Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 września 2019
w Esensji w Esensjopedii

W nieporządku we Wrocławiu

Galeria Entropia
Mira Boczniowicz, Julita Gielzak, Bożena Grzyb-Jarodzka, Alicja Jodko, Magda Migacz, Beata Rojek | W NIEPORZĄDKU | rysunek–kłącze | instalacja | 27.06 – 26.07.2019 | idea, koordynacja: Alicja Jodko | Wystawa towarzysząca Triennale Rysunku Wrocław 2019

Galeria Entropia

W nieporządku we Wrocławiu

Mira Boczniowicz, Julita Gielzak, Bożena Grzyb-Jarodzka, Alicja Jodko, Magda Migacz, Beata Rojek | W NIEPORZĄDKU | rysunek–kłącze | instalacja | 27.06 – 26.07.2019 | idea, koordynacja: Alicja Jodko | Wystawa towarzysząca Triennale Rysunku Wrocław 2019
Wystawa „W nieporządku” ma charakter autorski oraz wybitnie site specific. Sześć wrocławskich artystek wspólnie tworzy rizomatyczny (kłączowy) rysunek na powierzchniach ścian i podłogi Galerii Entropia, zachowując przy tym ten zapisany wcześniej przez samo życie. Rysunek przerasta w instalację.
Kształt tej wystawy nie jest czymś znanym z góry, podobnie jak nie jest znana pogoda w dniu jej otwarcia. Stanowi to pewien k łopot w aktualnych warunkach i okolicznościach produkcji wystaw, sztuki i czegokolwiek… Tymczasem w kontekście entropii (i Entropii) może pozostać zagadnieniem otwartym i nieprzewidywalnym efektem twórczego spotkania.
Z powodów nie tylko formalnych artystki odwołują się do figury kłącza, które „nie rozpoczyna się ani nie kończy, jest zawsze w otoczeniu, pomiędzy rzeczami” i w każdym swym członie stanowi plateau – „ciągły region intensywności” dający się złączyć z innymi, by utworzyć następne kłącze. Zasady, na których opiera się kłącze, sformułowane przez duet Gill Deleuze – Felix Guattari, stanowią dla artystek tworzących wystawę rodzaj instrukcji jej obsługi.
Autorki posługują się technikami własnymi, m.in. sidoluxografią zastosowaną po raz pierwszy podczas wspólnej wystawy w Entropii (2010). Technika ta przypomina sgraffito, tyle że rysunek wgłębny wykonywany jest w warstwie Sidoluxu – emulsji do n abłyszczania podłogi, która po latach stosowania wytwarza na parkiecie dość grubą, ciemną powłokę. Inne techniki pracy przy tej wystawie także mają charakter manualny, a wszystkie jej składowe – charakter niskoentropowy (niskonakładowy, niskoenergetyczny, niskomateriałowy…).
Jak przy poprzednich wystawach, artystki obywają się bez kuratora. Tym, co je najbardziej interesuje, jest otwarcie się na ruch myśli i skojarzeń prowadzące ku odkryciu pytania, na które chcą odpowiedzieć swoją artystyczną pracą. Jako grupie artystek nie przyświeca im żadna ideologia. Łączy je przyjaźń i chęć wspólnego działania, które daje wiele przyjemności.
Wystawa jest rozszerzona o projekt mailartowy. Autorki rozsyłają do zaprzyjaźnionych artystek i artystów kartoniki o formacie DL z zaproszeniem do narysowania kłącza. Nadesłane prace będą również prezentowane na wystawie tworząc jej kolejne odgałęzienia.
Alicja Jodko
koniec
10 lipca 2019
Galeria Entropia
50-129 Wrocław, ul.Rzeźnicza 4
tel. 71 3444 634
fax 71 3444 634
Czynne: pon-pt godz.13.00-19.00

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Od: 2019-06-27
Do: 2019-07-26
Galeria Entropia, Wrocław, Rzeźnicza 4

Najnowsze

Przydrożne kapliczki w Olsztynie
BWA Olsztyn

13 VII 2019

„Przydrożne kapliczki” Mariola Żylińska-Jestadt | 4 lipca – 4 sierpnia 2019 r. | Sala główna

więcej »

North America we Wrocławiu
Muzeum Współczesne Wrocław

12 VII 2019

Krzysiek Orłowski. North America | 5.7.19–9.9.19

więcej »

PrzeMieszczanie. Kazimierzanin w Krakowie
Muzeum Krakowa

11 VII 2019

Kazimierzanin | 4 lipca – 31 października 2019 | Stara Synagoga, ul. Szeroka 24 | Kurator wystawy: Piotr Figiela

więcej »

Polecamy

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia

Miejsca, które warto odwiedzić:

Wielka historia i jeszcze większa nie-historia
— Wojciech Gołąbowski

Palisada nad Olzą
— Wojciech Gołąbowski

Małysz w drewnie i czekoladzie
— Wojciech Gołąbowski

Jurajskie Betlejemowo
— Wojciech Gołąbowski

Co dwa młyny to nie jeden
— Wojciech Gołąbowski

Dziewczyna z końskim ogonem w garści
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrawek Japonii na ziemi oświęcimskiej
— Wojciech Gołąbowski

Osiemset lat w 4½ godziny
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Fauna i flora morska na Podbeskidziu
— Wojciech Gołąbowski

Tajemnice wschodniej strony Wisły
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zobacz też

Tegoż autora

Galeria Entropia
— Maszkarony i historie do opowiedzenia we Wrocławiu

Galeria Entropia
— Złota era malarstwa oraz trzy obiekty we Wrocławiu

Galeria Entropia
— Kolekcja prywatna we Wrocławiu

Galeria Entropia
— Miejsca zakryte we Wrocławiu

Galeria Entropia
— W we Wrocławiu

Galeria Entropia
— Film_loops we Wrocławiu

Galeria Entropia
— Histerotomia mózgu — 30 lat później we Wrocławiu

Galeria Entropia
— Nie ufam pamięci we Wrocławiu

Galeria Entropia
— Entropia rośnie_wersja 3.0 we Wrocławiu

Galeria Entropia
— Witajcie w dżungli we Wrocławiu

W trakcie

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.