Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Kassandra Montag
‹Świat po powodzi›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŚwiat po powodzi
Tytuł oryginalnyAfter the Flood
Data wydania18 września 2019
Autor
PrzekładJanusz Maćczak
Wydawca HarperCollins Polska
ISBN978-83-2764-324-7
Format432s.
Cena36,99
Gatunekfantastyka
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Krótko o książkach: Okruchy dawnego życia
[Kassandra Montag „Świat po powodzi” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Świat po powodzi”, powieść osadzona w dystopijnej scenerii, wpisuje się w najważniejszy ostatnio temat globalnych dyskusji: pokazuje nam nie tylko biologiczne, ale i społeczne konsekwencje ocieplenia klimatu.

Joanna Kapica-Curzytek

Krótko o książkach: Okruchy dawnego życia
[Kassandra Montag „Świat po powodzi” - recenzja]

„Świat po powodzi”, powieść osadzona w dystopijnej scenerii, wpisuje się w najważniejszy ostatnio temat globalnych dyskusji: pokazuje nam nie tylko biologiczne, ale i społeczne konsekwencje ocieplenia klimatu.

Kassandra Montag
‹Świat po powodzi›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŚwiat po powodzi
Tytuł oryginalnyAfter the Flood
Data wydania18 września 2019
Autor
PrzekładJanusz Maćczak
Wydawca HarperCollins Polska
ISBN978-83-2764-324-7
Format432s.
Cena36,99
Gatunekfantastyka
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Kassandra Montag wybiegła myślą kilka pokoleń naprzód – gdy stopniałe lodowce drastycznie podniosły poziom wód na naszej planecie. Już mapa półkuli zachodniej, zamieszczona na początku książki, mocno daje do myślenia. Potop nie zniszczył jednak całej cywilizacji, ludzie egzystują na łodziach i próbują zachować okruchy dawnego życia. Przede wszystkim starają się przetrwać, a kwestia zdobywania żywności jest codziennym trudnym wyzwaniem. W konsekwencji tej katastrofy rozpadły się oczywiście relacje społeczne: panuje anarchia, grasują piraci, chłopcy porywani są do ich band, a dziewczynki – na statki reprodukcyjne, by za wszelką cenę zwiększać liczebność populacji (tu pobrzmiewają echa „Opowieści podręcznej” Margaret Atwood). Główną bohaterką jest Myra. Jej mąż Jacob z niewiadomych przyczyn odszedł z ich córką Row. Myra pozostała z młodszą Pearl i obie wypływają łodzią na poszukiwania reszty rodziny. Szczegółowo opisywany przez Montag świat jest dosyć sugestywny i oryginalny, choć nie do końca spójny i konsekwentny. Portretowani tu ludzie są zranieni utratą bliskich, walką o przetrwanie i nie mają nadziei zmianę losu, ale tutaj autorka nie ustrzegła się schematów, co sprawia, że postacie są raczej papierowe i płaskie. O ile początek powieści jest intrygujący, a akcja rozwija się w ciekawą stronę, niestety, pod koniec jeszcze bardziej widać niekonsekwencję autorki: grożące Pearl niebezpieczeństwo nagle przestaje się liczyć. Zamieszczone na okładce pytanie dotyczące Myry i jej córek: „czy aby uratować jedną, będzie musiała poświecić drugą?” pozostaje chyba bez związku z powieścią – akcenty rozłożone zostały tu zupełnie inaczej.
koniec
31 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

PRL w kryminale: „Dzień codzienny” mieszkańców Wrocławia
Sebastian Chosiński

20 II 2020

Czwarta z sześciu mikropowieści Jerzego Edigeya wydanych w cyklu „Ewa wzywa 07…” jest jedną z najsłabszych. Fabularnie i stylistycznie. Co może dziwić tym bardziej, że autor opisał w niej rzeczywiste wydarzenia, które wydawały się wręcz doskonałym materiałem wyjściowym. Niestety, pisarz ewidentnie zarżnął temat, czyniąc z „Tajemnicy starego kościółka” nadzwyczaj ciężkostrawne danie.

więcej »

Mała Esensja: Cena szczęścia
Marcin Mroziuk

19 II 2020

Małgorzata Strękowska-Zaremba zdążyła przyzwyczaić swoich czytelników, że w swych książkach potrafi w piękny sposób poruszać różne naprawdę trudne tematy. Autorka w tym celu tworzy bowiem nasycone emocjami historie, w których w realnym świecie pojawiają się elementy baśniowe czy fantastyczne. Podobnie jest w „Lilanie” – ale chociaż jest to niezwykle wciągająca lektura, to jej zaskakujące zakończenie może budzić ambiwalentne odczucia.

więcej »

Bardziej niż symfonia
Joanna Kapica-Curzytek

18 II 2020

Edycja „Opowiadań wszystkich” brazylijskiej pisarki jest odkryciem wiele wnoszącym do światowej literatury.

więcej »

Polecamy

Pif-Paf! Zium!

Na rubieżach rzeczywistości:

Pif-Paf! Zium!
— Marcin Knyszyński

Droga bez powrotu
— Marcin Knyszyński

„Bycie” jest kalejdoskopem
— Marcin Knyszyński

„I Have a Dream”
— Marcin Knyszyński

Koszmarna teofania
— Marcin Knyszyński

Nowe rozdanie
— Marcin Knyszyński

Prawdziwe kłamstwa
— Marcin Knyszyński

„Normalni” szaleńcy
— Marcin Knyszyński

Dwadzieścia sroczych ogonów
— Marcin Knyszyński

Kto tu jest chory?
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Interesujący początek
— Miłosz Cybowski

Wstać z fotela
— Joanna Kapica-Curzytek

Z Bożej łaski król
— Joanna Kapica-Curzytek

Cena mądrości
— Miłosz Cybowski

Pięć lat później
— Joanna Kapica-Curzytek

Wielka gra
— Joanna Kapica-Curzytek

Wspólnie
— Joanna Kapica-Curzytek

Esej o realizmie
— Miłosz Cybowski

Tam, gdzie mieszka Mikołaj
— Joanna Kapica-Curzytek

Kobalt czy kobold?
— Marcin Osuch

Tegoż autora

Bardziej niż symfonia
— Joanna Kapica-Curzytek

Fasada i wnętrze
— Joanna Kapica-Curzytek

„Nie wolno mi się zakochać”
— Joanna Kapica-Curzytek

Carrolla stać na więcej
— Joanna Kapica-Curzytek

By nie spadło nam z nieba
— Joanna Kapica-Curzytek

Hiszpania jest jedną wielką mogiłą
— Joanna Kapica-Curzytek

Część duszy, która pragnie godności
— Joanna Kapica-Curzytek

Samowary i Pierścienie
— Joanna Kapica-Curzytek

Zginął w walce jak mężczyzna
— Joanna Kapica-Curzytek

Podróż
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.