Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Badania terenowe w Białymstoku

Galeria Arsenał
Z powodu żałoby narodowej ogłoszonej po tragicznej śmierci prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza, otwarcie wystawy Krzysztofa Garbaczewskiego Badania terenowe zostało przesunięte na niedzielę, 20 stycznia, o godz. 18:00. Jednocześnie informujemy, że wystawa będzie czynna tego dnia dla zwiedzających od godz. 10:00.

Galeria Arsenał

Badania terenowe w Białymstoku

Z powodu żałoby narodowej ogłoszonej po tragicznej śmierci prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza, otwarcie wystawy Krzysztofa Garbaczewskiego Badania terenowe zostało przesunięte na niedzielę, 20 stycznia, o godz. 18:00. Jednocześnie informujemy, że wystawa będzie czynna tego dnia dla zwiedzających od godz. 10:00.
Krzysztof Garbaczewski | Badania terenowe | 18.01.2019 – 15.03.2019 | Otwarcie: 18.01.2019 / 18:00 | Miejsce: Galeria Arsenał, ul. A. Mickiewicza 2 | Kuratorka: Patrycja Ryłko
• • •
Krzysztof Garbaczewski (ur. 1983 w Białymstoku) to reżyser teatralny i autor adaptacji m.in. „Opętanych” W. Gombrowicza, „Biesów” F. Dostojewskiego czy „Chłopów” W. Reymonta, stanowiących podstawę jego tzw. instalacji teatralnych łączących performans, sztuki wizualne oraz muzykę. Charakterystyczna dla niego kolażowa stylistyka, stosowanie projekcji wideo i bezpośrednich transmisji nawiązuje do naszej współczesnej cyberwrażliwości.
Garbaczewski w swych spektaklach mówi o najważniejszych sprawach egzystencjalnych i szuka doświadczeń granicznych. Ironicznie przyglądając się wszystkiemu, co teatralne (np. iluzji scenograficznej, stosunkowi aktora do roli, wierności tekstowi dramatu, sceniczności), komentuje i przekracza dotychczasowe próby eksperymentalne, jednocześnie rozważając genezę samego teatru, jaką jest rytuał. Uważany za brutalistę formy, praktykuje nieoczywiste zestawienia, np. romantycznych bohaterów „Balladyny” umieszcza w laboratorium genetycznym. Podejmuje kwestię współczesnej polskiej tożsamości.
Wystawa „Badania terenowe” przyjmuje formę warsztatową i procesualną. Stanowi komentarz do aktualnej tendencji organicznego przenikania się praktyk teatralnych i artystycznych. Próbuje uchwycić to, co dzieje się na styku teatru i sztuki, w kontekście migrujących motywów, symboli, metod pracy i szeroko pojętej performatywności.
„Badania terenowe” to zarazem intymny dziennik twórczy poświęcony ekofilozoficznemu funkcjonowaniu człowieka w świecie; dokument wyobcowania z tzw. własnego środowiska naturalnego, zderzenia mistycyzmu i duchowości zakorzenionej w naturze z wszechogarniającą nas utopią technologiczną. Głównym odniesieniem są tu działania ekologiczne Jerzego Grotowskiego, który sformułował kategorię „ekologii międzyludzkiego”, koncentrując się na źródłowej, organicznej pracy nad sobą oraz pierwotnej więzi łączącej aktora i widza w kontekście ich środowiska naturalnego.
Zestaw prezentowanych prac tworzy szkicowy, mozaikowy zapis autorskiego procesu destylacji otaczającej nas rzeczywistości, którego rezultatem są spektakle Garbaczewskiego. Na proces ten składają się „działania uboczne” powstające w trakcie pracy z aktorami, efemeryczne ćwiczenia z „bycia sobą” i romantycznego „bycia w naturze”, krótkie eseje filmowe, formy przestrzenne i elementy rzeczywistości wirtualnej, niekoniecznie bezpośrednio związane z treścią konkretnego spektaklu. To ćwiczenia z rzeczywistości i próby nakładania na nią odpowiedniej ramy znaczeniowej.
Na wystawie pojawią się także prace-komentarze autorstwa Andrzeja Strumiłły, Karola Radziszewskiego, Jana Strumiłły i Aleksandry Wasilkowskiej oraz będzie jej towarzyszył performans Sandry Korzeniak i Jana Dravnela.
Oprowadzanie autorsko-kuratorskie po wystawie: 19 stycznia 2019, godz. 11:00.
koniec
14 stycznia 2019
Galeria Arsenał
15-222 Białystok, ul. Mickiewicza 2
tel. +48 85 742 03 53, +48 85 744 76 40
fax +48 85 742 85 60
Czynne: codziennie (z wyjątkiem poniedziałków i dni poświątecznych) w godz. 10.00 – 17.00
Wstęp: bilet normalny 6 zł, ulgowy 3 zł, w czwartki wstęp wolny

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2019-01-20 18:00
Do: 2019-03-15
Galeria Arsenał, Białystok, Mickiewicza 2

Najnowsze

Maszkarony i historie do opowiedzenia we Wrocławiu
Galeria Entropia

16 IV 2019

Beata Rojek | Maszkarony i historie do opowiedzenia | malarstwo, rysunek, ruchome obrazy, komiks | 16.04 – 07.05.2019 | otwarcie: 16.04.2019 godz. 18:00 | wtorek

więcej »

Szarości we Wrocławiu
Galeria Za szafą ZPAF Okręg Dolnośląski

14 IV 2019

Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Dolnośląski | Szarości / Michał Pietrzak | wernisaż: 12.04.2019 | godz. 19.00 | wystawa: 12.04-05.05.2019 | Galeria Za Szafą OD ZPAF ul. Św. Marcina 4, Wrocław | wstęp wolny

więcej »
Andrzej Kowalski, Śmierć konia, 1969, olej na płótnie, 140×110 cm

Zooestetyka. Zwierzęta w sztuce w Szczecinie
Muzeum Narodowe w Szczecinie

3 IV 2019

ZOOESTETYKA | ZWIERZĘTA W SZTUCE | 12 kwietnia – 30 czerwca 2019 | Wernisaż: 11 kwietnia 2019, godzina 18.00 (wstęp wolny) | Kurator: Magdalena Lewoc | Współpraca: Marlena Chybowska-Butler, Agata Kamińska | Muzeum narodowe w Szczecinie – Muzeum Sztuki Współczesnej Pałac pod głowami, ul. Staromłyńska 1

więcej »

Polecamy

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia

Miejsca, które warto odwiedzić:

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia
— Wojciech Gołąbowski

Palisada nad Olzą
— Wojciech Gołąbowski

Małysz w drewnie i czekoladzie
— Wojciech Gołąbowski

Jurajskie Betlejemowo
— Wojciech Gołąbowski

Co dwa młyny to nie jeden
— Wojciech Gołąbowski

Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrawek Japonii na ziemi oświęcimskiej
— Wojciech Gołąbowski

Osiemset lat w 4½ godziny
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fauna i flora morska na Podbeskidziu
— Wojciech Gołąbowski

Tajemnice wschodniej strony Wisły
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż autora

Galeria Arsenał
— Foghorn w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Wyjście z centrum w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Początek w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Eliza w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Architektoniczne ewolucje w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Kontrakt rysownika w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Soundless w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Plusy i minusy w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Chłoporobotnik i boa grzechotnik w Białymstoku

Galeria Arsenał
— Globalna kontrola i cenzura w Białymstoku

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.