Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 marca 2019
w Esensji w Esensjopedii

To ja, Ofelia w Warszawie

Galeria Schody
Paulina Kościk – wystawa fotografii pt. „To ja, Ofelia” | 04.04 – 18.04.2018 | Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 13:00 – 18:00

Galeria Schody

To ja, Ofelia w Warszawie

Paulina Kościk – wystawa fotografii pt. „To ja, Ofelia” | 04.04 – 18.04.2018 | Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 13:00 – 18:00
„Ofelia” to foto-tragedia w trzech aktach, czyli fotograficzna opowieść na podstawie dwóch utworów – „HamletMaszyny” Heinera Mullera i „Hamleta” Williama Szekspira. Praca jest próbą analizy emocji, leków, napięć targających Ofelią i wizualizacji tychże stanów na zdjęciach.
Szekspir, czy Muller dali Ofelii teksty do wygłoszenia, ale nie powiedzieli co myśli mówiąc te słowa, w jaki sposób się porusza, w którą stronę patrzy i które mięśnie jej drżą. Jak oddać to na fotografiach przy jednoczesnym nie umniejszaniu roli teksu? Kiedy ciało wyraża słowa, których nie potrafią wypowiedzieć usta zaczyna się… no właśnie, co?
„Ofelia” to praca dyplomowa studentki fotografii na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Kiedy po raz pierwszy przeczytałam „HamletMaszynę” na nowo odczytałam „Hamleta” Szekspira. Zaledwie osiem stron tekstu Mullera wstrząsnęło mną na tyle, że nie mogłam się z nimi rozstać. Praca skupia się na ciele, napięciach w ciele, symbolice ciała, ruchu, gestach.
Jan Kott w „Szkicach o Szekspirze” pisze: „Bibliografia rozpraw i studiów o Hamlecie jest dwa razy grubsza od warszawskiej księgi telefonicznej”. W Hamlecie jest bowiem więcej treści, niż może jej pomieścić jakakolwiek tyrada naukowa i jakiekolwiek przedstawienie. Przeobrażenia, jakim podlega nasza epoka nie osłabiają siły tej sztuki. To wciąż jedna z najczęściej wystawianych, najgłośniej komentowanych, najchętniej oglądanych tragedii Szekspira. Dlaczego? Bo Hamlet jest w każdym z nas (Ofelia też).
koniec
31 marca 2018
Galeria Schody
Warszawa, Nowy Świat 39
tel. 22/ 828-89-43
Czynne: pon-pt 13-18

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2018-04-04 13:00
Do: 2018-04-18
Galeria Schody, Warszawa, Nowy Świat 39

Najnowsze

Różne miejsca pod jednym dachem w Ustce
Centrum Aktywności Twórczej

16 III 2019

SOFIYA AHADOVA | Różne miejsca pod jednym dachem | wystawa w ramach rezydencji artystycznej | Wernisaż: 21.03.2019 / g. 17.00 | Wystawa: 22 – 29.03.2019

więcej »
Agnieszka Błędowska, Opuszczony dom, plansza do gry

Świetlica w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra

15 III 2019

Agnieszka Błędowska – Świetlica | Otwarcie 15.03., godz. 19:00 | Wystawa czynna do 30.03.2019

więcej »

Foghorn w Białymstoku
Galeria Arsenał

11 III 2019

Galeria Arsenał zaprasza na wernisaż wystawy | FOGHORN. Wątek transformacji w pracach z Kolekcji II Galerii Arsenał | 15.03.2019 – 05.05.2019 | Otwarcie: 15.03.2019 / 18:00 | Miejsce: Galeria Arsenał elektrownia, ul. Elektryczna 13 (wejście od ul. Świętojańskiej)

więcej »

Polecamy

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia

Miejsca, które warto odwiedzić:

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia
— Wojciech Gołąbowski

Palisada nad Olzą
— Wojciech Gołąbowski

Małysz w drewnie i czekoladzie
— Wojciech Gołąbowski

Jurajskie Betlejemowo
— Wojciech Gołąbowski

Co dwa młyny to nie jeden
— Wojciech Gołąbowski

Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrawek Japonii na ziemi oświęcimskiej
— Wojciech Gołąbowski

Osiemset lat w 4½ godziny
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fauna i flora morska na Podbeskidziu
— Wojciech Gołąbowski

Tajemnice wschodniej strony Wisły
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż autora

Galeria Schody
— Miasta nocą w Warszawie

Galeria Schody
— Ludzkość w Warszawie

Galeria Schody
— Abstrakcja okiełznana w Warszawie

Galeria Schody
— Adamczyk w Warszawie

Galeria Schody
— O koegzystencji kultur w Warszawie

Galeria Schody
— Zła podróż w Warszawie

Galeria Schody
— Dom w Warszawie

Galeria Schody
— Novakivska w Warszawie

Galeria Schody
— Omnikotencja w Warszawie

Galeria Schody
— Pejzaże zapamiętane w Warszawie

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.