Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Kindra Hall
‹Potęga opowieści›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPotęga opowieści
Tytuł oryginalnyStories That Stick
Data wydania12 lipca 2021
Autor
PrzekładAlicja Laskowska
Wydawca Aktywa
ISBN978-83-960324-2-3
Format424s. 145×205mm
Cena49,90
Gatuneknon-fiction
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup

Aby wysiłek przyniósł owoce
[Kindra Hall „Potęga opowieści” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Potęga opowieści” pokazuje nam, jak wielkie znaczenie ma w biznesie odpowiednia historia. Poprawia wyniki sprzedaży, integruje pracowników, buduje prestiż marki i dodaje wiarygodności. Nie masz firmy? Nie szkodzi. Ta publikacja przyda się także wszystkim potencjalnym klientom, aby dostrzegli, kto i jak skłania ich do zakupów.

Joanna Kapica-Curzytek

Aby wysiłek przyniósł owoce
[Kindra Hall „Potęga opowieści” - recenzja]

„Potęga opowieści” pokazuje nam, jak wielkie znaczenie ma w biznesie odpowiednia historia. Poprawia wyniki sprzedaży, integruje pracowników, buduje prestiż marki i dodaje wiarygodności. Nie masz firmy? Nie szkodzi. Ta publikacja przyda się także wszystkim potencjalnym klientom, aby dostrzegli, kto i jak skłania ich do zakupów.

Kindra Hall
‹Potęga opowieści›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPotęga opowieści
Tytuł oryginalnyStories That Stick
Data wydania12 lipca 2021
Autor
PrzekładAlicja Laskowska
Wydawca Aktywa
ISBN978-83-960324-2-3
Format424s. 145×205mm
Cena49,90
Gatuneknon-fiction
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj / Kup
Amerykanka Kindra Hall od długiego czasu zajmuje się rolą strategicznych opowieści w biznesie. Prowadzi szkolenia, wykłady, doradza wiodącym firmom. „Potęga opowieści” jest sumą jej dotychczasowych doświadczeń w tym zakresie.
Mamy idealny produkt i wspaniale opracowany plan jego sprzedaży. Rozpoczynamy kampanię reklamową. Powinno się udać! Tymczasem osoby odpowiedzialne za sprzedaż, zaabsorbowane statystykami, strategiami, kanałami dotarcia w pewnym momencie zauważają, że czegoś istotnego brakuje. Nie ma spoiwa, kanału autentycznego porozumienia z klientami i czegoś, co wyróżni markę od mnóstwa podobnych podmiotów.
Autorka przekonuje nas w swojej książce, że tę rolę spełnia opowieść – ale warunkiem jest, żeby była dobrze dobrana i opowiedziana. Przykuwająca uwagę, wybrzmiewająca w odpowiednim czasie i miejscu. Sprawiająca wrażenie, że rozmawiamy z ludźmi, a nie tylko mówimy do nich. Tego rodzaju nawiązanie kontaktu z klientami Kindra Hall nazywa „budowaniem mostów”.
Autorka przytacza wiele ciekawych przykładów (i antyprzykładów), pozwalając nam dostrzec ogromny potencjał tkwiący w opowieści. Przekonuje, że ma to swoje pokrycie w wiedzy z zakresu psychologii i medycyny: neurologii, a nawet endokrynologii (hormony!), o czym Kindra Hall też ciekawie potrafi pisać. Jako zaletę jej książki postrzegam to, że nie koncentruje się ona na agresywnym i mającym znamiona przemocy „chwytaniu” klientów za wszelką cenę. Nacisk położony jest tu raczej na to, jak działać, by nie zmarnować wysiłków osób odpowiedzialnych za marketing czy PR i jak sprawić, aby ich wysiłek przyniósł owoce.
„Potęga opowieści” jest tylko do pewnego stopnia poradnikiem dla ludzi z branży. Wiele ciekawych i przystępnie podanych (bez biznesowego żargonu) informacji odkryją tu również czytelnicy, którzy pozostają wyłącznie klientami. Warto być świadomym metod wywierania na kupujących wpływu. Można poznać ciekawe mechanizmy konstruowania historii przydatnych firmom w działaniach marketingowych i promowania wizerunku. Dowiemy się, że opowieści przykuwają uwagę, nadają sens znaczeniom i budują więzi międzyludzkie oparte na zaufaniu. „Sam fakt, że to właśnie gatunek homo sapiens wygrał ewolucyjny wyścig o dalsze istnienie, wynika bezpośrednio z tego, że posiedliśmy umiejętność opowiadania”, zauważa Kindra Hall.
Osoby zawodowo zajmujące się biznesem znajdą tu ściśle usystematyzowane wskazówki, jak stworzyć świetną opowieść (liczą się między innymi rozpoznawalne postacie i prawdziwe emocje) i o czym opowiedzieć. Inne cele i funkcje ma historia o produkcie, jeszcze inne – o założycielu, idei firmy czy o zadowolonym kliencie. Ważne jest też, kto jest odbiorcą i kto opowiada. Gdy wszystkie te składniki zostaną optymalnie połączone – otrzymamy potężne i pomocne narzędzie, które może pozytywnie wpłynąć na sukces przedsięwzięcia.
koniec
28 września 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Coś więcej niż dźwięki
Marcin Mroziuk

