Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 stycznia 2018
w Esensji w Esensjopedii

Słuchaj i patrz: Epickie buty bogini

Esensja.pl
Esensja.pl
Dziś klimaty nieco weselsze, czyli pewnie dobrze się bawili na tym LARPie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Określonym stylom muzycznym towarzyszą konwencje teledysków. Jest tak w przypadku rocka gotyckiego, metalu symfonicznego i pokrewnych. Podobną sytuację mamy też w przypadku wszelkiej muzyki w klimacie folkowo-pogańskim. Przeważnie spodziewać się możemy lasu, gdzie na przemian śledzimy grupę mniej lub bardziej smutnych i mrocznych członków zespołu oraz scenki z udziałem aktorów przebranych w stroje pożyczone od kumpli z bractwa rycerskiego. Tu muszę zaznaczyć, że klip do „Umai” holenderskiej grupy Shireen wpasowuje się w ten trend (tym razem włączono także klimaty post-apo). Niemniej – w przeciwieństwie do wielu innych – został całkiem przyzwoicie zrealizowany, wydał mi się zabawny, a piosenkę lubię. Dlatego zapraszam do oglądania.
Drugi z teledysków Shireen, jaki można znaleźć na sieci, jest bardzo oszczędny w formie, ale też oryginalniejszy i pokazuje, że klimaty „pogańskie” można osiągnąć i bez lasu. Sama piosenka niestety jest gorsza – odniosłam wrażenie, że zabrakło pomysłu na jej drugą połowę, zarówno w warstwie muzycznej, jak i tekstowej.
A jeśli jeszcze nie macie dość, na deser zachęcam do posłuchania utworu kanadyjskiej piosenkarki Heather Dale pt. „Mordred’s lullaby”. Oddajmy zatem głos Morganie:
koniec
18 października 2017
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Non omnis moriar: Zemsta na caudillo Franco
Sebastian Chosiński

20 I 2018

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka najczęściej wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj krautrockowa legenda – Embryo (po raz drugi, a w zasadzie trzeci).

więcej »
Fot. IMDb.com

Pożegnania 2017 (2)
Jarosław Loretz

19 I 2018

Przypomnijmy sobie, kto odszedł w roku 2017. Dziś miesiące kwiecień-czerwiec.

więcej »

50 najlepszych płyt muzycznych 2017 roku
Esensja

19 I 2018

Zgodnie z wielowiekową tradycją prezentujemy zestawienie najlepszych płyt minionego roku. Nie należał on do wybitnie udanych, ale co najmniej pięćdziesiąt płyt wartych jest poznania. Oto one.

więcej »

Polecamy

Nauczyli się latać

Zagraj to jeszcze raz Sam:

Nauczyli się latać
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Polacy na metalowo
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Śniegu płoń!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zobacz też

Z tego cyklu

Warte wzmianki
— Beatrycze Nowicka

Animacje z antypodów
— Beatrycze Nowicka

Muzyka zaangażowana
— Beatrycze Nowicka

Konotacje
— Beatrycze Nowicka

Z wiatrem
— Beatrycze Nowicka

Trochę humoru
— Beatrycze Nowicka

Niebieski kapturek
— Beatrycze Nowicka

Listopadowy wieczór
— Beatrycze Nowicka

Polska ilustrowana
— Beatrycze Nowicka

Dyskretny urok ołówka
— Beatrycze Nowicka

Tegoż autora

Lód, gniew i entropia
— Beatrycze Nowicka

O czym szepczą liście kukurydzy
— Beatrycze Nowicka

Koń i wieża
— Beatrycze Nowicka

Po trzy: Bohaterowie
— Beatrycze Nowicka

Statek pluszowy
— Beatrycze Nowicka

Po trzy: Ludzie w książkach żyją
— Beatrycze Nowicka

Po trzy: Niedocenione
— Beatrycze Nowicka

Po trzy: Inne strony świata
— Beatrycze Nowicka

Po trzy: I jeszcze jeden tom…
— Beatrycze Nowicka

Esensja czyta: Listopad 2017
— Miłosz Cybowski, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Joanna Słupek, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.