Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 marca 2021
w Esensji w Esensjopedii

Nowe wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
W sobotę 14 stycznia 2012r. w Centrum Rzeźby POlskiej w Orońsku otwarto trzy wystawy: w Muzeum Rzeźby Współczesnej „Wystawę Rzeźbiarzy Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. MIkołaja Kopernika we Toruniu”, w Galerii Oranżeria wystawę Krzysztofa Krzysztofa „W ogrodzie szczęścia. Rzeźba”, w Galerii Kaplica wystawę Anity Oborskiej-Oracz „Drzwi”.

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

Nowe wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

W sobotę 14 stycznia 2012r. w Centrum Rzeźby POlskiej w Orońsku otwarto trzy wystawy: w Muzeum Rzeźby Współczesnej „Wystawę Rzeźbiarzy Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. MIkołaja Kopernika we Toruniu”, w Galerii Oranżeria wystawę Krzysztofa Krzysztofa „W ogrodzie szczęścia. Rzeźba”, w Galerii Kaplica wystawę Anity Oborskiej-Oracz „Drzwi”.
G. Maślewski (Toruń)
G. Maślewski (Toruń)
Wystawa rzeźbiarzy Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Uczestnikami wystawy jest 11 twórców – pedagogów Kierunku Rzeźby Wydziału Sztuk Pięknych toruńskiej uczelni. Rzeźbiarze prezentują różnorodne postawy twórcze o określonym profilu zainteresowań i szerokim spektrum poszukiwań artystycznych od działań w przestrzeni, instalacje, rzeźby w materiałach po małą formę rzeźbiarską i medalierstwo.
Różnorodność osobowości artystycznych pedagogów, przekazywana wiedza i doświadczenia przekładają się na specyfikę uczelni i mają swoje odbicie w realizacji programu nauczania. Istotą procesu dydaktycznego są studia z natury, otwartość na szeroko pojętą kreację i konteksty przestrzenne. Obecna wystawa pozwoli na szersze poznanie twórczości rzeźbiarzy toruńskiego środowiska akademickiego i da możliwość jej zaprezentowania szerokiemu gronu odbiorców.
Krzysztof Krzysztof, Highlander
Krzysztof Krzysztof, Highlander
W ogrodzie szczęścia
Na wystawę złożą się rzeźby z okresu ostatnich pięciu lat twórczości. W czasie studiów i bezpośrednio po ich ukończeniu artysta postrzegał rzeźbę jako obiekt niezależny, żyjący własnym życiem. Po dłuższym pobycie za granicą i powrocie do Polski zobaczył rzeźbę w nowym kontekście – jako obiekt mogący zmieniać przestrzeń wokół siebie. Odkrył w figurach na granicy rozpoznawalności ludzkiego ciała, możliwość płynnego operowania formą. Stało się to sposobem manifestowania wolności, niezależności twórczej. Rzeźba dawała mu wyjątkowe możliwości stałej ingerencji w rzeczywistość, autentycznej zmiany w świadomości oglądającej ją ludzi.
Krzysztof Krzysztof ur. 1980 w Bielsku-Białej. Ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem. Spędził sześć miesięcy w Berlinie jako stypendysta na Universität der Kűnste w latach 2002 i 2003. Dyplom w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie uzyskał w pracowni prof. Jana Kucza z wynikiem bardzo dobrym. W latach 2005–2006 związany z marszandem Janem Krugierem i galerią Jan Krugier & Ditesheim w Genewie i Nowym Yorku. Po studiach pracował i tworzył w Bielsku-Białej, następnie w 2007 przeniósł się do San Francisco. Obecnie realizuje kolejne wystawy i pracuje w swoim studio nad dokumentami i rzeźbami. Jest członkiem Sculpture Network.
Anita Oborska-Oracz, Drzwi
Anita Oborska-Oracz, Drzwi
Drzwi
W przestrzeni się przechadzamy, przestrzeń przemierzamy, wreszcie przestrzeń przekraczamy – a nie są to poruszenia i przeniesienia jedynie naszych stóp.
