Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 września 2021
w Esensji w Esensjopedii

Daphne du Maurier
‹Rebeka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRebeka
Tytuł oryginalnyRebecca
Data wydania21 października 2020
Autor
PrzekładEleonora Romanowicz-Podoska
Wydawca Albatros
ISBN978-83-8215-214-2
Format448s. 135×205mm
Cena39,90
Gatunekgroza / horror, klasyka, obyczajowa
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Tajemnica fatum
[Daphne du Maurier „Rebeka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Rebeka” Daphne du Maurier ukazała się w oryginale w 1938 roku i od tamtego czasu jest stale chętnie czytana. Rozsławiła ją ekranizacja w reżyserii Alfreda Hitchcocka, a obecnie moda na „Rebekę” powraca za sprawą najnowszej adaptacji filmowej dla Netflixa.

Joanna Kapica-Curzytek

Tajemnica fatum
[Daphne du Maurier „Rebeka” - recenzja]

„Rebeka” Daphne du Maurier ukazała się w oryginale w 1938 roku i od tamtego czasu jest stale chętnie czytana. Rozsławiła ją ekranizacja w reżyserii Alfreda Hitchcocka, a obecnie moda na „Rebekę” powraca za sprawą najnowszej adaptacji filmowej dla Netflixa.

Daphne du Maurier
‹Rebeka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułRebeka
Tytuł oryginalnyRebecca
Data wydania21 października 2020
Autor
PrzekładEleonora Romanowicz-Podoska
Wydawca Albatros
ISBN978-83-8215-214-2
Format448s. 135×205mm
Cena39,90
Gatunekgroza / horror, klasyka, obyczajowa
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
To przede wszystkim brytyjska do szpiku kości powieść obyczajowa rozgrywająca się w pierwszej połowie XX wieku, akcentująca ówczesne rygorystyczne, odpowiednie dla każdej klasy, reguły społeczne. Główna bohaterka (nie znamy jej imienia) jest skromną, a nawet wręcz zakompleksioną, towarzyszką pewnej bogatej, snobistycznej i raczej nieprzyjemnej w charakterze kobiety. Ku zdziwieniu wszystkich – także samej siebie – przyjmuje propozycję małżeństwa od poznanego w Monte Carlo Maxima, majętnego mężczyzny, właściciela słynnej posiadłości w Manderley. To nie jest szczęśliwe miejsce, bo zostało naznaczone tragiczną śmiercią pierwszej żony Maxima, Rebeki. Autorka znakomicie uchwyciła ulotną atmosferę grozy, tajemnicę fatum i subtelne dotknięcie nieznanego. Z czasem opowieść nabiera cech thrillera o gotyckich akcentach (które mają w literaturze angielskojęzycznej swoje szczególne miejsce), staje się także zawiłym psychologicznym kryminałem, bardzo w stylu Agathy Christie. Okazuje się, że Rebeka zza grobu ma nadal silną władzę, ale odtworzenie prawdy o tym, co się z nią stało, nie jest najłatwiejsze. Książka daje nam pewien wgląd, jak wyglądało (beztroskie i sielankowe?) życie brytyjskich wyższych sfer, choć może pozostawić z przekonaniem, że nawet wielkie pieniądze, niestety, nie są gwarancją osobistego szczęścia. „Rebeka” to bez wątpienia atrakcyjna, budząca wyobraźnię proza – i trudno się dziwić, że sięgają po nią filmowcy.
koniec
8 czerwca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

PRL w kryminale: Konflikt robotniczo-chłopski
Sebastian Chosiński

24 IX 2021

Nie pisał kryminałów, choć niekiedy w swej prozie i reportażach zajmował się ciemnymi sprawkami bliźnich. Jedyną jego książką, jaka bez naginania rzeczywistości pasuje do tej rubryki, jest (mikro)powieść „Dźwig”, której głównym bohaterem Bohdan Drozdowski uczynił dociekliwego kapitana Milicji Obywatelskiej, próbującego znaleźć odpowiedź na pytanie, kto pobił – niemal na śmierć – suwnicowego z fabryki w prowincjonalnym mieście.

więcej »

Pozostają tylko wspomnienia
Joanna Kapica-Curzytek

23 IX 2021

Jak czyta się „Smażone zielone pomidory” trzydzieści cztery lata po premierze? Nadal znakomicie, a tęsknota do świata, którego już nie ma, z upływem czasu wydaje się jeszcze większa.

więcej »

Mała Esensja: Natura, nasz język i krzywdzące stereotypy
Joanna Kapica-Curzytek

22 IX 2021

„Plotki o zwierzętach” wspaniale tłumaczą młodszym czytelnikom reguły świata przyrody, dementując przy okazji prawdziwość wielu utartych powiedzonek o zwierzętach.

więcej »

Polecamy

Człowiek jako bariera ostateczna

Stulecie Stanisława Lema:

Człowiek jako bariera ostateczna
— Marcin Knyszyński

Nie wszystko i nie wszędzie jest dla nas
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja czyta: Listopad 2010
— Jędrzej Burszta, Miłosz Cybowski, Joanna Kapica-Curzytek , Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja czyta: Styczeń 2010
— Anna Kańtoch, Paweł Laudański, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Mieszko B. Wandowicz, Konrad Wągrowski

Groza nieco zbyt powszednia
— Jakub Gałka

Groza nasza powszednia
— Jakub Gałka

Tegoż autora

Pozostają tylko wspomnienia
— Joanna Kapica-Curzytek

Co nas nie zabije, to nas wzmocni
— Joanna Kapica-Curzytek

Gdy z łańcucha zrywajom się wsyskie okropności…
— Joanna Kapica-Curzytek

Klucz do bocznych drzwi
— Joanna Kapica-Curzytek

Zastanowić się nad sensem życia
— Joanna Kapica-Curzytek

Podsumowanie…
— Joanna Kapica-Curzytek

Czy żyjemy „swoim” życiem?
— Joanna Kapica-Curzytek

Trochę jak Dziki Zachód, trochę jak Bieszczady
— Joanna Kapica-Curzytek

Świerczewski nie ma spokoju
— Joanna Kapica-Curzytek

Droga do Kalifornii
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.