27 X 2021

W „Projekcie Bitoven” Joanna Wachowiak pokazuje młodym czytelnikom, że czasem warto zrezygnować z odgradzania się od rówieśników szczelnymi barierami ochronnymi. Wtedy pojawia się bowiem okazja, by znaleźć wspólny język nawet z kimś o zupełnie odmiennych zainteresowaniach i razem zrobić coś naprawdę wyjątkowego.

więcej »

Krótko o książkach: Kolejna hagiografia
Miłosz Cybowski

26 X 2021

Abraham Lincoln jest jedną z tych postaci historycznych, o których pisze się na dwa sposoby: albo w sposób bardzo krytyczny, albo przesadnie pozytywny. „Lincoln”, powieść Emila Ludwiga, zalicza się do tej drugiej kategorii.

więcej »

Mała Esensja: Z kociej perspektywy
Marcin Mroziuk

25 X 2021

W „Mruczandzie na trzy rodziny i jedną kamienicę” Grzegorz Kasdepke z poczuciem humoru sportretował mieszkańców pewnego dwupiętrowego budynku na warszawskiej Saskiej Kępie, których zachowania niejednokrotnie wprawiają w zdumienie pewnego szarego dachowca. Obserwując ich perypetie, młodzi czytelnicy będą z pewnością doskonale się bawić.

więcej »

Polecamy

Przeciętniak w swym zawodzie

Stulecie Stanisława Lema:

Przeciętniak w swym zawodzie
— Agnieszka Hałas, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany!
— Miłosz Cybowski, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Zawsze szach, nigdy mat
— Marcin Knyszyński

Świadomość jako błąd
— Marcin Knyszyński

Człowiek jako bariera ostateczna
— Marcin Knyszyński

Nie wszystko i nie wszędzie jest dla nas
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Chopin – globalny fenomen
— Joanna Kapica-Curzytek

Coś pozytywnego
— Joanna Kapica-Curzytek

Niebo będzie już inne
— Joanna Kapica-Curzytek

Człowiek
— Joanna Kapica-Curzytek

Naprawdę długo mieliśmy szczęście
— Joanna Kapica-Curzytek

Kwestia sposobu postrzegania
— Joanna Kapica-Curzytek

Niczym w zwierciadle
— Joanna Kapica-Curzytek

Przebić szklany sufit
— Joanna Kapica-Curzytek

Ciesz się każdą chwilą
— Joanna Kapica-Curzytek

Pozostają tylko wspomnienia
— Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.