Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 czerwca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Auto-Niebyt i Patrząc na Tokio w Olsztynie

BWA Olsztyn
AUTO – NIEBYT | Marcin Berdyszak | 13 grudnia – 27 stycznia, sala główna || PATRZĄC NA TOKIO | Aleksander Woźniak | 6 grudnia – 27 stycznia, sala kameralna

BWA Olsztyn

Auto-Niebyt i Patrząc na Tokio w Olsztynie

AUTO – NIEBYT | Marcin Berdyszak | 13 grudnia – 27 stycznia, sala główna || PATRZĄC NA TOKIO | Aleksander Woźniak | 6 grudnia – 27 stycznia, sala kameralna
W BWA w Olsztynie odbywa się pokaz najnowszej multimedialnej realizacji zatytułowanej „Auto-Niebyt” Marcina Berdyszaka. Realizacja odwołuje się do problemu destrukcji i ponownej rekonstrukcji. Rekonstrukcja jednak dokonana jest na podstawie widoku otoczenia, które towarzyszyło destrukcji auta. Obraz, całość jest rekonstrukcją sytuacji bez przedmiotowego odniesienia do materialności i konkretności pojazdu. Następuje z jednej strony konkretyzacja tego co nie przedmiotowe, a z drugiej ogląd otoczenia tak bardzo aktywnego poprzez agresywne przemieszczanie się pojazdu. Całość stanowi niepowtarzalne doświadczenie, które umyka nam, gdy koncentrujemy się wyłącznie na obiekcie a nie jego otoczeniu.
Marcin Berdyszak. Urodzony w Poznaniu w 1964 roku. Dyplom z malarstwa w pracowni prof. Włodzimierza Dudkowiaka oraz z rzeźby w pracowni prof. Macieja Szańkowskiego w PWSSP w Poznaniu w 1988 roku. Od 1989 roku związany z Akademią Sztuk Pięknych w Poznaniu, obecnie Uniwersytetem Artystycznym. Pracuje na stanowisku profesora zwyczajnego i prowadzi Pracownię Działań Przestrzennych na Wydziale Rzeźby i Działań Przestrzennych oraz prowadzi zajęcia z warsztatów twórczości edukacyjnej na Wydziale Edukacji Artystycznej. W latach 1999-2002 był prodziekanem Wydziału Edukacji Artystycznej w ASP w Poznaniu. W latach 2002-2008 pełnił funkcję prorektora ds. studenckich i współpracy z zagranicą. Rektor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu w latach 2008-2016. Zajmuje się instalacją, obiektem, rysunkiem i malarstwem. Swoje prace prezentował na wystawach zbiorowych i indywidualnych m.in. w Polsce, Niemczech, Słowacji, Czechach, Bośni i Hercegowinie, Rosji, Ukrainie, Finlandii, Austrii, Szwecji, Japonii, Meksyku, Węgrzech, Wielkiej Brytanii, Litwie, Izraelu i USA. Brał udział w licznych spotkaniach i konferencjach dotyczących edukacji artystycznej. Zrealizował kilkadziesiąt warsztatów autorskich w kraju i zagranicą. Jego prace znajdują się w licznych kolekcjach państwowych i prywatnych w kraju i zagranicą.
• • •
Aleksander Wozniak, Rikugien, tusz, kredka sakura na papierze
Aleksander Wozniak, Rikugien, tusz, kredka sakura na papierze
Prezentowana wystawa jest przeglądem rysunków i grafik, jakie powstały w wyniku projektu naukowo-artystycznego pt. „Patrząc na Tokio – Kreatywne obrazowanie metodą strumieni rysunkowych”.
Eksponowany na wystawie materiał jest otwartym cyklem plastycznym, będącym studium interesujących mnie zagadnień dotyczących twórczości artystycznej. Zasadniczym i najbardziej intensywnym etapem mojej pracy twórczej był wyjazd badawczy i pobyt w charakterze badacza wizytującego na Wydziale Grafiki Tokyo University of Arts, który odbyłem wiosną 2018 roku.
Metoda strumieni rysunkowych stała się swojego rodzaju samonapędzającym wehikułem, a także ćwiczeniem i grą, której stawką była intensyfikacja przepływu twórczego, była też odkrywaniem nowych obszarów kreatywności.
(…) Niezwykle istotnym dla artysty jest aktywne odnajdywanie własnych ścieżek i metod działania, które pozwolą mu niezależnie tworzyć i zanurzać się w nowe przestrzenie poetyckie.
Metoda strumieni była formą doświadczania świata poprzez rysunek, a także autorskim eksperymentem w kierunku twórczości ciągłej, która skutkowała intensywną rozbudową słownika wizualnego. Przede wszystkim jednak stała się odpowiednim narzędziem do rozważenia interesującego mnie problemu dotyczącego twórczości artystycznej – zagadnienia przestrzeni negatywnej, jako nośnika zjawiska transformacji w sztuce. / Aleksander Woźniak
Fot. za bwa.olsztyn.pl
Fot. za bwa.olsztyn.pl
Aleksander Woźniak, urodzony w 1978 roku w Gdańsku. Artysta grafik, pedagog. Absolwent Wydziału Sztuk Pięknych na UWM w Olsztynie, dyplom w 2004 roku. W 2009 roku uzyskał stopień doktora na Wydziale Grafiki ASP w Gdańsku, a w 2014 – stopień doktora habilitowanego na Wydziale Grafiki ASP w Gdańsku. Jest profesorem nadzwyczajnym w zakładzie grafiki, Instytutu Sztuk Pięknych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. W pracowni grafiki warsztatowej ISP prowadzi ćwiczenia z litografii oraz pracownie dyplomową. Jest opiekunem Koła Naukowego Grafiki Warsztatowej UWM w Olsztynie.
Laureat wielu nagród i wyróżnień w dziedzinie grafiki warsztatowej. W 2018 roku otrzymał Nagrodę Prezydenta Olsztyna za wybitne osiągnięcia w dziedzinie grafiki warsztatowej oraz współpracę międzynarodową. Jest członkiem Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie.
Specjalizuje się w tradycyjnych i eksperymentalnych technikach grafiki warsztatowej. Między innymi – drzeworycie wodnym (japońskim), technikach suchych wklęsłodrukowych, litografii na kamieniu i aluminium, autorskich technikach graficznych.
koniec
25 grudnia 2018
BWA Galeria Sztuki w Olsztynie
10-450 Olsztyn, Al. Marsz.J. Piłsudskiego 38
tel. (89) 527 94 66, (89) 533 51 08
fax (89) 534 35 88
Czynne: codziennie oprócz poniedziałków w godz. 10.00 - 17.00
Wstęp: 6 zł normalny, 3 zł ulgowy, opiekunowie grup bezpłatnie

