Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 listopada 2018
w Esensji w Esensjopedii

I wody stały się piołunem we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
Muzeum Współczesne Wrocław zaprasza na pierwszą w Polsce wystawę izraelskiej artystki Elli Littwitz pt. „I wody stały się piołunem” | 26.10.18–4.2.19 | Wernisaż: 26 października 2018 (piątek), godz. 18.00, parter MWW | Spotkanie z artystką i oprowadzanie kuratorskie: 27 października (sobota), godz. 15.00.

Muzeum Współczesne Wrocław

I wody stały się piołunem we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław zaprasza na pierwszą w Polsce wystawę izraelskiej artystki Elli Littwitz pt. „I wody stały się piołunem” | 26.10.18–4.2.19 | Wernisaż: 26 października 2018 (piątek), godz. 18.00, parter MWW | Spotkanie z artystką i oprowadzanie kuratorskie: 27 października (sobota), godz. 15.00.
Wystawa Elli Littwitz I wody stały się piołunem to pierwsza prezentacja twórczości izraelskiej artystki w Polsce, powstała we współpracy z brukselską galerią Harlan Levey Projects. Prace, które się na nią składają, są efektem zainteresowań Littwitz obszarem Morza Śródziemnego – jego historią, współczesnością i przyszłością. Artystka koncentruje się na problematyce ludzkich migracji oraz nacjonalizmu na tym terenie. Splata ze sobą elementy pochodzące z różnych porządków: religii, nauki czy geopolityki, dzięki czemu buduje nową wizję „śródziemnomorskości” – daleką być może od tej, którą znamy. Morze Śródziemne w pracach Littwitz charakteryzuje dualizm polegający na jednoczesnym łączeniu i dzieleniu. Jest pomostem, ale też barierą między globalnym Południem i Północą.
Ella Littwitz, Krwawy deszcz, 2018, siedem naczyń laboratoryjnych, algi, 12 × 10,5 × 10,5 cm. Dzięki uprzejmości Harlan Levey Projects
Ella Littwitz, Krwawy deszcz, 2018, siedem naczyń laboratoryjnych, algi, 12 × 10,5 × 10,5 cm. Dzięki uprzejmości Harlan Levey Projects
Ella Littwitz mieszka i pracuje w Izraelu. Jej zainteresowania artystyczne obejmują archeologię, historię, botanikę, kulturę i politykę. Jest absolwentką Higher Institute for Fine Arts (Gandawa, Belgia) oraz Szkoły Sztuk Pięknych i Rzemiosł Artystycznych Becalel w Jerozolimie. Prace Littwitz pokazywane były na wystawach indywidualnych i zbiorowych w Izraelu, Europie i Stanach Zjednoczonych.
Kuratorka: Agata Ciastoń.
koniec
26 października 2018
Muzeum Współczesne Wrocław
53-681 Wrocław, Plac Strzegomski 2a
tel. 71 356 42 50
Czynne: Po 10–18; Wt zamknięte; Śr–Ni 12–20
Wstęp: normalny: 10 zł, ulgowy: 5 zł, rodzinny: 15 zł, grupowy: 7 zł (min. 15 osób); dzieci do lat 6 wstęp wolny; w czwartki wstęp bezpłatny

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2018-10-26 18:00
Do: 2019-02-04
Muzeum Współczesne Wrocław, Wrocław, Plac Strzegomski 2a

Najnowsze

Cień wolności w Katowicach
BWA Katowice

16 XI 2018

Cień wolności — dzieje minionego stulecia przez pryzmat sztuki | 14.11.18—30.1.19

więcej »

Olśnienie w Zielonej Górze
BWA Zielona Góra

9 XI 2018

Wojciech Ulman | Olśnienie | Otwarcie 16.11. o godz. 19:00 | Wystawa czynna do 9.12.2018

więcej »
Alicja Łukasiak, Pożeracz gatunków, ceramika, metal, drewno, 2015

Wyjście z centrum w Białymstoku
Galeria Arsenał

8 XI 2018

Wyjście z centrum | 16.11.2018 – 10.01.2019 | Otwarcie: 16.11.2018 / 18:00 | Miejsce: Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2 | Artyści: Karolina Breguła, Grzegorz Drozd, Magdalena Firląg, Wojciech Gilewicz, Justyna Górowska, Adam Gruba, Alicja Łukasiak, Daniel Rycharski, ZOR (Zmiana Organizacji Ruchu) | Kuratorka: Agata Chinowska

więcej »

Polecamy

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia

Miejsca, które warto odwiedzić:

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia
— Wojciech Gołąbowski

Palisada nad Olzą
— Wojciech Gołąbowski

Małysz w drewnie i czekoladzie
— Wojciech Gołąbowski

Jurajskie Betlejemowo
— Wojciech Gołąbowski

Co dwa młyny to nie jeden
— Wojciech Gołąbowski

Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrawek Japonii na ziemi oświęcimskiej
— Wojciech Gołąbowski

Osiemset lat w 4½ godziny
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fauna i flora morska na Podbeskidziu
— Wojciech Gołąbowski

Tajemnice wschodniej strony Wisły
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż autora

Muzeum Współczesne Wrocław
— Medytacje Fibonacciego we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Ucieleśnione we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Praktyka okupacji dzieła we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Urodzaj we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Nietota we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Red is Bad we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Zmęczeni we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Szczurołap we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Nic w zamian we Wrocławiu

Muzeum Współczesne Wrocław
— Death Landscapes we Wrocławiu

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.