W poszukiwaniu form i znaczenia filozofii w edukacyjnej przestrzeni WrocławiaAkademia Młodych Uczonych i Artystów prezentuje film pt. „Wyrzeźbić mądrość. W poszukiwaniu form i znaczenia filozofii w edukacyjnej przestrzeni Wrocławia”.
W poszukiwaniu form i znaczenia filozofii w edukacyjnej przestrzeni WrocławiaAkademia Młodych Uczonych i Artystów prezentuje film pt. „Wyrzeźbić mądrość. W poszukiwaniu form i znaczenia filozofii w edukacyjnej przestrzeni Wrocławia”. Film powstał w ramach projektu Akademii Młodych Uczonych i Artystów – Porządne Myślenie, koordynowanego przez dr. Wojciecha Ostrowskiego. Inicjatorem projektu jest członek Akademii dr Bartłomiej Skowron. Zajęcia w szkołach w edycji 2015/2016 Porządnego Myślenia prowadzili: dr Katarzyna Kuczyńska, dr Justyna Głowala, dr Bartłomiej Skowron, dr Roland Zarzycki, dr Marcin Łazarz, dr Łukasz Nysler, dr Marcin Wróbel, mgr Krzysztof Siemieńczuk, mgr Wiktor Figiel, mgr Sebastian Wachowiak. Zespół Porządnego Myślenia wspiera wszelkie działania prowadzące do mądrego wprowadzenia filozofii do szkół we Wrocławiu i w Polsce. Film powstał we wnętrzach pracowni rzeźbiarskich Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. W filmie wykorzystano rysunek dr. Jakuba Jernajczyka oraz prace rzeźbiarskie studentów ASP. Film ten powstał dzięki merytorycznej i organizacyjnej pracy zespołu projektu Porządne Myślenie. Autorami ogólnej koncepcji filmu są Katarzyna Kuczyńska oraz Sebastian Wachowiak. Zespół pragnie podziękować firmie StamtadFilm za życzliwe wsparcie projektu Porządne Myślenie. Pierwsza edycja Porządnego myślenia spotkała się z uznaniem uczniów i nauczycieli – w ankiecie ewaluacyjnej zdecydowana większość uczestników wyraziła chęć dalszego udziału w zajęciach. Druga edycja, podobnie jak pierwsza, łączyła w sobie logikę – naukę o prawach prawdziwości i poprawnych rozumowaniach, z krytyczną filozofią społeczną – dziedziną skupioną wokół funkcjonowania struktur i mechanizmów społecznych, w tym politycznych, moralnych, medialnych. Skąd takie połączenie dziedzin? Świadome uczestnictwo zarówno w lokalnej, jak i globalnej strukturze społecznej wymaga postawy nienaiwnej, myślącej, krytycznej, ale nie ciągle podejrzliwej czy nieufnej – przeciwnie, wymaga postawy aktywnej i konstruktywnej. Krytyczna refleksja społeczna, filozoficznie wykorzystująca elementy wiedzy logicznej, pozwala obnażyć to, co w komunikacji i procesach społecznych ukryte i tym samym działające pomimo woli, a więc stanowi warunek sine qua non autonomii intelektualnej i moralnej. Pośród zagadnień logicznych pojawiały się elementy teorii definicji, teorii argumentacji, przetwarzania informacji społecznej, sztuki dyskusji, przekonywania i ścisłego wyrażania się, typologii pytań; filozofia społeczna odpowiadać będzie za omówienie zagadnienia wpływów społecznych, manipulacji społecznej oraz zastosowań teorii gier w badaniach nad materią społeczną. Projekt ten opiera się na przekonaniu, że umiejętności społeczne, takie jak efektywna komunikacja, współpraca, krytyczne nastawienie do subtelnych form wykluczenia i manipulacji czy rozwiązywanie konfliktów, ufundowane są w umiejętnościach ściśle logicznych, takich jak stawianie hipotez, ścisłe wyrażanie się, umiejętne przeprowadzanie argumentacji i rozumowań, wrażliwość na niejasność, nieostrość, niepoprawność używanych definicji czy rozpoznawanie językowych form manipulacji. ![]() 19 lutego 2016 |
To już pewne! Tegoroczna, już 12. edycja Copeniconu odbędzie się stacjonarnie w Toruniu w dniach 16-18.09.2022 i to w zupełnie nowej odsłonie organizacyjnej. Dzięki działaniom crowfundingowym sami będziemy mogli zadecydować, na jaką skalę będziemy cieszyć się atrakcjami konwentu. Sprzedaż biletów ruszy już niebawem.
więcej »Polska Fundacja Fantastyki Naukowej już w najbliższą sobotę inauguruje cykl spotkań literacko-naukowych „Fantastyka i Futurologia”.
więcej »Wkrótce nakładem Wydawnictwa IX ukaże się antologia „24.02.2002”. Całkowity zysk z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie organizacji Mission Proliska niosącej pomoc ukraińskim cywilom w obszarach objętych działaniami wojennymi.
więcej »GSB – Etap 21: Stożek - Ustroń
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 20: Węgierska Górka – Stożek
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 19: Hala Miziowa – Węgierska Górka
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 18: Markowe Szczawiny – Hala Miziowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 17: Hala Krupowa – Markowe Szczawiny
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 16: Skawa – Hala Krupowa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 15: Turbacz – Skawa
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 14: Krościenko nad Dunajcem - Turbacz
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 13: Przehyba – Krościenko nad Dunajcem
— Marcin Grabiński
GSB – Etap 12: Hala Łabowska - Przehyba
— Marcin Grabiński