Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Otto Dix
‹Автократор›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułАвтократор
Wykonawca / KompozytorOtto Dix
Data wydania30 sierpnia 2020
NośnikCD
Czas trwania41:42
Gatunekrock
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W składzie
Michaił Siergiejew (Michael Draw), Siergiej Słobodczikow (Marie Slip), Nattramnar Skal’d (Michaił Interio)
Utwory
CD1
1) Электронный авангард03:07
2) Автократор03:55
3) Антибиотик03:30
4) Полночь03:38
5) Эксперимент04:02
6) Пена дней04:38
7) Эффект бабочки04:59
8) Всё, что останется03:47
9) В скафандре04:31
10) Заброшенный сад05:37
Wyszukaj / Kup

Krótko o muzyce: Ten, który rządzi samodzielnie (w Rosji)
[Otto Dix „Автократор” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Swoją nazwę zespół zawdzięcza dwudziestowiecznemu niemieckiemu malarzowi ekspresjonistycznemu, który z czasem wyrzekł się jednak ekspresjonizmu i zbliżył do antyabstrakcjonistycznej Nowej Rzeczowości. W Rosji Otto Dix patronuje słynnemu projektowi gotyckiemu, na czele którego od chwili powstania stoi wokalista Michaił Siergiejew. Właśnie wydał nowy album o wiele mówiącym tytule „Автократор”.

Sebastian Chosiński

Krótko o muzyce: Ten, który rządzi samodzielnie (w Rosji)
[Otto Dix „Автократор” - recenzja]

Swoją nazwę zespół zawdzięcza dwudziestowiecznemu niemieckiemu malarzowi ekspresjonistycznemu, który z czasem wyrzekł się jednak ekspresjonizmu i zbliżył do antyabstrakcjonistycznej Nowej Rzeczowości. W Rosji Otto Dix patronuje słynnemu projektowi gotyckiemu, na czele którego od chwili powstania stoi wokalista Michaił Siergiejew. Właśnie wydał nowy album o wiele mówiącym tytule „Автократор”.

Otto Dix
‹Автократор›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułАвтократор
Wykonawca / KompozytorOtto Dix
Data wydania30 sierpnia 2020
NośnikCD
Czas trwania41:42
Gatunekrock
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W składzie
Michaił Siergiejew (Michael Draw), Siergiej Słobodczikow (Marie Slip), Nattramnar Skal’d (Michaił Interio)
Utwory
CD1
1) Электронный авангард03:07
2) Автократор03:55
3) Антибиотик03:30
4) Полночь03:38
5) Эксперимент04:02
6) Пена дней04:38
7) Эффект бабочки04:59
8) Всё, что останется03:47
9) В скафандре04:31
10) Заброшенный сад05:37
Wyszukaj / Kup
To jeden z tych zespołów, których muzyka od lat się nie zmienia, ale po którego kolejne płyty sięgam zawsze z niekłamaną przyjemnością. Mimo że wiem doskonale czego się po nich spodziewać, więc o żadnym zaskoczeniu nie może być mowy. Ale w tym konkretnym przypadku o to właśnie chodzi! Petersburski, choć założony w 2004 roku w dalekowschodnim Chabarowsku, projekt Otto Dix to etatowy dostarczyciel ekscytującego, mocno nasyconego słowiańskością electro-industrialnego rocka gotyckiego z silnymi wpływami dark- i synthwave’u. Przed ośmioma laty polecałem już na łamach „Esensji” jedną z ich płyt – „Mortem”; dzisiaj zachęcam do sięgnięcia po ich najnowsze dzieło, wydany pod koniec sierpnia album „Автократор”.
To dziesiąta – zawierająca premierowy materiał – studyjna płyta grupy, na czele której od samego początku stoi, ukrywający się pod anglojęzycznym pseudonimem Michael Draw, śpiewający kontratenorem wokalista i poeta (a w innej odsłonie także pisarz cyberpunkowy) Michaił Siergiejew. Do tej pory przez piętnaście lat wspierał go kompozytor i klawiszowiec Siergiej Słobodczikow, znany jako… Marie Slip. W ubiegłym roku ogłosił on jednak, że wycofuje się z koncertowej działalności zespołu, a w tym dodał, że w ogóle odchodzi z Otto Dix. Jego miejsce zajął gitarzysta Michaił Interio (znany również jako Nattramnar Skal’d), którego zresztą można już usłyszeć na najnowszej produkcji.
Składa się na nią dziewięć pieśni oraz jeden utwór instrumentalny – otwierający całość „Электронный авангард” – który petersburscy muzycy dedykowali zmarłemu w 1998 roku legendarnemu radzieckiemu kompozytorowi (także muzyki filmowej) Alfredowi Sznitkemu (vide „Komisarz”, „Wujaszek Wania”, „Wniebowstąpienie”). Pozostałe utwory, chociaż – głównie za sprawą ograniczonego instrumentarium – stylistycznie jednorodne, są jednak rozpięte pomiędzy mrocznym rockiem gotyckim (tytułowy „Автократор”, balladowa „Полночь”) a melodyjnym, motorycznym electro („Антибиотик”, „Эксперимент”, „Пена дней”); między subtelnym darkwave’em („Эффект бабочки”, „В скафандре”, „Заброшенный сад”) a stonowanym industrialem („Всё, что останется”).
Znakomita propozycja dla tych, którzy lubują się w muzyce Lacrimosy i Snakeskin, którzy z niecierpliwością czekają na każdą nową płytę Dead Can Dance i Deine Lakaien. A jeśli wrażeń wciąż będzie Wam mało, koniecznie sięgnijcie po nowy krążek innej, pokrewnej gatunkowo, formacji z Petersburga – Theodor Bastard („Волчья ягода”).
koniec
29 września 2020
Skład:
Michael Draw (Michaił Siergiejew) – śpiew, teksty
Marie Slip (Siergiej Słobodczikow) – instrumenty klawiszowe, muzyka, produkcja
Michaił Interio (Nattramnar Skal’d) – gitara elektryczna

