Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 maja 2018
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Słuchaj i patrz: Listopadowy wieczór

Esensja.pl
Esensja.pl
Ponieważ złożyło się tak, że kolejne odcinki „Słuchaj i patrz” ukazują się co środę, a dzisiejsza wypada 1 listopada, postanowiłam w ten czy inny sposób nawiązać do tej daty.

Beatrycze Nowicka

Słuchaj i patrz: Listopadowy wieczór

Ponieważ złożyło się tak, że kolejne odcinki „Słuchaj i patrz” ukazują się co środę, a dzisiejsza wypada 1 listopada, postanowiłam w ten czy inny sposób nawiązać do tej daty.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wbrew zamysłowi cyklu, dzisiejszy odcinek będzie raczej do słuchania, gdyż nie znam wideoklipu, który uznałabym za wyróżniający się, a jednocześnie w ten czy inny sposób korespondujący z tematem żałoby. Uważam jednak, że zaproponowane utwory warte są przypomnienia i/lub upowszechnienia.
Grupa „Trees of eternity” powstała jako projekt fińskiego gitarzysty Juhy Raivio oraz urodzonej w RPA, zamieszkałej w Szwecji wokalistki Aleah Stanbridge – byli oni także parą w życiu prywatnym. Wspólnie nagrali cztery utwory, które ukazały się w 2013 roku. Następnie dołączyła do nich jeszcze trójka muzyków i rozpoczęli prace nad długogrającym albumem. W roku 2016 Aleah zmarła na raka w wieku lat 39. Płyta „Hour of the nightingale” ukazała się po jej śmierci – Raivio napisał, że pragnie, żeby współtworzona przez Aleah muzyka została wysłuchana i przetrwała w pamięci. Z tego albumu pochodzi utwór „Sinking ships”.
Na hasło „The Offspring” pierwszym skojarzeniem prawdopodobnie nie będzie „piosenka o żałobie”. Jednak i taki utwór mają w swoim repertuarze – „Gone away” z płyty „Ixnay on the Hombre”, to zresztą jeden z moich ulubionych ich kawałków.
Na koniec zaś też rockowy utwór, tym razem z naszego kraju, czyli niezapomniany „51” grupy TSA.
koniec
1 listopada 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Non omnis moriar: Jak wypromować hinduskiego żółtodzioba
Sebastian Chosiński

19 V 2018

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka najczęściej wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj po raz piętnasty niemiecka formacja Embryo.

więcej »

Zagraj to jeszcze raz Sam: Szwajcaria dla świata
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

16 V 2018

Jest taki rodzaj filmów, o których mówi się, że są tak złe, że aż dobre. Dziś będzie o podobnym zjawisku, tyle, że w dziedzinie muzyki. A konkretnie chodzi o „We Are the World” zaśpiewany przez wyjątkowo malowniczy odpowiednik USA for Africa.

więcej »

Non omnis moriar: Nastoletni geniusz w heroinowym ciągu
Sebastian Chosiński

12 V 2018

Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka najczęściej wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj po raz czternasty niemiecka formacja Embryo, tym razem z gościnnym udziałem włoskiego saksofonisty Massimo Urbaniego.

więcej »

Polecamy

Szwajcaria dla świata

Zagraj to jeszcze raz Sam:

Szwajcaria dla świata
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Kapela ze wsi Szczecin
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Miałem 10 lat…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Podglądanie kochanków
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Pośpiewajmy razem w podróży
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Leży w zsypie pijany cieć Mieciek
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bieszczadzcy metale
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

W oczekiwaniu na nową płytę Toola
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Dzień dobry, digliśmobry
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Jej kredo to harfa
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zobacz też

Z tego cyklu

Dzieci Buki
— Beatrycze Nowicka

Sztuczka z kolorami
— Beatrycze Nowicka

Warte wzmianki
— Beatrycze Nowicka

Animacje z antypodów
— Beatrycze Nowicka

Muzyka zaangażowana
— Beatrycze Nowicka

Konotacje
— Beatrycze Nowicka

Z wiatrem
— Beatrycze Nowicka

Trochę humoru
— Beatrycze Nowicka

Niebieski kapturek
— Beatrycze Nowicka

Polska ilustrowana
— Beatrycze Nowicka

Tegoż autora

Dziedzictwo cesarzowej-szamanki
— Beatrycze Nowicka

Na spokojnych wodach
— Beatrycze Nowicka

Krótko o komiksach: Monstressa #1: Przebudzenie
— Beatrycze Nowicka

Wspomnienia sprzedawcy podróbek
— Beatrycze Nowicka

Granice masochizmu albo zimowit jesienny
— Beatrycze Nowicka

Za wcześnie i za późno
— Beatrycze Nowicka

Esensja czyta: Luty 2018
— Dawid Kantor, Joanna Kapica-Curzytek, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Marcin Osuch, Katarzyna Piekarz, Konrad Wągrowski

Jazda jazda, Szczurza Pani
— Beatrycze Nowicka

W pasiastej czapce w zębach gór
— Beatrycze Nowicka

Śmierć gra w kości
— Beatrycze Nowicka

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.