Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 listopada 2019
w Esensji w Esensjopedii

G. Calvin Weston, Krzysztof Majchrzak, Henryk Gembalski
‹Magic Hands›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMagic Hands
Wykonawca / KompozytorG. Calvin Weston, Krzysztof Majchrzak, Henryk Gembalski
Data wydania2014
NośnikCD
Czas trwania43:26
Gatunekjazz, rock
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W składzie
G. Calvin Weston, Krzysztof Majchrzak, Henryk Gembalski
Utwory
CD1
1) Steps to Heaven04:12
2) Crimson Suite08:14
3) Balladak08:08
4) Mystic Voyage04:43
5) #104:38
6) Lazy Bear05:48
7) Flying Whales06:46
8) Eins, zwei, drei, vier02:15
Wyszukaj / Kup

Krótko o muzyce: Karmazynowa mistyka latających wielorybów
[G. Calvin Weston, Krzysztof Majchrzak, Henryk Gembalski „Magic Hands” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
To grzech! Wielki grzech zaniechania, że tacy artyści, jak basista Krzysztof Majchrzak, którzy od lat mieszkają i tworzą poza granicami kraju, gdzie cieszą się wielkim uznaniem, są w ojczyźnie zapomniani. Bo kto słyszał nad Wisłą o jego niezwykłym triu współtworzonym ze skrzypkiem Henrykiem Gembalskim i amerykańskim perkusistą G. Calvinem Westonem? Nieliczni. A przecież ich album „Magic Hands” to porcja doskonałego improwizowanego fusion.

Sebastian Chosiński

Krótko o muzyce: Karmazynowa mistyka latających wielorybów
[G. Calvin Weston, Krzysztof Majchrzak, Henryk Gembalski „Magic Hands” - recenzja]

To grzech! Wielki grzech zaniechania, że tacy artyści, jak basista Krzysztof Majchrzak, którzy od lat mieszkają i tworzą poza granicami kraju, gdzie cieszą się wielkim uznaniem, są w ojczyźnie zapomniani. Bo kto słyszał nad Wisłą o jego niezwykłym triu współtworzonym ze skrzypkiem Henrykiem Gembalskim i amerykańskim perkusistą G. Calvinem Westonem? Nieliczni. A przecież ich album „Magic Hands” to porcja doskonałego improwizowanego fusion.

