Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Pot i Kreff: 10 najlepszych płyt koncertowych 2013 roku

Esensja.pl
Esensja.pl
Zeszły rok był łaskawy przede wszystkim dla weteranów rocka. Nie tylko wydawali świetne nowe płyty studyjne, ale również warte uwagi koncertówki. Choć często były to rzeczy wygrzebane z głębokiego archiwum, to nie zabrakło też rejestracji występów całkiem niedawnych. Jednak największa niespodzianka wydarzyła się na naszym rodzimym podwórku.

Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pot i Kreff: 10 najlepszych płyt koncertowych 2013 roku

Zeszły rok był łaskawy przede wszystkim dla weteranów rocka. Nie tylko wydawali świetne nowe płyty studyjne, ale również warte uwagi koncertówki. Choć często były to rzeczy wygrzebane z głębokiego archiwum, to nie zabrakło też rejestracji występów całkiem niedawnych. Jednak największa niespodzianka wydarzyła się na naszym rodzimym podwórku.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
10. The Beatles „On Air – Live at the BBC vol. 2”
Beatlesów nigdy za dużo, zwłaszcza że nagrań koncertowych Wielkiej Czwórki, wbrew pozorom, w oficjalnym obiegu wiele nie ma. Poza tym lepsze takie premierowe rarytasy niż np. nowy mastering starych utworów w stylu „Love”.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
9. Joe Bonamassa „An Acoustic Evening at the Vienna Opera House”
W minionym roku Joe solidnie dopieścił fanów koncertówkami. Otrzymuje zatem wyróżnienie zbiorcze, choć jedno wydawnictwo spośród tych kilku, które zaserwował, wyróżnia się zdecydowanie na plus – zapis występu, w czasie którego Bonamassa zaprezentował swoje umiejętności w kreowaniu niezwykłej atmosfery przy pomocy instrumentów akustycznych.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
8. Elektryczny Orgazm „Warszawa ’81 / Warszawa ‘13”
Kultowa grupa i legendarny koncert z 1981 roku w bonusie z występem zeszłorocznym. Wspaniały dokument, spinający klamrą trzy dekady rocka. Nie tylko dla pasjonatów historii.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
7. Scorpions „MTV Unplugged in Athens”
Scorpionsi zmierzyli się już z graniem bez prądu na płycie „Acoustica” sprzed ponad dziesięciu lat. Wyszło im to średnio. Nic dziwnego, że postanowili zrobić kolejne podejście. I nastąpiła pełna rehabilitacja. Tak to wszystko powinno właśnie brzmieć!
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
6. Dio „Finding the Sacred Heart, Live in Philly 1986”
Od śmierci Ronniego Jamesa Dio minęły już ponad trzy lata, a wciąż ukazują się kolejne koncertówki, dokumentujące jego artystyczne dokonania. Wspomniana wyżej jest o tyle wyjątkowa, że pochodzi z okresu największych sukcesów komercyjnych i artystycznych jego zespołu. Nie zabrakło też wspomnień z czasu działalności Dio w Rainbow i Black Sabbath.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
5. Whitesnake „Made in Britain”
W minionym roku Whitesnake uraczyli nas dwiema koncertówkami. Pierwsza nosiła butny tytuł „Made in Japan”, nie obyło się więc bez skojarzeń z genialnym krążkiem Deep Purple. Niestety jego zawartość nie była nawet w połowie tak dobra. Być może dlatego niedługo później światło dzienne ujrzał „Made in Britain”, który zrekompensował niedostatki poprzednika. Dowód na to, że David Coverdale wcale nie ma zamiaru wybrać się na emeryturę.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
4. The Rolling Stones „Sweet Summer Sun – Hyde Park Live”
Stonesi uraczyli nas już nieprzebraną ilością wydawnictw koncertowych, a jednak każdego następnego słucha się z równie wielką przyjemnością. Tym razem rzecz jest o tyle ciekawa, że nawiązuje do słynnego występu w Hyde Parku z 1969 roku. A Jagger i spółka w dalszym ciągu się nie starzeją!
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
3. Judas Priest „Epitaph”
Jeśli okaże się, że „Epitaph” jest faktycznie ostatnim zarejestrowanym koncertem Judas Priest, to nie można wyobrazić sobie lepszego pożegnania z fanami (choć już dość długo kończą karierę, podobnie jak Scorpions). Moc i energia rozsadzają głośniki (pomimo zmarszczek widocznych na ekranie), a przekrojowy repertuar z całego dorobku grupy powinien usatysfakcjonować najbardziej wybrednych malkontentów.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
2. Iron Maiden „Maiden England ‘88”
Najpierw była kaseta wideo, potem DVD, wreszcie całość uwieczniono na CD. I świetnie, ponieważ trasa promująca rewelacyjny krążek „Seventh Son of a Seventh Son” po prostu prosiła się o solidne udokumentowanie. Był to okres apogeum możliwości zespołu i zarazem koniec jego Złotego Okresu, jak go nazywają fani. Zaryzykuję stwierdzenie, że „Maiden England ‘88” nie tylko dorównuje klasycznej koncertówce „Live After Death”, ale nawet ją przewyższa.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
1. „Koncerty w Trójce” (zbiorczo)
W tym roku zestawienie najlepszych płyt koncertowych nie posiada jednego lidera, albowiem na specjalne wyróżnienie zasługuje cała seria wydawnicza sygnowana przez radiową Trójkę. Nareszcie dyrekcja programu postanowiła chociaż w części udostępnić archiwa zawierające nagrania ze studia im. Agnieszki Osieckiej. Na razie ukazało się dziesięć części serii, a wśród zaprezentowanych gwiazd tacy artyści jak: Maciek Maleńczuk, Armia, Brygada Kryzys, Renata Przemyk, Buldog i Lao Che. Czekamy na więcej, w końcu Program Trzeci to część historii polskiej muzyki rozrywkowej i większość krajowej pierwszej ligi gościła na jego antenie. Nie tylko BBC może poszczycić się bogatymi zbiorami rarytasów.
koniec
23 stycznia 2014

