Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 maja 2018
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Słuchaj i patrz: Polska ilustrowana

Esensja.pl
Esensja.pl
Polski rap i animowany wideoklip – czy już zgadliście o kogo chodzi?

Beatrycze Nowicka

Słuchaj i patrz: Polska ilustrowana

Polski rap i animowany wideoklip – czy już zgadliście o kogo chodzi?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Rap nie był dotąd reprezentowany w tym cyklu – głównie dlatego, że sama zwykle słucham innej muzyki, więc nie miałam jak natknąć się na coś ciekawego. Jednakże krewni i znajomi królika nie próżnują, dzięki czemu mogłam poznać „Deszcz na betonie”. I bardzo się cieszę, bo i piosenka dobra i teledysk do niej świetny. Jako że odtworzono go już ponad 20 mln razy, sądzę, że wielu z Was już go widziało. Jeśli nie, pora nadrobić zaległości.
Ale po kolei. Taco Hemingway to pseudonim Filipa Szcześniaka. Raper miał ciekawe dzieciństwo – urodził się w Kairze, gdy miał dwa lata jego rodzice przeprowadzili się do Chin, a cztery lata później do Polski. To nie koniec zagranicznych wojaży – trzeba wspomnieć o studiach w Londynie na Wydziale Antropologii. To właśnie w tym czasie muzyk zaczął publikować swoje pierwsze utwory na kanale na YouTube. Nakładem własnym wydał trzy minialbumy, jeden po angielsku, dwa kolejne po polsku, które są dostępne bezpłatnie na sieci. Dzięki Internetowi został zauważony przez wydawcę, Marcina „Tytusa” Grabskiego, który zaproponował mu kontrakt. Od tamtej pory ukazały się dwa kolejne minialbumy (także do pobrania za darmo) oraz pierwszy studyjny album pt. „Marmur”.
Z niego właśnie pochodzi „Deszcz na betonie” do którego klip zrealizowali Tomasz Domański i Mikołaj Olizar-Zakrzewski oraz Łukasz Partyka. Na pochwałę zasługuje tu zarówno koncept, jak i forma – choćby elegancja rysunku oraz przemyślana kolorystyka. Autorzy przecudnie oddali charakter naszego kraju (urzekła mnie reklama cementu z kobietą w bikini), a do tego umieścili mnóstwo atrakcji – znajdą się tu smaczki czytelne tylko dla fanów Taco, ale też rozmaite szczególiki. To właśnie dzięki nim odtwarza się ten klip raz za razem – jeśli chodzi o wyżej podpisaną, np. dzika zauważyłam dopiero przy trzecim oglądaniu.
koniec
25 października 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Non omnis moriar: Jak wypromować hinduskiego żółtodzioba
Sebastian Chosiński

19 V 2018

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka najczęściej wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj po raz piętnasty niemiecka formacja Embryo.

więcej »

Zagraj to jeszcze raz Sam: Szwajcaria dla świata
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

16 V 2018

Jest taki rodzaj filmów, o których mówi się, że są tak złe, że aż dobre. Dziś będzie o podobnym zjawisku, tyle, że w dziedzinie muzyki. A konkretnie chodzi o „We Are the World” zaśpiewany przez wyjątkowo malowniczy odpowiednik USA for Africa.

więcej »

Non omnis moriar: Nastoletni geniusz w heroinowym ciągu
Sebastian Chosiński

12 V 2018

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka najczęściej wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj po raz czternasty niemiecka formacja Embryo, tym razem z gościnnym udziałem włoskiego saksofonisty Massimo Urbaniego.

więcej »

Polecamy

Szwajcaria dla świata

Zagraj to jeszcze raz Sam:

Szwajcaria dla świata
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Kapela ze wsi Szczecin
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Miałem 10 lat…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Podglądanie kochanków
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pośpiewajmy razem w podróży
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Leży w zsypie pijany cieć Mieciek
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bieszczadzcy metale
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

W oczekiwaniu na nową płytę Toola
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Dzień dobry, digliśmobry
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Jej kredo to harfa
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zobacz też

Inne recenzje

Po płytę marsz: Boże Narodzenie 2016
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Z tego cyklu

Dzieci Buki
— Beatrycze Nowicka

Sztuczka z kolorami
— Beatrycze Nowicka

Warte wzmianki
— Beatrycze Nowicka

Animacje z antypodów
— Beatrycze Nowicka

Muzyka zaangażowana
— Beatrycze Nowicka

Konotacje
— Beatrycze Nowicka

Z wiatrem
— Beatrycze Nowicka

Trochę humoru
— Beatrycze Nowicka

Niebieski kapturek
— Beatrycze Nowicka

Listopadowy wieczór
— Beatrycze Nowicka

Tegoż autora

Dziedzictwo cesarzowej-szamanki
— Beatrycze Nowicka

Na spokojnych wodach
— Beatrycze Nowicka

Krótko o komiksach: Monstressa #1: Przebudzenie
— Beatrycze Nowicka

Wspomnienia sprzedawcy podróbek
— Beatrycze Nowicka

Granice masochizmu albo zimowit jesienny
— Beatrycze Nowicka

Za wcześnie i za późno
— Beatrycze Nowicka

Esensja czyta: Luty 2018
— Dawid Kantor, Joanna Kapica-Curzytek, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Marcin Osuch, Katarzyna Piekarz, Konrad Wągrowski

Jazda jazda, Szczurza Pani
— Beatrycze Nowicka

W pasiastej czapce w zębach gór
— Beatrycze Nowicka

Śmierć gra w kości
— Beatrycze Nowicka

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.