Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 października 2018
w Esensji w Esensjopedii

Nieuchwytny dźwięk w Krakowie

Mocak
Nieuchwytny dźwięk. Odkrywanie wirtualnego (2014-2018) | Miejsce: Galeria Beta | Data wystawy: 27.04.2018 – 17.06.2018 | Wernisaż: 26.04.2018 godz. 18 | Artysta: Salvatore Vitale | Kurator: Iris Sikking | Koordynatorzy: Joanna Gorlach, Martyna Sobczyk

Mocak

Nieuchwytny dźwięk w Krakowie

Nieuchwytny dźwięk. Odkrywanie wirtualnego (2014-2018) | Miejsce: Galeria Beta | Data wystawy: 27.04.2018 – 17.06.2018 | Wernisaż: 26.04.2018 godz. 18 | Artysta: Salvatore Vitale | Kurator: Iris Sikking | Koordynatorzy: Joanna Gorlach, Martyna Sobczyk
Salvatore Vitale, z cyklu Jak zabezpieczyć kraj, 2014–2018, fotografia, © S. Vitale
Salvatore Vitale, z cyklu Jak zabezpieczyć kraj, 2014–2018, fotografia, © S. Vitale
Mieszkający w Szwajcarii artysta wizualny podejmuje próbę zobrazowania świata danych cyfrowych za pomocą fotografii. W rzeczywistości wirtualnej każda cenna informacja w formie binarnej, zanim dotrze do celu, jest tymczasowo magazynowana i modyfikowana. Vitalego interesują tajemnice cyberprzestrzeni, wszechobecne usługi internetowe oraz media społecznościowe, ponieważ korzystanie z nich wymaga nieustannej refleksji oraz zaufania człowieka do maszyny.
Fotografie zaprezentowane na wystawie Nieuchwytny dźwięk. Odkrywanie wirtualnego przedstawiają między innymi niepozorne urządzenia, w których magazynowane są materiały cyfrowe. Autorowi udało się dotrzeć do względnie młodej gałęzi szwajcarskiego przemysłu informatycznego. Firmy działające w tym sektorze w ostatnich latach zmieniły kraj w dochodową przystań, pozwalającą przechowywać i chronić dane z całego świata.
Salvatore Vitale, z cyklu Jak zabezpieczyć kraj, 2014–2018, fotografia, © S. Vitale
Salvatore Vitale, z cyklu Jak zabezpieczyć kraj, 2014–2018, fotografia, © S. Vitale
Instalacja prezentowana podczas Miesiąca Fotografii w Krakowie jest częścią większego projektu zatytułowanego Jak zabezpieczyć kraj. Opowiada on o cyfrowym przepływie danych i pomaga zrozumieć zasady funkcjonowania technologii i infrastruktury do tego służących. W prezentacji Vitalego określenia takie jak „malware”, „hosting danych”, „hakowanie”, „superkomputery” i „serwery” zilustrowane zostają konkretnymi przedmiotami. Materiały audiowizualne oraz interaktywne elementy instalacji umożliwiają odbiorcy bezpośrednie doświadczenie działania sieci, której na co dzień zawierzamy informacje o sobie.
Salvatore Vitale (ur. 1986) – artysta i redaktor. Urodził się i wychował w Palermo (Włochy), a obecnie mieszka w Szwajcarii. W latach 2015–2016 był stypendystą Swiss Arts Council, w roku 2017 otrzymał grant PHmuseum. Jego prace prezentowano w wielu muzeach i na festiwalach fotografii, między innymi Photoforum Pasquart, OCAT Shanghai, T3 Photo Festival Tokyo, Gazebook – Sicily Photobook Festival i Jaipur Photo. Vitale jest również współzałożycielem i redaktorem naczelnym magazynu „YET” oraz członkiem akademii Deutsche Börse Photography Foundation Prize. Był jurorem sekcji ShowOFF Miesiąca Fotografii w Krakowie, Grolsch Unseen Residency i Kassel Dummy Award. Prowadził warsztaty w Wielkiej Brytanii, we Włoszech, w Szwajcarii, Holandii, Nepalu, Rosji, Belgii i we Francji. Występuje także z wykładami na temat współczesnej fotografii.
Wystawa zorganizowana w ramach festiwalu Miesiąc Fotografii w Krakowie 2018
koniec
24 kwietnia 2018
Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK
30-702 Kraków, ul. Lipowa 4
tel. 12 263 40 01
fax 12 257 10 34
Czynne: wt-ni 11-19
Wstęp: wtorek: wstęp bezpłatny; bilet normalny 10 zł. ulgowy 5 zł, pozostałe - patrz strona muzeum

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2018-04-26 18:00
Do: 2018-06-17
Mocak, Kraków, Lipowa 4

Najnowsze

Sztuka szczęśliwych ludzi w Szczecinie
Muzeum Narodowe w Szczecinie

15 X 2018

Sztuka szczęśliwych ludzi | Malarstwo na Bornholmie w XIX i XX wieku | Muzeum Narodowe w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 3 | Otwarcie wystawy: 6 października 2018 | Wystawa czynna do 17 marca 2019 | Kuratorzy: Lars Kærulf Møller, dr Beata Małgorzata Wolska

więcej »

Histerotomia mózgu — 30 lat później we Wrocławiu
Galeria Entropia

14 X 2018

Tomasz Mniamos | Histerotomia mózgu — 30 lat później | fotografie | szablony | video z lat 1986-91 | 9—19.10.2018

więcej »

Baletnica w oknie we Wrocławiu
Galeria Za szafą ZPAF Okręg Dolnośląski

13 X 2018

Związek Polskich Artystów Fotografików | Okręg Dolnośląski | Galeria Za szafą • Wrocław • ul. Św. Marcina 4 | Paweł Janczaruk i Anna Szafran | Baletnica w oknie. Księga 1 | wystawa czynna 12.10–28.10.2018 r.

więcej »

Polecamy

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia

Miejsca, które warto odwiedzić:

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia
— Wojciech Gołąbowski

Palisada nad Olzą
— Wojciech Gołąbowski

Małysz w drewnie i czekoladzie
— Wojciech Gołąbowski

Jurajskie Betlejemowo
— Wojciech Gołąbowski

Co dwa młyny to nie jeden
— Wojciech Gołąbowski

Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrawek Japonii na ziemi oświęcimskiej
— Wojciech Gołąbowski

Osiemset lat w 4½ godziny
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fauna i flora morska na Podbeskidziu
— Wojciech Gołąbowski

Tajemnice wschodniej strony Wisły
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż autora

Mocak
— Gra w murach Akademii w Krakowie

Mocak
— Do absolutu poprzez abstrakcję w Krakowie

Mocak
— Wydobycie w Krakowie

Mocak
— W poszukiwaniu rysunku totalnego w Krakowie

Mocak
— Artyści z Krakowa. Generacja 1970–1979 w Krakowie

Mocak
— Nonsensowne technologie w Krakowie

Mocak
— Lagertheater w Krakowie

Mocak
— Gry znaczeń w Krakowie

Mocak
— Nowe kierunki w sztuce w Krakowie

Mocak
— Poezja i sztuka na progu nazizmu w Krakowie

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.