Sytuacja, jaką proponuję, kryje w sobie ambiwalentność skupioną w wąskiej, ale intensywnej znaczeniowo strefie przejścia. Strefa ta spina i rozdziela; stanowi myślnik, oddech, zawieszenie. Ma po jednej stronie przestrzeń już zapoznaną, z drugiej zaś niewiadomą; tę, w którą można dopiero wkroczyć. Drzwi są zamknięte, wręcz niemożliwe do otworzenia, ale przecież…fizycznie ich nie ma! Czy zamykają cokolwiek? Czym są w niewielkiej, zwartej architektonicznie i wizualnie przestrzeni? Co pozwalają przekroczyć i ku czemu? Czy ich przekorna nieobecność będzie ośmielać do doświadczania sytuacji granicznej? Przekraczanie niesie w sobie wewnętrzną zgodę na jego podjęcie. Można przejść nie przekraczając, pozostając mentalnie przed drzwiami…Świadomie zrobiony krok obarczony jest z jednej strony wagą decyzji, z drugiej otwarciem na jej konsekwencje. Balansujemy ważąc te ciężary. Wychylamy się w przyszłość siłą woli akceptującej pustkę w obszarze wiedzy.
Anita Oborska-Oracz urodzona w 1976 roku, zajmuje się rzeźbą, pracuje w różnych materiałach, niejednokrotnie wiążąc ściśle swoje realizacje z kontekstem przestrzeni wystawienniczej (hala fabryczna, dom w trakcie przebudowy, Galeria nad Wisłą Mariana Stępaka, czy architektoniczne przejście w Szkole Hebrajskiej w Toruniu). Interesują ją sensy budowane poprzez relacje przestrzenne, a szczególną inspiracją są złożone związki i oddziaływania przestrzeni realnej i przestrzeni fikcyjnej. Prezentowała swoje prace na kilku wystawach zbiorowych i indywidualnych. Jest autorką artykułu poświęconego twórczości Katarzyny Kobro oraz tekstu do katalogu wystawy rzeźbiarza Krzysztofa Mazura. Od 2005 roku pracuje na stanowisku asystenta w pracowni rzeźby na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu.
Wystawy oglądać można do 12 lutego 2012 od wtorku do piątku w godz.7.30-15.00, w soboty i w niedziele w godz.8.00-16.00.
koniec
21 stycznia 2012
Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
26-505 Orońsko, ul. Topolowa 1
tel. (+ 48) 48 618 45 16, 48 618 40
fax (+48) 48 618 44 70
Czynne: codziennie z wyjątkiem poniedziałku
Wstęp: dorośli - 7.00; uczniowie, studenci - 5.00 zł

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Marzena Matuszewska, Discs - Notes from Life II

Polskie szkło artystyczne na Art Market Budapest
Polish Modern Glass Art

3 XI 2020

Zapraszamy na wirtualną wystawę szkła artystycznego Polish Modern Glass Art, która prezentowana jest online w ramach targów sztuki Art Market Budapest – największych targów w tej części Europy.

więcej »

Top Marka 2019 - Sukces Esensji!
Esensja

2 XI 2019

Esensja znalazła się na drugim miejscu piszących o książkach portali internetowych w kraju!

więcej »

Przydrożne kapliczki w Olsztynie
BWA Olsztyn

13 VII 2019

„Przydrożne kapliczki” Mariola Żylińska-Jestadt | 4 lipca – 4 sierpnia 2019 r. | Sala główna

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Tegoż autora

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Looking Glass w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Konstruując chmury w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— O potrzebie tworzenia widzeń w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Cragg w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Fundacja Wspólnota Gdańska
— Rozdroża Wolności 2016

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Wszystko, jako Genesis w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Niesdyskretne spojrzenie i marionetka w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— Dożynki, błyskotki i rzeźby w Orońsku

Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
— preMedytacje, Nie Vidit i Meble w Orońsku

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.