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Pink Floyd w XXI wieku: Ostatnie cięcie
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

19 I 2022

W XXI wieku zespół Pink Floyd praktycznie przestał istnieć. Panowie jeśli już nagrywali, to raczej na swój rachunek, a o koncertach mowy być nie mogło. Niemniej fani niemal co roku są uszczęśliwiani kolejnymi albumami sygnowanymi nazwą zespołu. Na przykład rozbudowaną reedycją „The Final Cut” z 2004 roku.

więcej »

ABBA przed zaćmieniem Słońca, cz. 3
Joanna Kapica-Curzytek

17 I 2022

Legendarny szwedzki kwartet wydał premierowy album po czterdziestu latach od poprzedniego. Co w tym czasie działo się z Agnethą, Fridą, Bennym i Björnem? Czy „Voyage” to rzeczywiście ich powrót „z niebytu”?

więcej »

Non omnis moriar: Jeden za czterech, czterech za jednego
Sebastian Chosiński

15 I 2022

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka nierzadko wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj norweski Kwartet Jana Garbarka z udziałem gitarzysty Terjego Rypdala.

więcej »

Polecamy

Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku

A pamiętacie…:

Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku
— Wojciech Gołąbowski

Ryan Paris – słodkie życie
— Wojciech Gołąbowski

Gazebo – lubię Szopena
— Wojciech Gołąbowski

Crowded House – hejnał hejnałem, ale pogodę zabierz ze sobą
— Wojciech Gołąbowski

Pepsi & Shirlie – ból serca
— Wojciech Gołąbowski

Chesney Hawkes – jeden jedyny
— Wojciech Gołąbowski

Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
— Wojciech Gołąbowski

Howard Jones – czym właściwie jest miłość?
— Wojciech Gołąbowski

The La’s – ona znowu idzie
— Wojciech Gołąbowski

T’Pau – marzenia jak porcelana w dłoniach
— Wojciech Gołąbowski

Zobacz też

Inne recenzje

Po płytę marsz: Grudzień 2013
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Muzyczne prezenty pod choinkę marsz!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Po płytę marsz: Listopad 2013
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Po płytę marsz: Lipiec 2013
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Underground from Poland: Zbuntowani weterani
— Sebastian Chosiński

Po płytę marsz: Maj 2013
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bluesman wieczorową porą
— Łukasz Izbiński

Po płytę marsz: Marzec 2013
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Z tego cyklu

Puk… puk…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Dwadzieścia sześć minut orgazmu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Jak zdobywano dziką miłość
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Strzelając z bombowca
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Rozmowa dwóch stołków
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

25 minut sacrum
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Debeściaki bestii
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Made in Heaven
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

10 najlepszych płyt koncertowych 2014 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jacek Walewski

10 najlepszych płyt koncertowych 2012 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż twórcy

Długość i jakość
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Witajcie w świecie ze stali
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Underground from Poland: W radioaktywnych blokach odrobina wolnej miłości…
— Sebastian Chosiński

Underground from Poland: Zespół na nowe czasy – na „wrzenie Solidarności”
— Sebastian Chosiński

Esensja słucha: Trzeci / czwarty kwartał 2010
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Michał Perzyna, Kuba Sobieralski, Jakub Stępień

Ostateczna granica?
— Przemysław Dobrzyński

Pot i Kreff – Made in Poland: Odkryli sposób na długowieczność!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pot i Kreff – Made in Poland: Polska dla niego krzyczała!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pot i Kreff: Na pokładzie lotu „666”
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zagraj to jeszcze raz, David
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Pink Floyd w XXI wieku: Ostatnie cięcie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nie zadzieraj z dekapitatorem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Po komiks marsz: Styczeń 2022
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński

Pink Floyd w XXI wieku: Krystaliczny dźwięk Księżyca
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Kierunek - punkt zero
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pink Floyd w XXI wieku: Migoczące płomyki
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Event dla wtajemniczonych
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

10 filmów, których akcja rozgrywa się w 2022 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Te Żółwie się nie uśmiechają
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Weekendowa Bezsensja: Muzyka 18+, czyli muzyka a branża porno (reaktywacja)
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.