G. Calvin Weston, Krzysztof Majchrzak, Henryk Gembalski
‹Magic Hands›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMagic Hands
Wykonawca / KompozytorG. Calvin Weston, Krzysztof Majchrzak, Henryk Gembalski
Data wydania2014
NośnikCD
Czas trwania43:26
Gatunekjazz, rock
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W składzie
G. Calvin Weston, Krzysztof Majchrzak, Henryk Gembalski
Utwory
CD1
1) Steps to Heaven04:12
2) Crimson Suite08:14
3) Balladak08:08
4) Mystic Voyage04:43
5) #104:38
6) Lazy Bear05:48
7) Flying Whales06:46
8) Eins, zwei, drei, vier02:15
Wyszukaj / Kup
Nie tak dawno, dzięki zapobiegliwości warszawskiego wydawnictwa For Tune, powrócił na polski rynek, mieszkający i tworzący od początku lat 70. ubiegłego wieku w Europie Zachodniej (obecnie w Monachium) saksofonista Leszek Żądło („Miss B.”, „Komeda. Wygnanie z Raju”), o którym przez kilka dekad mało kto nad Wisłą pamiętał. Może więc trzeba tylko cierpliwie poczekać z nadzieją, że któraś z licznych niezależnych wytwórni płytowych zechce przypomnieć innego cenionego poza granicami kraju polskiego jazzmana – pochodzącego z Częstochowy basistę Krzysztofa Majchrzaka (rocznik 1954). Jako dwudziestotrzylatek był on współzałożycielem zespołu, który po dwóch latach działalności przyjął nazwę Tie Break. W kolejnych latach występował w powstałym na bazie Tie Breaku New Jazz Band, gdzie poznał skrzypka Henryka Gembalskiego, oraz w supergrupie Symphonic Sound Orchestra, której przewodził gitarzysta Jarosław Śmietana. Wreszcie powołał do życia własny band – Sunset, z którym jednak nie zdążył zaistnieć, ponieważ w 1988 roku zdecydował się na emigrację.
Zakotwiczył we Francji i tam mieszka i pracuje do dzisiaj. Chociaż początki były trudne, wyjeżdżając nie miał bowiem żadnym znajomości ani kontaktów, szybko się zaaklimatyzował i zaczął zdobywać uznanie jako fantastyczny improwizator. Chętnie grywa z muzykami jazzowymi, bluesowymi i rockowymi, a wśród jego stałych partnerów artystycznych znajduje się skrzypek Henryk Gembalski (Pick-Up Formation), z którym nagrywał jako Trio Labirynt, Street Blues, a potem jeszcze w tercecie z amerykańskim czarnoskórym perkusistą (i multiinstrumentalistą) G. Calvinem Westonem. Weston to prawdziwy obieżyświat; w swoim curriculum vitae ma wspólne projekty z takimi tuzami, jak James Blood Ulmer, John Lurie oraz – uwaga! uwaga! – Ornette Coleman. W marcu 2013 roku Majchrzak, Gembalski oraz Weston zamknęli się w jednym z francuskich studiów nagraniowych, aby na tak zwaną „setkę” zarejestrować w stu procentach improwizowany materiał. W efekcie powstała doskonała jazzrockowa płyta „Magic Hands”.
To ponad czterdzieści minut muzyki tak dynamicznej i elektryzującej, że słuchając ją, trudno usiedzieć w miejscu. Zgodnie pracują na to wszyscy trzej artyści, żaden się nie oszczędza, każdy daje z siebie wszystko. Stylistycznie mamy tu prawdziwy jarmark pomysłów: od dominującego w każdym utworze fusion, poprzez bluesa i psychodelię, aż do world music, a nawet da się wychwycić w grze Gembalskiego wpływy muzyki klasycznej. W efekcie zespołowych improwizacji powstało osiem hipnotyzujących kompozycji, urzekających z jednej strony nastrojowymi („Steps to Heaven”) bądź niepokojącymi solówkami skrzypiec („Balladak”, „#1”), z drugiej natomiast zaskakujących mariażem free jazzu i industrialu („Crimson Suite”, wzbogacone o partię Westona na trąbce „Flying Whales”). Z kolei w „Mystic Voyage” pojawiają się harmonie bluesowe, a w „Lazy Bear” nie brakuje nawiązań do folku. Na „Magic Hands” trafiły utwory, które nie są ani łatwe, ani przystępne, które burzą mury i przekraczają granice, bywa, że wdzierają się w umysł i wywołują ból, ale dotarłszy do finału, nie sposób nie docenić tej niezwykłej „mistycznej podróży”, ośmiu „kroków do nieba” w towarzystwie „latających wielorybów”.
Oj, chyba przedawkowałem!
koniec
25 czerwca 2019
Skład:
Henryk Gembalski – skrzypce
Krzysztof Majchrzak – gitara basowa, gitara basowa bezprogowa, gitara elektryczna
C. Calvin Weston – perkusja, instrumenty perkusyjne, trąbka, instrumenty klawiszowe, syntezatory

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Tu miejsce na labirynt…: Spacer dziką plażą w burzowej zatoce
Sebastian Chosiński

19 XI 2019

To okładka w prawdziwie zachodnim stylu! Takie wrażenie mogło towarzyszyć każdemu, kto czterdzieści lat temu po raz pierwszy zobaczył w sklepie piąty wydany w kraju album SBB – „Welcome”. Wszystko bowiem było w nim krojone pod europejską miarę – angielskie teksty, syntetyczne brzmienie, wreszcie nietypowy dla zespołu Józefa Skrzeka czas trwania kompozycji.

więcej »

Tu miejsce na labirynt…: Halo, Ameryko, nachodzimy!
Sebastian Chosiński

14 XI 2019

Przez cały 2019 rok japońsko-amerykański (od ubiegłego roku) kwartet Mono świętuje swoje dwudzieste urodziny. Na początku roku wydał z tej okazji dziesiątą płytę z premierowym materiałem – „Nowhere Now Here”, pod koniec natomiast minialbum z trzema nowymi wersjami wczesnych kompozycji grupy – „Before the Past – Live from Electrical Audio”.

więcej »

Tu miejsce na labirynt…: Bóg błogosławi, ale na śmierć przyzwala
Sebastian Chosiński

12 XI 2019

Od wydania tego albumu minęło już niemal dziesięć miesięcy. Dlaczego więc postanowiłem napisać o nim dopiero teraz? Głównie z tego powodu, że w 2019 roku japoński postrockowy kwartet Mono obchodzi dwudziestolecie swego istnienia, co postanowił uczcić również innymi płytami. Żeby to wydawnicze wzmożenie usystematyzować – na początek parę słów na temat „Nowhere Now Here”.

więcej »

Polecamy

Na ulicach Babilonu gaz

Zagraj to jeszcze raz Sam:

Na ulicach Babilonu gaz
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Lament zniewolonego ludu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Perwersyjna poezja miłosna
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Gruby cover
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Z sąsiedzkim pozdrowieniem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Hardkorowa terapia
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Ino wpierw ciulnę ją sztachelką
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Ups… tak im wyszło
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Do góry, kangury!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Który miś dla której dziewczyny
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.