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2018-12-13
Do: 2019-01-27
BWA Olsztyn, Olsztyn, Al. Marsz.J. Piłsudskiego 38

Najnowsze

Zenity we Wrocławiu
Muzeum Współczesne Wrocław

16 VI 2019

ZENITY | 21.6.19–2.9.19 | wernisaż: 21.06.19 (piątek), g. 18.00, galeria wokół windy na 1. piętrze

więcej »
Natalia LL, Dulce - Post Mortem, fotografia barwna, wydruk na płótnie, 300x300cm, 2016, fot. Dawid Paweł Lewandowski

Historie o starości w Białymstoku
Galeria Arsenał

14 VI 2019

Historie o starości | 31.05.2019 – 15.09.2019 | Galeria Arsenał elektrownia, ul. Elektryczna 13 (wejście od ul. Swiętojańskiej)

więcej »
Łukasz Korolkiewicz, bez tytułu, 1971, ołówek na papierze, Łukasz Korolkiewicz ©, dzięki uprzejmości Galerii Monopol

Borderline we Wrocławiu
Muzeum Współczesne Wrocław

13 VI 2019

BORDERLINE. TRIENNALE RYSUNKU WROCŁAW 2019 | 14.6.19–16.9.19 | wernisaż: 14.06.19 (piątek), g. 20.00 | 3 i 4 piętro

więcej »

Polecamy

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia

Miejsca, które warto odwiedzić:

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia
— Wojciech Gołąbowski

Palisada nad Olzą
— Wojciech Gołąbowski

Małysz w drewnie i czekoladzie
— Wojciech Gołąbowski

Jurajskie Betlejemowo
— Wojciech Gołąbowski

Co dwa młyny to nie jeden
— Wojciech Gołąbowski

Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrawek Japonii na ziemi oświęcimskiej
— Wojciech Gołąbowski

Osiemset lat w 4½ godziny
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fauna i flora morska na Podbeskidziu
— Wojciech Gołąbowski

Tajemnice wschodniej strony Wisły
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż autora

BWA Olsztyn
— Jeden organizm w Olsztynie

BWA Olsztyn
— Esencja Zgrzytu w Olsztynie

BWA Olsztyn
— Wieliczko w Olsztynie

BWA Olsztyn
— W cieniu feminizmu w Olsztynie

BWA Olsztyn
— Zdrowaśka, Byłam i jestem w Olsztynie

BWA Olsztyn
— Roszkowski i Zero, Jeden w Olsztynie

BWA Olsztyn
— Na 275. kilometrze w Olsztynie

BWA Olsztyn
— Po śladach w Olsztynie

BWA Olsztyn
— Odłamki snu w Olsztynie

BWA Olsztyn
— Closer w Olsztynie

Wkrótce

zobacz na mapie »

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.