Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 września 2018
w Esensji w Esensjopedii

To ja, Ofelia w Warszawie

Galeria Schody
Paulina Kościk – wystawa fotografii pt. „To ja, Ofelia” | 04.04 – 18.04.2018 | Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 13:00 – 18:00

Galeria Schody

To ja, Ofelia w Warszawie

Paulina Kościk – wystawa fotografii pt. „To ja, Ofelia” | 04.04 – 18.04.2018 | Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 13:00 – 18:00
„Ofelia” to foto-tragedia w trzech aktach, czyli fotograficzna opowieść na podstawie dwóch utworów – „HamletMaszyny” Heinera Mullera i „Hamleta” Williama Szekspira. Praca jest próbą analizy emocji, leków, napięć targających Ofelią i wizualizacji tychże stanów na zdjęciach.
Szekspir, czy Muller dali Ofelii teksty do wygłoszenia, ale nie powiedzieli co myśli mówiąc te słowa, w jaki sposób się porusza, w którą stronę patrzy i które mięśnie jej drżą. Jak oddać to na fotografiach przy jednoczesnym nie umniejszaniu roli teksu? Kiedy ciało wyraża słowa, których nie potrafią wypowiedzieć usta zaczyna się… no właśnie, co?
„Ofelia” to praca dyplomowa studentki fotografii na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Kiedy po raz pierwszy przeczytałam „HamletMaszynę” na nowo odczytałam „Hamleta” Szekspira. Zaledwie osiem stron tekstu Mullera wstrząsnęło mną na tyle, że nie mogłam się z nimi rozstać. Praca skupia się na ciele, napięciach w ciele, symbolice ciała, ruchu, gestach.
Jan Kott w „Szkicach o Szekspirze” pisze: „Bibliografia rozpraw i studiów o Hamlecie jest dwa razy grubsza od warszawskiej księgi telefonicznej”. W Hamlecie jest bowiem więcej treści, niż może jej pomieścić jakakolwiek tyrada naukowa i jakiekolwiek przedstawienie. Przeobrażenia, jakim podlega nasza epoka nie osłabiają siły tej sztuki. To wciąż jedna z najczęściej wystawianych, najgłośniej komentowanych, najchętniej oglądanych tragedii Szekspira. Dlaczego? Bo Hamlet jest w każdym z nas (Ofelia też).
koniec
31 marca 2018
Galeria Schody
Warszawa, Nowy Świat 39
tel. 22/ 828-89-43
Czynne: pon-pt 13-18

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2018-04-04 13:00
Do: 2018-04-18
Galeria Schody, Warszawa, Nowy Świat 39

Najnowsze

XXI Jesienna Wystawa SChAP w Chorzowie
Galeria MM

26 IX 2018

Miejska Galeria Sztuki MM w Chorzowie zaprasza na wernisaż XXI Jesiennej Wystawy Stowarzyszenia Chorzowskich Artystów Plastyków (wystawa jubileuszowa z okazji 20-lecia istnienia SChAP) 1 października (poniedziałek) o godz. 17.00; wystawa czynna od 2 do 29 października; na wystawę wstęp wolny.

więcej »

Wielość rzeczywistości w Mińsku Mazowieckim
Muzeum Ziemi Mińskiej

25 IX 2018

„Wielość rzeczywistości”. O nas i muzeum. | 28 września – 5 października, Muzeum Ziemi Mińskiej w Mińsku Mazowieckim | 5-12 października, Biblioteka Publ. w Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy | 12-19 października, Biblioteka Publ. im. Jana Pawła II w Dzielnicy Rembertów | wernisaż i spotkanie z nowym Dyrektorem muzeum oraz kuratorami 28 września o godz. 12.00 w Muzeum Ziemi Mińskiej

więcej »

Porywczy, szorstki w obejściu w Słupsku
Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej

21 IX 2018

Sara Piotrowska & Maciej Szczęśniak | Porywczy, szorstki w obejściu, ze skłonnościami do autorytaryzmu. | Wernisaż: 4.10.2018 / g.16.30 | Wystawa: 5.10 – 31.12.2018 | Galeria Kameralna / ul. Partyzantów 31 a / Słupsk

więcej »

Polecamy

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia

Miejsca, które warto odwiedzić:

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia
— Wojciech Gołąbowski

Palisada nad Olzą
— Wojciech Gołąbowski

Małysz w drewnie i czekoladzie
— Wojciech Gołąbowski

Jurajskie Betlejemowo
— Wojciech Gołąbowski

Co dwa młyny to nie jeden
— Wojciech Gołąbowski

Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrawek Japonii na ziemi oświęcimskiej
— Wojciech Gołąbowski

Osiemset lat w 4½ godziny
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fauna i flora morska na Podbeskidziu
— Wojciech Gołąbowski

Tajemnice wschodniej strony Wisły
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż autora

Galeria Schody
— Abstrakcja okiełznana w Warszawie

Galeria Schody
— Adamczyk w Warszawie

Galeria Schody
— O koegzystencji kultur w Warszawie

Galeria Schody
— Zła podróż w Warszawie

Galeria Schody
— Dom w Warszawie

Galeria Schody
— Novakivska w Warszawie

Galeria Schody
— Omnikotencja w Warszawie

Galeria Schody
— Pejzaże zapamiętane w Warszawie

Galeria Schody
— Węgrzyn w Warszawie

Galeria Schody
— Obrazki z drogi w Warszawie

Wkrótce

zobacz na mapie »

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.