińskim malarzem i nudną narracją
Agnieszka ‘Achika’ Szady

25 II 2020

Książka japońskiej pisarki ma tytuł „Tao”, ale obliczony jest on chyba tylko na przyciągnięcie specyficznej grupy czytelników, bo o taoizmie nie ma tam żadnych wzmianek. Aya Goda opisała swoje przeżycia z pobytu w Chinach w burzliwym roku 1989, kiedy to zakochana w młodym, buntowniczym malarzu wędrowała z nim od Szanghaju do Lhasy i z Tybetu na tropikalną wyspę Hajnan.

więcej »

O komiksach z miłością i znawstwem
Marcin Mroziuk

24 II 2020

Nie ulega wątpliwości, że „Moje komiksy. Vol. 1. Od Tajfuna do Supermana” to książka mogąca zainteresować tych fanów historii obrazkowych, którzy chcieliby poczytać nieco poważniejsze rozważania na temat komiksów niż dominujące w internecie krótkie recenzje niedawno wydanych albumów. I czytelnicy nie zawiodą się tą lekturą, gdyż Paweł Ciołkiewicz nie tylko jest wielbicielem tego medium, ale też posiada o nim sporą wiedzę i umie ją przekazać w ciekawy sposób.

więcej »

Nie grać Bustera Keatona
Joanna Kapica-Curzytek

23 II 2020

„Mistrz offu” to zbiór wspomnień Jacka Fedorowicza związanych z jego filmową karierą. Nazwisko autora zapowiada i gwarantuje, że będzie zabawnie i inteligentnie.

więcej »

Polecamy

Przygodowa powieść science fiction – zrób to sam!

Na rubieżach rzeczywistości:

Przygodowa powieść science fiction – zrób to sam!
— Marcin Knyszyński

Pif-Paf! Zium!
— Marcin Knyszyński

Droga bez powrotu
— Marcin Knyszyński

„Bycie” jest kalejdoskopem
— Marcin Knyszyński

„I Have a Dream”
— Marcin Knyszyński

Koszmarna teofania
— Marcin Knyszyński

Nowe rozdanie
— Marcin Knyszyński

Prawdziwe kłamstwa
— Marcin Knyszyński

„Normalni” szaleńcy
— Marcin Knyszyński

Dwadzieścia sroczych ogonów
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Nie grać Bustera Keatona
— Joanna Kapica-Curzytek

Bardziej niż symfonia
— Joanna Kapica-Curzytek

Fasada i wnętrze
— Joanna Kapica-Curzytek

„Nie wolno mi się zakochać”
— Joanna Kapica-Curzytek

Carrolla stać na więcej
— Joanna Kapica-Curzytek

By nie spadło nam z nieba
— Joanna Kapica-Curzytek

Hiszpania jest jedną wielką mogiłą
— Joanna Kapica-Curzytek

Część duszy, która pragnie godności
— Joanna Kapica-Curzytek

Samowary i Pierścienie
— Joanna Kapica-Curzytek

Zginął w walce jak mężczyzna
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.