Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 stycznia 2018
w Esensji w Esensjopedii

Gry znaczeń w Krakowie

Mocak
Gry znaczeń | 20.10.2017 – 25.03.2018 | Galeria Re
Jakub Matuszczak, All Those Moments Will Be Lost in Time, Like Tears in Rain (Basen), 2017, obiekt, 25 × 130 × 70 cm, courtesy J. Matuszczak
Jakub Matuszczak, All Those Moments Will Be Lost in Time, Like Tears in Rain (Basen), 2017, obiekt, 25 × 130 × 70 cm, courtesy J. Matuszczak
Wystawa została zaprojektowana przez Jarosława Kozłowskiego, który do 2016 roku był kierownikiem V Pracowni Rysunku na Wydziale Malarstwa i Rysunku Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu*. Profesor zaprosił do Galerii Re swoich byłych studentów. Ich prace charakteryzuje różnorodność tematyczna i formalna, która wynika ze sposobu prowadzenia zajęć przez Jarosława Kozłowskiego oraz jego rozumienia rysunku, traktowanego jako szkic koncepcyjny, zapis myśli, ślad pozostawiony w przestrzeni przez człowieka. Profesora cechuje szacunek dla indywidualności studenta. Nie narzuca gotowych rozwiązań, ale pomaga uczniom rozwinąć to, co jest ich fascynacją światopoglądową.
Elementem wspólnym wszystkich prezentowanych dzieł jest odniesienie do szeroko pojmowanego konceptualizmu. Każdy ze studentów obrał jednak inny kierunek artystycznych poszukiwań. Angelika Grzegorczyk zebrała autografy znanych postaci ze świata kultury i polityki, kreując iluzję zawarcia z nimi faktycznej znajomości. Natalia Karczewska stworzyła instalację, która ilustruje moment przejścia pomiędzy jawą a snem. Jakub Matuszczak skonstruował miniaturę basenu, pokazując, że wierne odtworzenie szczegółów nie jest gwarantem realizmu. Paulina Piórkowska pyta o wartość i trwałość obecnego w polskiej kulturze szczególnego szacunku dla chleba. Aleksandra Polerowicz bada, jak wiele różnych znaczeń może być zawartych w jednym słowie. Karolina Wojciechowska zachęca do refleksji nad granicami ludzkiej wrażliwości. Wiktor Wolski pokazuje, że myśl filozoficzna jest nierozerwalnie związana ze sferą wizualną.
Jedną z intencji wystawy jest podkreślenie, że zróżnicowanie dzieł powstających w ramach jednej pracowni zależy przede wszystkim od osoby prowadzącego – jego metod nauczania i sposobu rozumienia sztuki.
* Jarosław Kozłowski w latach 1981–1987 pełnił także funkcję rektora tej uczelni, wówczas funkcjonującej pod nazwą Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych. W październiku 2016 roku aktualne władze uczelni zdecydowały o zmianie kierownictwa pracowni prowadzonej przez Jarosława Kozłowskiego od 1981 roku. Profesor został pozbawiony możliwości nauczania, a kilka miesięcy później otrzymał oficjalne wypowiedzenie.
Artyści: Angelika Grzegorczyk, Natalia Karczewska, Jakub Matuszczak, Paulina Piórkowska, Aleksandra Polerowicz, Karolina Wojciechowska, Wiktor Wolski
Kurator: Agnieszka Sachar
Współpraca: Jarosław Kozłowski, Natalia Brandt
koniec
22 października 2017
Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK
30-702 Kraków, ul. Lipowa 4
tel. 12 263 40 01
fax 12 257 10 34
Czynne: wt-ni 11-19
Wstęp: wtorek: wstęp bezpłatny; bilet normalny 10 zł. ulgowy 5 zł, pozostałe - patrz strona muzeum
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Od: 2017-10-20
Do: 2018-03-25
Mocak, Kraków, Lipowa 4

Najnowsze

Remanent 2017 we Wrocławiu
Galeria Za szafą ZPAF Okręg Dolnośląski

19 I 2018

Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Dolnośląski | Galeria Za szafą, Wrocław, ul. Św. Marcina 4 | Pracownia Fotografii Klasycznej – Remanent 2017 | wernisaż: 17.01.2018, godz. 18.00, wystawa czynna 17.01–25.02.2018 r.

więcej »

Zakłócenia w Krakowie
CSW Solvay

18 I 2018

Zakłócenia / Umwelt | Od 18 stycznia do 2 lutego 2018 roku | Wernisaż i finał konkursu: 18 stycznia 2018 roku o godzinie 16.00 | Centrum Sztuki Współczesnej SOLVAY / ul. Zakopiańska 62, Kraków | Prezentacja trzech wyróżnień: 18 stycznia 2018 roku o godzinie 18.00 | Międzynarodowe Centrum Kultury / ul. Rynek Główny 25, Kraków

więcej »
Magdalena Lazar

Pejzaże antropocenu w Ustce i Słupsku
Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Centrum Aktywności Twórczej

17 I 2018

Pejzaże antropocenu | Wernisaż: 18.01.2018 r., godz. 18.00, Centrum Aktywności Twórczej w Ustce | ‌Wystawy: 19.01–30.03.2018 r.: Galeria Kameralna / ul. Partyzantów 31a / Słupsk, Baszta Czarownic / al. F. Nullo 8 / Słupsk, Centrum Aktywności Twórczej / ul. Zaruskiego 1a / Ustka

więcej »

Polecamy

Symetria asymetryczna, cz. 69

Symetria asymetryczna:

Symetria asymetryczna, cz. 69
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 68
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 67
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 66
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 65
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 64
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 63
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 62
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 61
— Adam Kordaś

Symetria asymetryczna, cz. 60
— Adam Kordaś

Zobacz też

Tegoż autora

Mocak
— Artyści z Krakowa. Generacja 1970–1979 w Krakowie

Mocak
— Nonsensowne technologie w Krakowie

Mocak
— Lagertheater w Krakowie

Mocak
— Nowe kierunki w sztuce w Krakowie

Mocak
— Poezja i sztuka na progu nazizmu w Krakowie

Mocak
— Polska ↔ Izrael w Krakowie

Mocak
— Krajobraz po Zagładzie w Krakowie

Mocak
— Sztuka w sztuce w Krakowie

Mocak
— Nie ma tak wielkiej flagi w Krakowie

Mocak
— Jiří Valoch w Krakowie

W trakcie (wybrane)

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.