Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 lutego 2019
w Esensji w Esensjopedii

Amorobile C8-H11-N w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
Adam Łucki | Amorobile C8-H11-N | Otwarcie 29.06. godz. 19:00 | Wystawa czynna do 22.07.2018

BWA Zielona Góra

Amorobile C8-H11-N w Zielonej Górze

Adam Łucki | Amorobile C8-H11-N | Otwarcie 29.06. godz. 19:00 | Wystawa czynna do 22.07.2018
Adam Łucki, PANTARKTYK, fot. Marek Lalko
Adam Łucki, PANTARKTYK, fot. Marek Lalko
„Mówię o miłości przez Lema. Mówię o chemicznym procesie, o cudzie, o poszukiwaniu, oczekiwaniu, o błędach, o uszlachetnianiu, o poligonach emocjonalnych, o metodzie, o odrobinie cudowności, o przepływie energii, o elektryczności między ludźmi, o widmie przenikającej lubieży, o megamorach, o rozczarowaniach, o braku, o uniesieniu, o dobrej karcie, o łaskawej gwieździe, o drodze, o niemożności, o piorunach, o wybuchach lirycznych, o polach mocy, o potencjałach możliwości, o rozamorowaniu, o kaprysach".
Adam Łucki inspiruje się twórczością Stanisława Lema od wielu lat. Ilustruje jego teksty na niespotykaną skalę, tworząc właściwie nowe, spójne uniwersum wizualne. Wystawa „Amorobile C8-H11-N" choć wynika z fascynacji twórczością wielkiego pisarza, jest też opowieścią o miłości jako zjawisku biologicznym i kulturowym, które jest rodzajem gry o najwyższą stawkę - kształt, sens i wymiar życia jednostki. Gra jest w tym wypadku rozumiana jako idea i jako forma, galeria staje się przestrzenią dziania na niby i naprawdę, scenografią dla spektaklu o sprawach ostatecznych.
Adam Łucki (ur. 1983 r. w Krośnie Odrzańskim) studiuje Malarstwo w Instytucie Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Debiutował w 2005 roku scenografią do spektaklu "Tangen" na podstawie "Głodu" Knuta Hamsuna w reżyserii Łukasza Witta Michałowskiego w Teatrze Witkacego w Zakopanem. Autor scenografii m. in. do: "Klątwy", reż. Anna Polny, PWST Kraków, 2007; "Akompaniatora", reż. J. Opalski, Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków, 2008; "Lekcji tańca dla starszych i zaawansowanych wg Hrabala", reż. Adam Sroka, Teatr STU, 2010; Maszyn i instalacji do "Galgenberg", reż. Agata Duda Gracz, Teatr Słowackiego, Kraków, 2007.
Mieszka i pracuje w Uroczysku w Dolinie Bobru w Wysokiej.
koniec
16 czerwca 2018
BWA Zielona Góra
65-048 Zielona Góra, Al. Niepodległości 19
tel. 68 325-37-26
fax 68 325-37-26
Czynne: wt-so 12-19; ni 11-17
Wstęp: 1,50 / 1,00 zł; we wtorki wstęp wolny

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2018-06-29 19:00
Do: 2018-07-22
BWA Zielona Góra, Zielona Góra, Al. Niepodległości 19

Najnowsze

Banery w Katowicach
BWA Katowice

17 II 2019

Banery — reprodukcje dzieł sztuki w dużej skali | główna galeria | 15.2—14.4.19

więcej »
Autoportret z abstrakcją, 2008, ol. pł., 180×110 cm, własność artysty

Malarz polski we Wrocławiu
Muzeum Współczesne Wrocław

15 II 2019

IGNACY CZWARTOS. MALARZ POLSKI | 22.2.19–29.4.19 | wernisaż: 22.02.19, godz. 18.00, parter

więcej »

PrzeMieszczanie. Przedmieszczanin w Krakowie
Muzeum Historyczne Miasta Krakowa

14 II 2019

Ekspozycja „Przedmieszczanin” stanowi pierwszą część projektu pt. „PrzeMieszczanie”, złożonego z pięciu wystaw poruszających problem narracji o współczesnym mieszczaninie – mieszkańcu Krakowa. Projekt ten stanowi osnowę jubileuszu 120-lecia Muzeum Historycznego Miasta Krakowa. Wernisaż: 15 lutego (piątek), godz. 17.00, Dom Zwierzyniecki, ul. Królowej Jadwigi 41, Kraków. Wystawa czynna 15.02.2019-01.09.2019.

więcej »

Polecamy

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia

Miejsca, które warto odwiedzić:

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia
— Wojciech Gołąbowski

Palisada nad Olzą
— Wojciech Gołąbowski

Małysz w drewnie i czekoladzie
— Wojciech Gołąbowski

Jurajskie Betlejemowo
— Wojciech Gołąbowski

Co dwa młyny to nie jeden
— Wojciech Gołąbowski

Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrawek Japonii na ziemi oświęcimskiej
— Wojciech Gołąbowski

Osiemset lat w 4½ godziny
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fauna i flora morska na Podbeskidziu
— Wojciech Gołąbowski

Tajemnice wschodniej strony Wisły
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż autora

BWA Zielona Góra
— Rok Rzeźby w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Błogobzbzbzstan w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Pluralador w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Małe obrazy w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Nić w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Olśnienie w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Pełny obraz w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Po drugiej stronie lustra w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Rysunek satyryczny w Zielonej Górze

BWA Zielona Góra
— Nowe Miasto w Zielonej Górze

Wkrótce

zobacz na mapie »

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.