Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Lucinda Riley
‹Dziewczyna z Neapolu›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDziewczyna z Neapolu
Tytuł oryginalnyThe Italian Girl
Data wydania14 października 2020
Autor
PrzekładMarzenna Rączkowska
Wydawca Albatros
ISBN978-83-8215-177-0
Format512s. 135×205mm; oprawa zintegrowana
Cena42,90
Gatunekobyczajowa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Krótko o książkach: Miłość nie zawsze zwycięża
[Lucinda Riley „Dziewczyna z Neapolu” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Opowiedziana w „Dziewczynie z Neapolu” historia utalentowanej Rosanny, która zostaje śpiewaczką operową światowej sławy, ma w sobie dużo z oderwanej od życia baśni. Tym niemniej, potrafi też porwać pokazanym tu pięknem sztuki i siłą uczuć.

Joanna Kapica-Curzytek

Krótko o książkach: Miłość nie zawsze zwycięża
[Lucinda Riley „Dziewczyna z Neapolu” - recenzja]

Opowiedziana w „Dziewczynie z Neapolu” historia utalentowanej Rosanny, która zostaje śpiewaczką operową światowej sławy, ma w sobie dużo z oderwanej od życia baśni. Tym niemniej, potrafi też porwać pokazanym tu pięknem sztuki i siłą uczuć.

Lucinda Riley
‹Dziewczyna z Neapolu›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDziewczyna z Neapolu
Tytuł oryginalnyThe Italian Girl
Data wydania14 października 2020
Autor
PrzekładMarzenna Rączkowska
Wydawca Albatros
ISBN978-83-8215-177-0
Format512s. 135×205mm; oprawa zintegrowana
Cena42,90
Gatunekobyczajowa
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Lucinda Riley znana jest u nas najbardziej ze swojego cyklu „Siedem sióstr”. „Dziewczyna z Neapolu” to jej dawniejsza powieść. Oryginalnie książka powstała ponad ćwierć wieku temu, niedawno autorka postanowiła ją przeredagować i wydać w nowej wersji. Rosanna, główna bohaterka, pochodząca ze skromnej rodziny, ma wielki talent do śpiewu. Odkrywa ją starszy od niej artysta operowy, Roberto. Wkrótce ich losy się zbiegną, po drodze nie zabraknie szczęścia, ale też życie nie oszczędzi im zmartwień i nieporozumień. Portret Roberta jest chyba najlepszy w tej powieści: autorce udało się pokazać go jako pełnego uczuć i temperamentu, choć nieco zepsutego przez sławę i kobiety, kapryśnego mężczyznę. W „Dziewczynie z Neapolu” pięknie rozbrzmiewa operowa muzyka (choć szkoda, że nie jest tak do samego końca), na podstawie lektury można sobie nawet sporządzić listę klasycznych przebojów. Książka ma raczej mało wspólnego z realiami zawodu solistów opery (występy gwiazd planuje się nie na miesiące, ale na lata do przodu), niektóre sceny i zwroty akcji są nader banalne i mało realistyczne, przypominające chwilami tanie powieści. Jednak ogólnie rzecz biorąc, „Dziewczynę z Neapolu” czyta się jednym tchem i z zaangażowaniem. Jest tu też ciekawy wątek związany z pewnym dziełem sztuki słynnego mistrza, a także dużo włoskiego jedzenia i krajobrazów, choć akcja toczy się także w innych miejscach na świecie. W dosyć nietypowym (jak na romanse) finale okazuje się, że miłość nie zawsze wszystko zwycięża. Przeszkadzają w tym ludzkie namiętności, słabości, a może też brak wiary w dobre życiowe zakończenia?
koniec
15 maja 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

PRL w kryminale: Skradziony samochód z niespodziewanym bagażem
Sebastian Chosiński

15 X 2021

Kradzieże samochodów stały się prawdziwą plagą w Polsce dopiero w latach 90. XX wieku, ale już dekadę wcześniej nie brakowało – zwłaszcza w dużych miastach – zorganizowanych grup, które polowały na wybrane marki. Ten właśnie proceder Danuta Frey(-Majewska) traktuje jako punkt wyjścia fabuły „Fiata z placu Teatralnego” – kolejnej jej mikropowieści wydanej w serii „Ewa wzywa 07…”.

więcej »

Cudzego nie znacie: Krew ojców
Miłosz Cybowski

14 X 2021

„Ceremony of Ashes” Jaysona Roberta Ducharme’ego to krótka nowela o zemście. Taka, w której brak szczęśliwych zbiegów okoliczności i happy endu.

więcej »

Naprawdę długo mieliśmy szczęście
Joanna Kapica-Curzytek

13 X 2021

Thriller ekologiczny „Piasek Saraswati” ukazał się w oryginale szesnaście lat temu, ale czytany obecnie nabiera niepokojącej, wręcz dramatycznej aktualności.

więcej »

Polecamy

Zawsze szach, nigdy mat

Stulecie Stanisława Lema:

Zawsze szach, nigdy mat
— Marcin Knyszyński

Świadomość jako błąd
— Marcin Knyszyński

Człowiek jako bariera ostateczna
— Marcin Knyszyński

Nie wszystko i nie wszędzie jest dla nas
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Kto wygra?
— Miłosz Cybowski

Koty, słowa, literatura
— Miłosz Cybowski

Od ABBY do U2
— Joanna Kapica-Curzytek

Droga wojownika
— Miłosz Cybowski

Ziemia zawsze należy do ludzi
— Joanna Kapica-Curzytek

Nieodwracalne skutki
— Joanna Kapica-Curzytek

Ludzki wódz
— Miłosz Cybowski

Wymarzony dom
— Joanna Kapica-Curzytek

Podstawą wszelkich uczuć jest zdziwienie
— Miłosz Cybowski

AI dla początkujących
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Pogodzić się z życiem
— Joanna Kapica-Curzytek

Emocjonalna huśtawka
— Joanna Kapica-Curzytek

Tegoż autora

Naprawdę długo mieliśmy szczęście
— Joanna Kapica-Curzytek

Kwestia sposobu postrzegania
— Joanna Kapica-Curzytek

Niczym w zwierciadle
— Joanna Kapica-Curzytek

Do księgarni marsz: Październik 2021
— Miłosz Cybowski, Sławomir Grabowski, Joanna Kapica-Curzytek, Marcin Mroziuk, Joanna Słupek

Przebić szklany sufit
— Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Na dobre i złe
— Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Korzenie i skrzydła
— Joanna Kapica-Curzytek

Aby wysiłek przyniósł owoce
— Joanna Kapica-Curzytek

Ciesz się każdą chwilą
— Joanna Kapica-Curzytek

Pozostają tylko wspomnienia
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.