EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Leonard Cohen w Warszawie |
Wykonawca / Kompozytor | Leonard Cohen |
Data wydania | 1985 |
Nośnik | CD |
Czas trwania | 55:15 |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Utwory | |
CD1 | |
1) Who By Fire | 4:06 |
2) The Law | 7:40 |
3) Dance Me to the End of Love | 4:56 |
4) There is War | 4:55 |
5) The Gypsy's Wife | 4:55 |
6) Partisan | 3:51 |
7) Sisters of Mercy | 4:52 |
8) The Night Comes On | 5:13 |
9) Diamonds in the Mine | 4:45 |
10) Avalanche | 4:34 |
11) Chelsea Hotel No. 2 | 4:57 |
Pot i Kreff – Made in Poland: Tańcz mną do końca PRL |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Leonard Cohen w Warszawie |
Wykonawca / Kompozytor | Leonard Cohen |
Data wydania | 1985 |
Nośnik | CD |
Czas trwania | 55:15 |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Utwory | |
CD1 | |
1) Who By Fire | 4:06 |
2) The Law | 7:40 |
3) Dance Me to the End of Love | 4:56 |
4) There is War | 4:55 |
5) The Gypsy's Wife | 4:55 |
6) Partisan | 3:51 |
7) Sisters of Mercy | 4:52 |
8) The Night Comes On | 5:13 |
9) Diamonds in the Mine | 4:45 |
10) Avalanche | 4:34 |
11) Chelsea Hotel No. 2 | 4:57 |
Bledy w tekscie. Po pierwsze Various (a nie Varius), Chelsea (a nie Chalsea). Dance me... to nie Tańcz mną - to brzmi nieco absurdalnie. Cohen zapisal sie na zawsze w historii literatury i poezji. Obawiam sie ze nie mozna tego powiedziec o Kaczmarskim; przewrotny tytul artykulu, ale nie do konca majacy jakiekolwiek odniesienia do tego co naprawde dzialo sie w tamtych czasach. Cohen do Kaczmarskiego (albo odwrotnie) mial sie nijak.
Nazwa nowego projektu saksofonisty i kompozytora Ryszarda Wojciula, United Orchestra, nie jest w niczym przesadzona. W studiu nagraniowym udało mu się bowiem zebrać kilkanaścioro artystów wywodzących się z bardzo różnych muzycznych światów. Na zawierającym ludowe pieśni wielkanocne albumie „Zorza prześliczna wynika” tego jednak nie słychać. Artystyczne „zjednoczenie” okazało się nie tylko wybitym na okładkę hasłem!
więcej »Skandynawski jazz nie musi kojarzyć się jedynie z eksploracjami pokroju Bobo Stensona czy Jana Garbarka, Pallego Mikkelborga czy Terjego Rypdala (nic wymienionym mistrzom nie ujmując). Może, czerpiąc z dorobku klasyków, skrzyć się rockową werwą i elektronicznym pulsem. O czym dobitnie przekonuje drugi album duńskiego kwintetu Andorra – „Current”.
więcej »Tyle się na tej płycie dzieje, że pomysłami i inspiracjami można by obdzielić kilka innych produkcji. Tak jednak bywa, kiedy nagrywający muzykę artyści wywodzą się z różnych światów i na dodatek robią wszystko, by nie dać się zaszufladkować. To na pewno nie grozi szwajcarskiej skrzypaczce Laurze Schuler, która za swoim Kwartetem wydała właśnie drugi album – „Sueños Paralelos”.
więcej »Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku
— Wojciech Gołąbowski
Ryan Paris – słodkie życie
— Wojciech Gołąbowski
Gazebo – lubię Szopena
— Wojciech Gołąbowski
Crowded House – hejnał hejnałem, ale pogodę zabierz ze sobą
— Wojciech Gołąbowski
Pepsi & Shirlie – ból serca
— Wojciech Gołąbowski
Chesney Hawkes – jeden jedyny
— Wojciech Gołąbowski
Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
— Wojciech Gołąbowski
Howard Jones – czym właściwie jest miłość?
— Wojciech Gołąbowski
The La’s – ona znowu idzie
— Wojciech Gołąbowski
T’Pau – marzenia jak porcelana w dłoniach
— Wojciech Gołąbowski
Page & Plant na schodach do nieba
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Statek z nowym kapitanem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Dwa światy w Chorzowie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Największy z Wielkiej Czwórki
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Trzech mężczyzn i fani
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Odkryli sposób na długowieczność!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Folk z rockowym pazurem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Chwila prawdziwych emocji
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wszyscy święci na koncercie Pearl Jam
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Najdorodniejsze jeżozwierzowe drzewa rodzą się w Warszawie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Nowy Cohen, stare (dobre) tematy
— Piotr Kilanowski
Pot i Kreff: Na pokładzie lotu „666”
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Traumy i niezaleczone rany
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Dekada TM-Semic: Narodziny nowego Supermana
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Baśń z truchłem wielkiego kraba w tle
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Pink Floyd w XXI wieku: Paczuszka z płytami
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wyrzutki spod miasta
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Po komiks marsz: Marzec 2023
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch
Komiksowe Top 10: Luty 2023
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Opowieści z dwóch stron barykady
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Dekada TM-Semic: Czy tańczyłeś już z diabłem w bladym świetle księżyca?
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Russkij wojennyj korabl, idi na #Σ%j
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Ale jakoś nie znajduję w artykule tezy zawartej w leadzie. Dlaczego o mało nie sprzątnął?