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Tu miejsce na labirynt…: Spróbujcie to zatańczyć!
Sebastian Chosiński

16 VIII 2022

„Suite for Piano” – tytuł najprostszy z możliwych. Skład ograniczony do trzech muzyków. Jak w klasycznych triach jazzowych Billy’ego Evansa czy Keitha Jarretta. Ale zawarta na płycie muzyka już taka oczywista nie jest. Czy jednak może to dziwić, skoro jest ona dziełem Johna Zorna, który na dodatek postanowił inspirować się dokonaniami Jana Sebastiana Bacha i Arnolda Schönberga?

więcej »

Tu miejsce na labirynt…: Jak na kozetce u psycho(delicznego)analityka
Sebastian Chosiński

11 VIII 2022

Przyznam, że nie wiem, jakie mają wykształcenie czterej muzycy tworzący Svenska Psykvänner. Może naprawdę mieli bądź wciąż jeszcze mają coś wspólnego z psychologią? Jakby nie było, dotąd jednak znacznie więcej rozgłosu przynosi im działalność artystyczna, zwłaszcza że trzech z nich współtworzy jednocześnie jeszcze popularniejszy zespół Kungens Män. Ale dzisiaj nie o nim. Dzisiaj o „Böjda Toner” – drugim wydawnictwie Svenska Psykvänner.

więcej »

Człowiek z duszą i sercem
Sebastian Chosiński

9 VIII 2022

Zaledwie miesiąc temu ukazała się nagrana przez Neila Younga z towarzyszeniem Crazy Horse płyta „Toast” (trafiły na nią utwory zarejestrowane na przełomie lat 2000-2001), a już pojawił się w sprzedaży nowy krążek Kanadyjczyka. „Noise & Flowers” to koncertowy zapis jego europejskiej trasy, jaka miała miejsce przed trzema laty z towarzyszeniem amerykańskiego kwintetu Promise of the Real.

więcej »

Polecamy

Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku

A pamiętacie…:

Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku
— Wojciech Gołąbowski

Ryan Paris – słodkie życie
— Wojciech Gołąbowski

Gazebo – lubię Szopena
— Wojciech Gołąbowski

Crowded House – hejnał hejnałem, ale pogodę zabierz ze sobą
— Wojciech Gołąbowski

Pepsi & Shirlie – ból serca
— Wojciech Gołąbowski

Chesney Hawkes – jeden jedyny
— Wojciech Gołąbowski

Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
— Wojciech Gołąbowski

Howard Jones – czym właściwie jest miłość?
— Wojciech Gołąbowski

The La’s – ona znowu idzie
— Wojciech Gołąbowski

T’Pau – marzenia jak porcelana w dłoniach
— Wojciech Gołąbowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Surrealistyczny ekstremizm
— Sebastian Chosiński

Krůk Krukowi oka nie wykole
— Sebastian Chosiński

Marzenia milionera
— Sebastian Chosiński

Piekielne basy
— Sebastian Chosiński

Nigdy nie jest „zbyt wiele”
— Sebastian Chosiński

Muzyczna „spowiedź” (prawie) czterdziestolatka
— Sebastian Chosiński

Stu lat, Mistrzu!
— Sebastian Chosiński

W hołdzie „Dżordżowi”
— Sebastian Chosiński

W mroku spowitym mgłą
— Sebastian Chosiński

Teatr Marzeń w wersji norweskiej
— Sebastian Chosiński

Tegoż twórcy

Esensja słucha: Październik 2012 (2)
— Sebastian Chosiński, Dawid Josz, Paweł Lasiuk, Michał Perzyna

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.